فرق بروکر ارز دیجیتال با صرافی ارز دیجیتال

18 شهریور 1402
فرق بروکر ارز دیجیتال با صرافی ارز دیجیتال

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

صرافی و بروکر دو بستر مناسب برای جمع آوری ارز دیجیتال هستند. مشابه بودن برخی از ویژگی های این دو سیستم سبب شده است تا کاربران در انتخاب بهترین پلتفرم برای بدست آوردن ارز دیجیتال بین دوراهی قرار بگیرند. بررسی فرق بروکر ارز دیجیتال با صرافی ارز دیجیتال این امکان را به کاربر می دهد تا به درک درستی از عملکرد این دو پلتفرم برسد و با آگاهی بیشتری برای انتخاب یک برنامه مناسب برای انجام معاملات ارز دیجیتال اقدام کند. با ما همراه باشید تا در این مطلب از هیرادکس با تفاوت های بروکر ارز دیجیتال و صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید.

 

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

اگرچه قرار است در این محتوا به بررسی فرق بروکر ارز دیجیتال با صرافی ارز دیجیتال پرداخته شود؛ اما بهتر است قبل از بررسی تفاوت میان آن ها، با تعریف هر یک از این سیستم ها و کاربردشان در بازار کریپتوکارنسی آشنا شوید. صرافی ارز دیجیتال یک بستر مطمئن برای انجام معاملات و مدیریت رمزارزهای دیجیتالی است. در این پلتفرم کاربر بدون استفاده از ابزارهای تحلیلی و تنها با مشاهده دقیق قیمت رمزارزها، به تحلیل حرفه ای آینده هر ارز می پردازد و در نهایت معاملات خود را در این برنامه ثبت می کند. در صرافی ارز دیجیتال کاربران به راحتی می توانند به تبدیل ارزهای خود بپردازند.

فرق بروکر ارز دیجیتال با صرافی ارز دیجیتال

فرق بروکر ارز دیجیتال با صرافی ارز دیجیتال

بروکر ارز دیجیتال چیست؟

بروکر یک سیستم فوق العاده امن برای معامله گران ارز دیجیتال است؛ که در غالب یک شخص حقوقی یا حقیقی، می تواند به عنوان یک واسطه گر عمل کند. بروکرها تسهیل کننده ای میان خریدار و فروشنده هستند؛ که امکان انجام معاملات را با کمترین میزان ریسک فراهم می کنند. بروکرها ماهیتی شبیه به کارگذاری‌ها در کشور ایران دارند؛ خدمات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهند. برای مثال برخی از بروکرها به نمایندگی از معامله گران، به انجام معاملات مختلف می پردازند و سود حاصل از آن را در اختیار کاربر موردنظر قرار می دهند.

 

نحوه افتتاح حساب؛ در بروکر ارز دیجیتال احراز هویت اجباری است

کاربرانی که قصد فعالیت در بروکر ارز دیجیتال را دارند؛ باید به ارائه مدارک شناسایی بپردازند و در کنار ثبت نامی که انجام می دهند؛ احراز هویت کنند. اجباری بودن احراز هویت در بروکرها مانع از این شده است که کاربران به نقض قوانین بپردازند یا برای پولشویی و انواع کلاهبرداری اقدام کنند. خوشبختانه احراز هویت در اکثر بروکرها با سرعت بالایی انجام می شود و نیازی نیست تا کاربر زمان زیادی از وقت خود را صرف احراز هویت کند؛ اما در برخی از صرافی های ارز دیجیتال برخلاف بروکرهای ارز دیجیتال، کاربر می تواند بدون احراز هویت از صرافی برای مبادله یا معاملات رمزارزهای مختلف اقدام کند.

فرق بروکر ارز دیجیتال با صرافی ارز دیجیتال

فرق بروکر ارز دیجیتال با صرافی ارز دیجیتال

نحوه واریز و برداشت؛ در بروکر ارز دیجیتال واریز و برداشت با ارز فیات امکان پذیر است

یکی از تفاوت های بارز میان بروکر و صرافی ارز دیجیتال، نحوه واریز و برداشت است. اغلب صرافی های ارز دیجیتال امکان واریز و برداشت سرمایه با ارزهای فیاتی چون دلار و یورو فراهم نمی کنند. در چنین شرایطی ابتدا کاربر باید مقداری ارز دیجیتال خریداری کند و سپس با انتقال آن به صرافی، به انجام معاملات بپردازد. با رونمایی ارز تتر، چند سالی است که اغلب معامله گران ابتدا دلار را به تتر تبدیل می کنند و در ادامه از تتر برای خرید ارزهای دیجیتالی دیگر استفاده می کنند.
برخلاف صرافی ها، امکان واریز و برداشت در بروکرها با ارزهای فیات امکان پذیر است. در واقع کاربرانی که در بروکر ثبت نام می کنند؛ بدون خرید هیچ ارز دیجیتالی، از همان ابتدا می توانند به واسطه ارزهای فیات برای خرید انواع رمزارز اقدام کنند. این ویژگی سبب شده است تا کاربر هزینه گزافی را بابت خرید ارز دیجیتال اولیه پرداخت نکند و سرمایه بیشتری را وارد این بازار مالی کند.

