وام ارز دیجیتال یک روش سریع برای تامین نقدینگی مورد نیاز

23 مهر 1402
وام ارز دیجیتال

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

اگر تجربه وام گرفتن از بانک ها را داشته باشید می دانید که پروسه دریافت تسهیلات چقدر طولانی است. از طرفی شرایط دریافت وام هم سخت است، برای مثال در اغلب موارد، نیاز است که تعداد زیادی ضامن را به بانک معرفی کنید. آیا راه دیگری برای تامین نقدینگی سریع آن هم بدون ضامن وجود دارد؟ جواب مثبت است. یکی از کاربردهای کریپتوکارنسی در دنیای واقعی، سیستم واهی دهی است؛ اما شرایط گرفتن وام ارز دیجیتال چیست؟ سیستم وام کریپتو چطور کار می کند؟ مراحل دریافت وام ارز دیجیتال چیست؟

از آنجایی که ما در هیرادکس قصد داریم تا شما را با دنیای کریپتوکارنسی بیشتر آشنا کنیم و با کاربرد این فناوری نوظهور در زندگی روزمره بیشتر آشنا شوید. در این مقاله قرار است که در مورد وام های سریع و بدون ضامن ارز دیجیتال صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

وام ارز دیجیتال چیست؟

مفهوم اصلی وام ارز دیجیتال بسیار نزدیک به تسهیلات سنتی است. با این تفاوت که کاربران به جای ارز‌‌های فیات، ارزهای دیجیتال از پلتفرم های وام دهی دریافت می کنند. از طرف دیگر این پلتفرم ها برخلاف بانک ها، زیر نظر یک نهاد یا سازمان خاص نیستند و به صورت غیرمتمرکز اداره می شوند.

سرمایه گذاران در ازای مبلغی که در این پلتفرم ها به وام گیرندگان، وام می‌دهند، سود خود را به صورت ارزهای دیجیتال و منظم دریافت می کنند. به همین دلیل می‌توان گفت که وام کریپتو یکی از روش‌های نوین کسب درآمد از ارز دیجیتال است.

 

روش دریافت وام ارز دیجیتال

برای دریافت وام ارز دیجیتال، شما باید دارایی رمز ارز خود را در پلتفرم های وام دهی کریپتو به وثیقه بگذارید. نوع ارز دیجیتال که برای وثیقه گذاشتن لازم است در پلتفرم ها مختلف، متفاوت است. مبلغی که شما به‌عنوان وثیقه واریز می‌کنید و عموماً چند برابر میزان مبلغ وامی است که دریافت کرده‌اید؛ به حساب وام دهنده منتقل می‌شود. این فرایند به‌صورت همتا به همتا (P2P) انجام می‌شود و از واسطه‌ ها خبری نیست. به همین دلیل است که سرعت دریافت وام بسیار سریع است و نیازی نیست که شما در صف های طولانی بانک ها ساعت ها معطل شوید.

وام ارز دیجیتال

وام ارز دیجیتال

ویژگی های یک پلتفرم وام دهی خوب

همان طور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، دریافت وام ارز دیجیتال از طریق پلتفرم های غیرمتمرکز امکان پذیر است. اگر همین الان در موتورهای جستجوگر عبارت پلتفرم های وام دهی کریپتو را سرچ کنید، می توانید تعداد زیادی از این پلتفرم ها را پیدا کنید. آیا تمام این ها امن و قابل اعتماد هستند؟ قطعا خیر. یک پلتفرم وام دهی قابل معتبر دارای برخی ویژگی ها است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

نرخ بهره: بدون تردید مهم‌ترین فاکتور‌ در انتخاب پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال، نرخ بهره است. امکان دریافت وام کریپتو با نرخ بهره کمتر از ۱۰ درصد و حتی ۰ درصد نیز وجود دارد. در ارتباط با نرخ بهره، شما می توانید قوانین پلتفرم ها را به خوبی مطالعه کنید و سپس با مقایسه آن ها با یکدیگر، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

امنیت: در حال حاضر کریپتو اصلی ‌ترین هدف حملات سایبری محسوب می ‌شود؛ از این رو در انتخاب پلتفرم‌ های وام دهی ارز دیجیتال حتما میزان امنیت پلتفرم را در نظر بگیرید و سابقه آن را در این مورد بررسی کنید. در صورتی که این پلتفرم قبلا مورد تهاجم هکرها قرار گرفته است و کاربران دارایی های خود را از دست داده اند، بهتر است که به سراغ پلتفرم های دیگر بروید؛ زیرا تاریخ همیشه تکرار می شود!

کارمزد: یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب پلتفرم مناسب، بررسی و مقایسه کارمزد پلتفرم ‌‌های متفاوت با توجه به نوع ارز دیجیتال است.

حداقل میزان سپرده: توجه داشته باشید که در برخی از پلتفرم ‌ها شروطی برای داشتن حداقل میزان سپرده وجود دارد. به عنوان مثال برای سپرده‌گذاری در پلتفرم یوهودلر باید حداقل 100 دلار سپرده داشته باشید.

مبلغ وثیقه: بررسی مبلغ وثیقه در هر پلتفرم یکی دیگر از کارهایی است که باید هنگام انتخاب پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال انجام دهید. برای مثال در پلتفرم دیفای میکردائو، کاربران باید 150 درصد از ارزش وام را به عنوان وثیقه واریز کنند.

 

بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

از بهترین پلتفرم ‌های وام دهی ارز دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلتفرم وام دهی کامپاند
  • پلتفرم وام دهی بایننس
  • پلتفرم وام دهی آوه
  • پلتفرم وام دهی کریپتو CoinRabbit
  • پلتفرم وام دهی کریپتو SpectroCoin
وام ارز دیجیتال

وام ارز دیجیتال

وام فلش یا آنی چیست؟

یکی از انواع وام های کریپتو با نام وام فلش شناخته می شود. همان طور که از نام این وام کریپتو مشخص است، در زمان کوتاهی انجام می‌شود. دریافت و بازپرداخت Flash Loan در یک بلاک روی بلاکچین صورت می‌ گیرد. مهم ترین کاربرد این وام در فرصت های آربیتراژ است. برای مثال شما می خواهید از تفاوت قیمت دو صرافی ارز دیجیتال استفاده کنید اما دارایی کافی برای خرید اولیه را ندارید. می توانید در همان لحظه وام آنی دریافت کنید و خرید خود را انجام دهید و بعد از فروش ارزهای دیجیتال و بدست آوردن سود، وام خود را تسویه کنید؛ اما توجه داشته باشید که این وام ‌ها به دلیل اینکه باید به سرعت بازپرداخت شوند، ریسک بالایی دارند.

 

وام ارز دیجیتال بگیریم یا خیر؟

استفاده از سیستم ‌‌های وام دهی ارز دیجیتال مستلزم داشتن دانش و آگاهی کافی در این زمینه است؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید هیچ قراردادی پس از منعقد شدن در بستر بلاکچین قابل حذف یا تغییر نخواهد بود و در صورت بروز کوچک‌ترین اشتباه راه بازگشتی نخواهید داشت؛ بنابراین در صورتی که تجربه کافی در این کار ندارید بهتر است برای اولین بار، از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید و در دفعات بعدی به تنهایی این کار را انجام دهید.

توجه داشته باشید که در ارتباط با سیستم وام دهی کریپتو هر سوالی داشته باشید می توانید از کارشناسان هیرادکس بپرسید، ما به شما در اسرع وقت، پاسخ دهیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.