کاربرد ارز دیجیتال تتر چیست؟

23 مرداد 1402
کاربرد ارز دیجیتال تتر

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

کاربرد ارز دیجیتال تتر – توکن تتر نمونه ای از دارایی هایی است که مانند بیت کوین، اتریوم و…در بلاکچین حرکت می کند؛ اما این ارز دیجیتال یک استیبل کوین است و به دلیل ارتباط با ارزهای واقعی مانند دلار آمریکا، از ثبات قیمت بیشتری برخوردار هستند. حال که این ارز با فیات دلار آمریکا پشتیبانی می شود، بسیاری از افراد مایل هستند تا از آن برای انجام معاملات مختلف استفاده کنند؛ اما کاربرد tether محدود به انجام معاملات نمی شود. در این مطلب از هیرادکس به معرفی برخی از کاربردهای ارز دیجیتال تتر می پردازیم؛ تا کسانی که با این ارز آشنا هستند، بیشترین بهره را از خرید آن ببرند.

 

بانکداری بدون بانک

کاربرد ارز دیجیتال تتر

کاربرد ارز دیجیتال تتر

اولین کاربرد ارز دیجیتال تتر، استفاده از آن برای انجام خدمات مالی است؛ که به صورت غیر متمرکز انجام می شوند. محروم بودن امکانات و خدمات مرتبط با سیستم بانک برای عده ای از افراد، باعث شده است تا آن ها امکان انجام و استفاده از خدمات زیادی را نداشته باشند. حال با روی کار آمدن ارزهای دیجیتالی مانند تتر که دارای قیمت یکسانی با دلار آمریکا هستند؛ باعث شده است تا بسیاری از مردم آن را جایگزین کارهای بانکی کنند.

برای مثال؛ فرد به دلیل عدم دسترسی به بانک، نمی تواند از طریق سپرده گذاری ارز پول خود را در برابر نوسانات و تورم اقتصادی کشور حفظ کند؛ بنابراین؛ با تبدیل پول خود به تتر و خرید ارزهای دیجیتال مختلف به حفظ ارزش پول و همچنین کاهش احتمال سرقت می پردازد.

 

بازپرداخت وام ها با USDT

کاربرد ارز دیجیتال تتر

کاربرد ارز دیجیتال تتر

یکی از کاربردهای ارز دیجیتال تتر که به پشتوانه ثابت بودن قیمت آن امکان پذیر است؛ دریافت بازپرداخت وام به صورت USDT است. در واقع شرکت های مختلف می توانند به کسب و کارهای مختلف وام بدهند و از آن ها بخواهند که به دلیل ثابت بودن قیمت تتر و یکسان بودن این ارز با دلار، بازپرداخت خود را به صورت ارز دیجیتال تتر انجام دهند. در وام هایی که بازپرداخت با usdt انجام می شود، احتمال متضرر شدن وام دهنده بسیار پایین است؛ زیرا همواره بازپرداخت وام ها با قیمت روز دلار انجام می شود.

 

جایگزین کردن آن با حواله بانکی

کاربرد ارز دیجیتال تتر

کاربرد ارز دیجیتال تتر

اگر بخواهیم یک دسته بندی ساده برای کاربردهای ارز تتر در نظر بگیریم؛ “استفاده از تتر به جای حواله بانکی” را در دسته با اهمیت ترین کاربردهای تتر قرار می دهیم. تمام کشورها در سراسر دنیا برای خرید و فروش و انجام کارهای مختلف با یکدیگر ارتباط دارند. آن ها نیاز دارند تا برای معاملات خود پول را در سطح بین المللی جا به جا کنند، یا انتقال دهند. محدودیت های انتقال ارز فیات و همچنین وجود یک شخص ثالت برای انجام حواله های بانکی بین المللی باعث شده است که بسیاری از افراد به ارز تتر روی بیاورند؛ زیرا بدون هیچ واسطه و محدودیتی می توانند به واسطه این توکن ارزشمند با ارزش ثابت، انتقال بین المللی پول را با کمترین دردسر انجام دهند.