 

تنوع رمزارزها در صرافی ارز دیجیتال بیشتر است

فرق بروکر ارز دیجیتال و صرافی ارز دیجیتال تنها به نحوه ثبت نام آن ها یا نوع واریز و برداشت سرمایه محدود نمی شود. یکی از تفاوت های مهم بروکر و صرافی، تنوع و تعداد رمزارزهایی است که پشتیبانی می کنند. در اغلب صرافی ها از ارزهای دیجیتالی زیادی پشتیبانی می شود؛ که امکان انجام معاملات و تبدیل های گوناگون را برای کاربر فراهم می کنند. این در حالی است که بروکرهای ارز دیجیتال تنها از تعداد کمی رمز ارز پشتیبانی می کنند؛ بنابراین نمی توانند گزینه مناسبی برای انجام معاملات متنوع باشند.

فرق بروکر ارز دیجیتال با صرافی ارز دیجیتال

فرق بروکر ارز دیجیتال با صرافی ارز دیجیتال

تنوع خدمات؛ در بروکر ابزارهای تحلیلی در اختیار کاربران قرار می گیرد

یکی از تفاوت های اصلی میان بروکر و صرافی ارز دیجیتال، برخورداری بروکرها از ابزارهای تحلیلی متنوع است. بروکرها با در اختیار قرار دادن ابزارهای کاربردی، شرایطی را برای کاربر فراهم می کنند تا با تحلیل اصولی نمودارها، معامله ای سودمند و کم ضرری را ببندند. این در حالی است که صرافی های ارز دیجیتال هیچ ابزاری را برای تحلیل نمودارهای ارز دیجیتال، در اختیار معامله گران قرار نمی دهند.
بروکرهای ارز دیجیتال با در اختیار گذاشتن این ابزار، موجب شده اند تا حتی معامله گران مبتدی بتوانند با گذاشتن زمان مناسب برای تحلیل ارزها، توانایی خود را برای بستن یک معامله سودمند افزایش دهند. معمولاً کسانی که برای خرید و فروش ارز دیجیتال یا مبادله رمزارزها از صرافی استفاده می کنند، دارای تجربه و دانش بالایی هستند و بدون نیاز به ابزارهای تحلیلی و تنها با مشاهده بازار کریپتوکارنسی به انجام معاملات مختلف می پردازند.

 

بروکر یا صرافی؛ کدام یک را انتخاب کنیم؟

در این مطلب از هیرادکس به فرق بروکر ارز دیجیتال و صرافی ارز دیجیتال پرداختیم. بعد از مطالعه محتوای فوق، ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که از میان بروکر و صرافی، کدام یک برای فعالیت در بازار کریپتوکارنسی مناسب هستند؟ برای رسیدن به این پاسخ؛ بد نیست تا هدف اصلی خود را از ورود به بازار کریپتوکارنسی و وارد کردن سرمایه به این بازار مالی تعیین کنید.

در صورتی که هدف کاربر از وارد کردن سرمایه به بازار ارز دیجیتال، تنها خرید و فروش رمزارز است؛ بروکر گزینه مناسب تری برای وارد کردن سرمایه است؛ اما اگر کاربری بخواهد برای مدت زمان طولانی رمزارزهای مورد نظر خود را نگهداری کند و در زمان دلخواه خود به ترید ارز دیجیتال بپردازد؛ بهتر است صرافی را برای ورود سرمایه انتخاب کند.

اگر در کشور ایران اقامت دارید و به دلیل تحریمات بین المللی قادر به استفاده از صرافی های خارجی نیستید؛ می توانید از صرافی های ایرانی مانند هیرادکس برای خرید و فروش رمزارزهای دیجیتالی استفاده کنید. هیرادکس یک صرافی آنلاین مطمئن با نرخ خرید و فروش یکسان است؛ که امکان مدیریت ارز دیجیتال را در پلتفرمی ساده و امن فراهم کرده است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.