صرافی های ارز دیجیتال بدون KYC (احراز هویت)

19 تیر 1402
معرفی صرافی های ارز دیجیتال که نیاز به احراز هویت ندارند

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

بایننس به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی بود که نیاز به احراز هویت نداشت. به همین دلیل بایننس یک پلتفرم بسیار مناسب برای کاربران ایرانی بود که به دلیل به‌دلیل تحریم‌ ها و قوانین مالی بین‌المللی مانند FATF امکان مبادله یا معامله ارز دیجیتال را در بسیاری از صرافی های خارجی نداشتند. اما بعد از اجباری شدن احراز هویت در بایننس، پیدا کردن یک صرافی جایگزین تبدیل به یک چالش جدی برای کاربران ایرانی شد. در این مطلب می خواهیم چهار صرافی ارز دیجیتال را معرفی کنیم که برای باز کردن حساب کاربری نیازی به احراز هویت ندارند و کاربران ایرانی می توانند در آن ها فعالیت داشته باشند. اگر شما هم به دنبال صرافی های ارز دیجیتال بدون KYC، هستید حتما این مطلب را مطالعه کنید.

صرافی های ارز دیجیتال بدون KYC

شاید تعدادصرافی های ارز دیجیتال بدون KYC زیاد باشد؛ اما تمام آن ها معتبر نیستند. با توجه به همین ما صرافی های ارز دیجیتال که نیاز به احراز هویت ندارند را به شما معرفی می کنیم که نسبت به رقبای خود از محبوبیت و امکانات بیشتری برخوردار هستند.

صرافی هیوبی (Huobi)

صرافی هیوبی (Huobi)

صرافی هیوبی (Huobi)

صرافی هیوبی یا هوبی (Huobi) یکی از صرافی های بسیار بزرگ و معتبر ارز دیجیتال است که در لیست ۱۰ صرافی بزرگ ارز دیجیتال در دنیا از نظر حجم معاملات قرار گرفته است. یکی از ویژگی های این صرافی این است که بدون KYC نیز به کاربران خدمات ارائه می‌ کند. البته برای فعالیت کاربران (واریز و برداشت) محدودیت هایی اعلام می کند.

البته برخی ابهاماتی در مورد این صرافی وجود دارد به عنوان مثال موقعیت جغرافیایی صرافی ارز دیجیتال هیوبی معلوم نیست و در منابع مختلف اطلاعات متفاوتی درباره آن منتشر شده است. در وب سایت رسمی این صرافی قید شده است که هیوبی در چین واقع شده و دفتر اصلی آن در سنگاپور واقع شده است؛ اما در سال ۲۰۱۸ که کشور چین ICO ها و معاملات رمز ارزها را ممنوع کرد اخباری مبنی بر نقل مکان این صرافی به سنگاپور منتشر شد.

برخی از خدمات و سرویس‌ های ارز دیجیتال صرافی Huobi عبارت است از:

  • هوبی کیف پول ارز دیجیتال مخصوص برای تمام کوین ‌ها و توکن‌ هایی که برای معامله پشتیبانی می ‌کند، ارائه می ‌دهد.
  • صرافی ارز دیجیتال هوبی بازار اسپات بسیاری از جفت‌ ارزهای دیجیتال را ارائه می‌ دهد.
  • کاربران هیوبی امکان معامله بیش از 500 ارز دیجیتال مختلف را دارند و به صورت دوره ای به این تعداد هم افزوده می شود
  • در صرافی هیوبی امکان واریز دارایی و کسب درآمد منفعل فراهم شده است.

صرافی ال بنک (LBank)

صرافی ال بنک (LBank)

صرافی ال بنک (LBank)

این صرافی در سال ۲۰۱۵ ایجاد شد و از همان موقع در هنگ کنگ واقع است. مالک این صرافی شرکت فناوری شبکه سوپرچینز است. هر چند در حال حاضر ممنوعیت ها و محدودیت هایی برای کاربران ایرانی در این صرافی وجود دارد اما همچنان یک گزینه مناسب به جای بایننس به شمار می رود.

