کاربرد ارز دیجیتال تتر چیست؟

9 مرداد 1402
کاربرد ارز دیجیتال تتر

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

تتر یک استیبل کوین است که به عنوان یک “ارز پایدار” شناخته می‌شود، چرا که قیمت آن به دلار آمریکا مرتبط است. تتر توسط شرکت Tether Limited ساخته شده است. قیمت یک توکن تتر معادل یک دلار است. این ویژگی باعث می‌شود که تتر مناسب برای استفاده در صرافی ‌ها و تجارت بین المللی باشد، زیرا امکان انتقال سریع و قابل پیش‌بینی ارزش دارایی را فراهم می‌ کند و کاربردهای زیادی داشته باشد. در این مقاله از هیرادکس قرار است به کاربرد ارز دیجیتال تتر بپردازیم و در نهایت نحوه خرید و فروش تتر را آموزش دهیم.

سه کاربرد ارز دیجیتال تتر

تتر محدودیت‌ های پول ‌های فیات ندارد، به همین دلیل می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

کاربرد تتر در محافظت از دارایی
بدون تردید مهم ترین کاربرد تتر محافظت از سرمایه ‌ها در برابر نوسانات قیمت توکن‌ های دیگر است. اغلب معامله گران، زمانی که احساس می کنند قیمت یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین در حال کاهش است، سرمایه خود را به تتر تبدیل می کنند تا کاهش قیمت بیت کوین سبب افت ارزش سرمایه آن ها نشود.
حفظ اصل سرمایه در برابر تورم به خصوص در کشورهای جهان سوم که مشکلات اقتصادی زیادی دارند و درگیر تورم هستند بسیار حائز اهمیت است.

کاربرد تتر در معامله و ترید ارز دیجیتال
بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعته و در 7 روز هفته فعال است. در مقابل، بازارهای مالی دیگر محدودیت ‌هایی در مورد روزها و ساعات معامله دارند که با بازار ارزهای دیجیتال کاملاً متفاوت است؛ بنابراین، معامله گران در صورتی که برای انتقال وجوه بخواهند از طریق صرافی های سنتی اقدام کنند با محدودیت ‌های شدیدی مواجه می‌شوند. مثلاً ساعات تایید و انتقال وجوه در مناطق مختلف متفاوت است و در نتیجه تایید تراکنش ‌ها ممکن است که به روز بعد موکول شود. این در حالی است که انجام تراکنش های سریع برای کسب سود از فرصت های موجود در بازار کریپتوکارنسی برای معامله گران بسیار حائز اهمیت است. این در حالی است که توکن ‌های تتر این مشکل را با تأمین نقدینگی پایدار، حل کرده‌اند. با استفاده از تتر، می‌ توان تراکنش ‌ها را به سرعت انجام داد و همچنین با سایر ارزهای دیجیتال در بازار خرید و فروش کرد.

کاربرد تتر در پرداخت ‌های بین ‌المللی
تتر به کاربران این امکان را می ‌دهد تا درصورتی که نیاز به نقل و انتقال پول در سطح بین المللی دارند این کار را با کمترین هزینه انجام دهند. نقل و انتقال پول به روش سنتی بسیار پرهزینه است. این هزینه ‌ها شامل هزینه‌ های حواله، هزینه تبدیل ارز و هزینه خدمات است. از طرف دیگر سرعت نقل و انتقال پول در سطح بین المللی بسیار کند است و حتی ممکن است گیرنده برای دریافت مبلغ مورد نظر خود تا یک هفته صبر کند. این در حالی است که یکی از مهم ترین کاربردهای تتر در پرداخت ‌های بین ‌المللی است. نه تنها سرعت انتقال دارایی با کمک تتر بسیار افزایش پیدا می کند، بلکه بسیار آسان است و هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، توانایی انتقال وجه مستقیم از طریق تتر را دارد. همچنین توجه به این نکته حائز اهمیت است که ارزش تتر همواره معادل یک دلار است و نوسان زیادی ندارد، بنابراین ارزش دارایی شما در این نقل و انتقال حفظ می شود.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله ارز دیجیتال تتر چیست؟ را بخوانید.

کاربرد ارز دیجیتال تتر

کاربرد ارز دیجیتال تتر

چرا تتر یک جایگزین مناسب برای دلار است؟

همان طور که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم، تتر می تواند در پرداخت های بین المللی به عنوان یک ابزار کارآمد به شمار برود؛ اما چرا تتر یک جایگزین مناسب برای دلار است؟

  • قیمت تتر تقریبا ثابت است.
  • تتر روی شبکه های مختلفی مانند اتریوم، سولانا، آوالانچ، ترون و … قابل معامله است.
  • از محبوبیت و اعتبار کافی برخوردار است.
  • میانگین حجم معاملات قابل قبولی دارد.
  • سرعت انتقال تتر در مقایسه با دلار بسیار زیاد است.
  • تتر محدودیت های خرید و فروش دلار را ندارد.
ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر

تتر را از کجا بخریم؟

خرید تتر از یک پلتفرم امن برای بهره مند شدن از مزایای آن بسیار مهم است؛ زیرا در صورتی که شما تتر را از افراد یا حتی سایت های نامعتبر تهیه کنید این احتمال وجود دارد که سرمایه خود را از دست دهید. هیرادکس بازار حرفه ای خرید و فروش تتر و سایر ارزهای دیجیتال در شیراز است که به دنبال ایجاد فرصت های کسب سود برای کاربران کریپتوکارنسی است.
برای خرید تتر کافی است که وارد وب سایت شوید و حساب کاربری باز کنید. توجه داشته باشید که تمام مراحل کار بسیار ساده است و راهنمای دقیق وجود دارد. در صورت بروز هرگونه مشکل هم کافی است که با تیم پشتیبان این مجموعه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

نظر شما در مورد تتر و آینده آن چیست؟ به نظر شما مهم ترین کاربر تتر در ایران چیست؟

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.