 

انجام معاملات و ترید با تتر

کاربرد ارز دیجیتال تتر

کاربرد ارز دیجیتال تتر

ترید کردن و انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال رایج ترین کاربرد استیبل کوین تتر است. به واسطه این ارز می توانید معاملات ارزشمندی را با سایر معامله گران در سراسر دنیا انجام دهید و نگران محدودیت ها نباشید. در گذشته تمام معاملات بین المللی باید یک پروسه طولانی و پیچیده را می گذراندند؛ اما در حال حاضر به دلیل پشتیبانی ارزهای واقعی و فیات مانند دلار آمریکا از ارزهای غیر واقعی مانند tether باعث شده است که معاملات بین المللی با کمترین کارمزد و سریع ترین زمان انجام شوند.

 

محافظت از سرمایه در برابر نوسانات بازار

کاربرد ارز دیجیتال تتر

کاربرد ارز دیجیتال تتر

مهم ترین کاربرد ارز دیجیتال تتر در میان معامله گران و سرمایه گذاران بازار کریپتوکارنسی، حفاظت کردن از سرمایه خود در هنگام نوسانات شدیدی است که در این بازار اتفاق می افتد. برای مثال بلافاصله بعد از کاهش ناگهانی ارز دیجیتال اتریوم یا بیت کوین، می توانید هر میزان از سرمایه ای که دارید را به ارز TETHER تبدیل کنید و در نهایت با تبدیل آن به دلار، سرمایه خود را با کمترین ضرر از این بازار خارج کنید.

 

تبدیل آسان ریال به تتر برای خرید ارز دیجیتال

کاربرد ارز دیجیتال تتر

کاربرد ارز دیجیتال تتر

کاربرد ارز دیجیتال تتر برای ایرانیان نسبت به کاربران خارجی بسیار بیشتر است. همه کسانی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت می کنند؛ به دلیل محدودیت ها نمی توانند به آسانی از طریق دلار برای خرید ارزهای دیجیتال اقدام کنند. با رونمایی ارز تتر این مشکل برای ایرانیان برطرف شده است. در واقع کاربران ایرانی می توانند به واسطه صرافی های آنلاینی مانند هیرادکس در ایران ریال یا تومان را به تتر تبدیل کنند و در نهایت با انتقال آن به صرافی های خارجی، برای خرید و فروش و ترید ارزهای دیجیتال اقدام کنند.

 

تضمین پرداخت با ارز تتر

کاربرد ارز دیجیتال تتر

کاربرد ارز دیجیتال تتر

اغلب تاجران و بازرگانان برای انجام معاملات خود از کارت های اعتباری استفاده می کنند. استفاده از کارت های اعتباری بانکی برای آن ها اغلب با ریسک های زیادی همراه است؛ چراکه ممکن است به دلایلی متعددی پول برگشت داده شود یا توسط بانک موردنظر مسدود شود. استفاده از ارز تتر چنین مشکلاتی ندارد؛ زیرا انجام معاملات آن در بستر بلاکچین با سرعت بالایی و کمتر از چند ثانیه انجام می شود. شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چرا سایر کوین ها و توکن ها در بازار دیجیتال برای تضمین پرداخت مناسب نیستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اغلب ارزهای دیجیتال با نوسانات قیمت همراه هستند و گزینه مناسبی برای جایگزین شدن با کارت های اعتباری نیستند.

 

خرید ارز دیجیتال تتر

کاربرد ارز دیجیتال تتر

کاربرد ارز دیجیتال تتر

در توضیحات فوق به معرفی برخی از کاربردهای رایج ارز دیجیتال تتر پرداختیم. دانستیم که از استیبل کوین usdt می توان برای انجام معاملات، ترید، انتقال پول در سطح بین الملل، حفظ ارز سرمایه و… استفاده کرد. با دانستن کاربردهای این توکن ممکن است شما هم ترغیب به استفاده از تتر برای انجام کارهای خود باشید.

بنابراین؛ باید برای خرید بدون دردسر tether اقدام کنید. خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست؛ چراکه اغلب صرافی ها دارای محدودیت هایی برای کاربران مقیم ایران هستند؛ اما نگران نباشید! شما می توانید با مراجعه به صرافی های معتبری که در کشور ایران فعالیت می کنند، خرید تتر را انجام دهید.

هیرادکس یک صرافی آنلاین معتبر برای خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال است. این صرافی از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر امکان خرید مستقیم ارز تتر با تومان را برای شما کاربران ایرانی فراهم کرده است. چنانچه در خرید ارز تتر تردید دارید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این استیبل کوین برتر دنیا هستید؛ می توانید به سایر مقالات درج شده در قسمت وبلاگ هیرادکس مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.