نحوه نگهداری ارز دیجیتال در صرافی

4 مهر 1402
نحوه نگهداری ارز دیجیتال در صرافی

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

بازار کریپتوکارنسی مانند بسیاری از بازارهای مالی با ریسک زیادی همراه است؛ بنابراین؛ کاربران فعال در آن باید بتوانند محیط امن و مناسبی را برای نگهداری سرمایه خود انتخاب کنند. صرافی های ارز دیجیتال از روش های مختلفی برای نگهداری دارایی کاربران خود استفاده می کنند که در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم. در ادامه با هیرادکس همراه باشید.

 

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی بستری برای خرید و فروش ارز دیجیتال است. صرافی ها این امکان را به کاربر می دهند تا با امنیت بیشتر و به صورت ساده تر، به مدیریت ارزهای دیجیتالی خود بپردازند. بسیاری از کاربران سرمایه خود را در این پلتفرم نگهداری می کنند و در زمان مناسب به ترید ارز دیجیتال می پردازند. صرافی ها ذخیره سازی ارزهای مجازی را به دو شکل متمرکز و غیر متمرکز انجام می دهند.

 

مزایا و معایب نگهداری ارز دیجیتال در صرافی

اگرچه صرافی های ارز دیجیتال با ایجاد یک کیف پول شرایط مطلوبی را برای نگهداری ارز دیجیتال فراهم کرده اند؛ اما باید به این موضوع توجه شود که نگهداری رمزارزها برای مدت طولانی در صرافی توصیه نمی شود؛ زیرا ممکن است امنیت سرمایه کاربر به دلیل حملات سایبری به خطر بیفتد.

اما ذخیره کردن دارایی در صرافی دارای مزایایی هم است که باعث شده است کاربران زیادی، دارایی خود را در صرافی نگهداری کنند. مزایای نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول صرافی عبارت است از:

  • امکان انجام تراکنش های بدون کارمزد میان والت های صرافی
  • آسان بودن فرآیند ذخیره سازی سرمایه در کیف پول های متصل به صرافی
  • عدم نیاز به پشتیبانی مداوم برای محافظت از کلیدهای خصوصی
نحوه نگهداری ارز دیجیتال در صرافی

نحوه نگهداری ارز دیجیتال در صرافی

روش های افزایش امنیت کیف پول صرافی

  • اتصال به کیف پول صرافی نباید با وای فای انجام شود؛ که چراکه هکرها با دریافت اطلاعات شخصی شما در زمان استفاده از وای فای عمومی، ممکن است به والت شما دسترسی پیدا کنند.
  • بهتر است کد تائید دو مرحله ای را در صرافی هنگام باز کردن حساب فعال کنید. کد تائید دو مرحله ای مانع از ورود آسان و سریع هکرها به کیف پول صرافی می شود.
  • از سیستم هایی که به امنیت آن اطمینان ندارید برای ورود به صرافی و کیف پول خود استفاده نکنید.
  • اطلاعات خصوصی خود را تحت هیچ شرایطی در اختیار کسی قرار ندهید. حتی آن دسته از افرادی که به صورت تلفنی، پیامکی و… با شما ارتباط برقرار کرده و خود را به عنوان یکی از نمایندگان صرافی معرفی می کنند.

 

کیف پول صرافی؛ بهترین انتخاب برای ذخیره سازی کوتاه مدت ارز دیجیتال

در این محتوا از هیرادکس به توضیح کامل نحوه نگهداری ارز دیجیتال در صرافی ها پرداختیم. قبل از اینکه بخواهید اقدامی برای نگهداری ارز دیجیتال در یک صرافی انجام دهید؛ بهتر است هدف خود را از سرمایه گذاری در این بازار مالی مشخص کنید. اگر تمایل به سرمایه گذاری برای مدت طولانی هستید؛ بهترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال، والت های شخصی است؛ در غیر این صورت می توانید از کیف پول صرافی برای نگهداری کوتاه مدت رمزارزها استفاده کنید.

اگر مقیم کشور ایران هستید و نگران بلوکه شدن سرمایه خود در صرافی های خارجی هستید؛ پیشنهاد ما به شما، انتخاب یک صرافی داخلی مطمئن مانند هیرادکس است. هیرادکس یک صرافی آنلاین معتبر است؛ که با رعایت خط مشی استاندارد و طراحی حرفه ای، امنیت سرمایه کاربران را تضمین می کند. این صرافی از رمزارزهای زیادی پشتیبانی می کند و به کاربران ایرانی این امکان را می دهد تا تسویه حساب خود را به صورت تومانی انجام دهند.

نحوه نگهداری ارز دیجیتال در صرافی

نحوه نگهداری ارز دیجیتال در صرافی

همچنین به دلیل بهره گرفتن از فناوری قوی، امنیت کامل دارایی کاربران خود را فراهم می کند و هیچگونه خطری سرمایه شما را تهدید نخواهد کرد. در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با نحوه نگهداری ارز دیجیتال در صرافی هیرادکس می توانید از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید. ما در اسرع وقت به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.