ورلد کوین را بیشتر بشناسید، جدیدترین پروژه دنیای کریپتوکارنسی

19 مهر 1402
ورلد کوین

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

در دنیای کریپتوکارنسی هر روز شاهد آن هستیم که پروژه های زیادی پا به عرصه ظهور می گذارند. البته تنها برخی از آنها به موفقیت می رسند و نبض بازار را در دست می گیرند. یکی از پروژه هایی که سر و صدای زیادی کرده است و موفق شده است تا توجه کاربران ارز دیجیتال را به خود جلب کند، پروژه ارز دیجیتال ورلد کوین (WorldCoin) است.

مهم ترین ویژگی این پروژه، نقشه راهی است که برای خود ارائه داده است. ورلد کوین هدف خود را تبدیل شدن به ارز دیجیتال جهانی برای تراکنش‌های روزمره بیان کرده است. در این مطلب از هیرادکس می خواهیم درباره WorldCoin صحبت کنیم. قرار است به این سوال پاسخ دهیم که ویژگی های کلیدی ورلد کوین چیست و با چه چالش هایی روبرو است. به شما توصیه می کنیم حتما در ادامه با ما همراه باشید، زیرا آشنایی با ارزهای دیجیتال دیگر بجز بیت کوین به شما کمک خواهد کرد تا سرمایه گذاری های خود را با آگاهی و دانش بیشتری انجام دهید.

 

ورلد کوین قرار است چه تغییری در دنیای کریپتوکارنسی ایجاد کند؟

ورلد کوین یک پروژه‌ی کریپتوکارنسی است که روی ارائه‌ی روش‌های شناسایی هویت دیجیتال، با هدف تشخیص ربات از انسان در فعالیت‌های اینترنتی تمرکز کرده است تا نگرانی هایی که در ارتباط با اصالت هویت‌های دیجیتال در اینترنت و مالکیت محتوا وجود دارد را کمتر کند.

 

بنیان گذار ورلد کوین کیست؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سازنده چت جی بی تی، سم آلتمن (Sam Altman) کسی است که این پروژه را راه‌اندازی کرده است. شاید بخشی از اهمیت این پروژه هم به این موضوع برمی‌گردد؛ زیرا چت جی بی تی موفق شد تا در فرصت کم کاربران زیادی را جلب کند و مورد توجه قرار بگیرد. برای همین افراد زیادی اعتقاد دارند که ورلد کوین هم سرنوشت مشابهی خواهد داشت و سرمایه گذاری روی آن عاقلانه است.

ورلد کوین

ورلد کوین

ورلد کوین (WorldCoin) چگونه کار می‌کند؟

اورب (Orb) سخت‌افزاری برای احراز هویت دیجیتالی افراد از طریق اسکن کردن عنبیه چشم است. داده‌های جمع آوری شده از طریق تابع هش به رشته‌ای از اعداد تبدیل می شوند و سپس به سرورهای ورلد کوین ارسال می‌شوند. در نهایت به هر کاربر یک شناسه دیجیتال کاربر یا همان ورلد آی دی (World ID) اختصاص داده می‌ شود که از آن برای دریافت سهام رایگان توکن‌ های ورلد کوین استفاده می کنند.

 

ارز دیجیتال ورلد کوین

WorldCoin یا به اختصار WDC، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین است که در سال 2013 راه اندازی شد. تیم توسعه دهنده این پروژه، هدف ورلدکوین را ارائه یک راه حل پرداخت ایمن، سریع و کم هزینه بیان کرده است.

 

ثبت نام در برنامه ورلد کوین برای دریافت توکن‌های رایگان

حتما برای شما این سوال پیش آمده است که چطور می توانید توکن های رایگان ورلد کوین را دریافت کنید؟ متاسفانه باید بگوییم که در حال حاضر دستگاه اوربی در ایران فعال نشده است. در صورتی که در خارج از کشور هستید و در محل زندگی شما این دستگاه فعال است کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا برنامه ورلد اپ را نصب کنید
  • یک حساب کاربری بسازید
  • برای دریافت ورلد آیدی، ابتدا محل اورب شهر خودتان را پیدا کنید و از عنبیه خود عکسبرداری کنید
  • پس از عکسبرداری ورلد آیدی خود را دریافت و ذخیره کنید
  • پس از دریافت ورلد آیدی، می‌توانید ایردراپ‌های ورلد کوین را دریافت کنید

 

چه تعداد ورلد کوین را به صورت رایگان می توان دریافت کرد؟

بعد از تأیید منحصر به فرد بودن یک فرد در Orb و احراز هویت دیجیتال، شما می‌توانید توکن‌های رایگان Worldcoin (WLD) را در ورلد اپ خود درخواست کنید. در حال حاضر، کاربران تأیید شده واجد شرایط می‌توانند هر هفته ۱ توکن WLD رایگان را بدون محدودیت حداکثر درخواست کنند. مقدار آن در مناطق مختلف یکسان است. قطعا این تعداد در آینده تغییر خواهد کرد و یا حتی می تواند متوقف شود.

ورلد کوین

ورلد کوین

ارز دیجیتال WLD را کجا ذخیره کنیم؟

برای نگه‌داری و مدیریت توکن‌های WLD مانند تمام ارزهای دیجیتال شما نیاز به کیف پول کریپتوکارنسی دارید. از آنجایی که ورلد کوین، توکنی با استاندارد ERC-20 است، بنابراین هر کیف پولی که از اتریوم و سایر توکن ‌های ERC-20 پشتیبانی کند را می ‌توان برای نگه‌داری توکن‌ های WLD استفاده کرد. در حال حاضر، بهترین کیف پول ورلد کوین، کیف پول WorldApp است که توسط خود تیم ورلد کوین طراحی و توسعه داده شده است.

 

ارزش ارز دیجیتال ورلد کوین

در زمان نگارش این مقاله، ورلد کوین با ارزش بازار حدود ۲۱۵.۹۷ میلیون دلار، در رتبه ۱۲۳ بازار قرار داشته و سهم ۰.۰۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از ورلد کوین در این لحظه با قیمت ۱.۶۱ دلار، معامله می شود. یکی از سوالات رایج در ارتباط با این ورلد کوین این است که آیا گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است یا خیر؟ باید در جواب این سوال بگوییم که هیچ گونه تضمینی در مورد ارزش توکن‌های WLD یا اینکه آیا ارزشی خواهد داشت یا نه وجود ندارد؛ مانند سایر ارزهای دیجیتال دیگر ارزش توکن Worldcoin ممکن است به طور قابل توجهی تغییر کند، افزایش یابد یا کاهش یابد. تعداد کل دارندگان ID جهانی، طیف برنامه‌هایی که جامعه توسعه‌دهنده ابداع می‌کند و عرضه توکن در چرخه معاملات از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در آینده این رمز ارز هستند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.