اگر به تازگی وارد حوزه ارزهای دیجیتال شده اید و مبتدی به شمار می روید این صرافی یک گزینه بسیار مناسب برای شما است؛ زیرا رابط کاربری بسیار ساده و قابل فهم دارد. البته که نباید فراموش کرد این پلتفرم معامله گران حرفه ای را فراموش نکرده است و ابزار‌های پیشرفته معاملاتی مانند‌ اندیکاتور‌های معاملاتی و API ها را برای آن ها فراهم می ‌کند.

یکی از ویژگی های مهم این صرافی ارز دیجیتال، پشتیبانی از ارز‌های دیجیتال زیاد است. لیست ارزهای دیجیتال که در این صرافی وجود دارد به قدری متنوع است که به شما قول می دهیم امکان ندارد رمز ارز مورد نظر خود را در آن پیدا نکنید. البته که این موضوع شامل ارزهای دیجیتال معتبر می شود.

البته از نظر بسیاری از کاربران ارز دیجیتال روش های پرداخت محدود صرافی ال بنک یک ایراد مهم است. ممکن است که تیم توسعه دهنده LBank در آینده برای این موضوع چاره اندیشی کنند. این صرافی هم مانند صرافی هیوبی برای کاربرانی که مراحل احراز هویت خود را تکمیل نکرده اند، سقف برداشت و واریز روزانه مشخص کرده است.

صرافی بینگ اکس (BingX)

صرافی بینگ اکس (BingX)

صرافی بینگ اکس (BingX)

یکی دیگر از صرافی های ارز دیجیتال که نیاز به احراز هویت ندارند، صرافی بینگ اکس است. این صرافی در کشور سنگاپور قرار دارد و در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده است. صرافی بینگ اکس خدمات زیادی به کاربران خود ارائه می دهد که برخی از آن ها عبارت است از:

  • فعالیت در بازار فارکس
  • معاملات آپشن و مشتقات
  • کپی تریدینگ

فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی در زمان نگارش این مقاله بلامانع است اما اگر به وب سایت اصلی بینگ اکس مراجعه کنید در قسمت شرایط توافقنامه (Agreement Conditions) می توانید مشاهده کنید که قید شده است:

“صرافی می‌تواند تمامی شرایط فعلی را هر زمان و به صلاحدید خود تغییر دهد و کاربران باید به‌صورت مداوم این قسمت را مطالعه کنند.”

امنیت این صرافی ارز دیجیتال در حد قابل قبولی است و اقدامات امنیتی خاصی را برای محافظت از اطلاعات و دارایی کاربران خود در نظر گرفته است. احراز هویت دوعاملی، با استفاده از اپلیکیشن Google Authenticator برای امنیت بیشتر اکانت یکی از تدابیر امنیتی این صرافی است.

صرافی کوین لوکالی (Coinlocally)

صرافی کوین لوکالی (Coinlocally)

صرافی کوین لوکالی (Coinlocally)

یکی دیگر از صرافی هایی که می توان در لیست صرافی های ارز دیجیتال که نیاز به احراز هویت ندارند قرار بگیرد، صرافی کوین لوکالی است؛ اما واقعیت این است که ما در معرفی این صرافی ارز دیجیتال کمی تردید داریم؛ زیرا در سایت کوین مارکت کپ یا کوین گکو لیست نشده است.

یکی دیگر از ابهاماتی که درباره این صرافی وجود دارد این است که هیچ اطلاعاتی درباره تیم سازنده و گردانندگان صرافی Coinlocally در دسترس نیست. این در حالی است که اعضای پروژه‌های غیرمتمرکز اگر خود را به‌‌صورت حقیقی معرفی نکنند، حداقل در شبکه‌های اجتماعی با نام مستعار فعالیت و حضور خود را اعلام می‌ کنند.

اما در هر صورت کوین لوکالی خدمات خود را به ‌‌صورت پایه بدون نیاز به احراز هویت ارائه می‌ دهد. همین نکته باعث شده تا این صرافی مورد توجه کاربران ایرانی قرار بگیرد.

ریسک فعالیت کاربران ایرانی در صرافی های خارجی چیست؟

یکی از موضوعات مهمی که قبل از انتخاب صرافی های ارز دیجیتال که نیاز به احراز هویت ندارند باید به آن توجه کنید این است که فعالیت در صرافی‌های متمرکز خارجی با IP ایران ریسک زیادی دارد و توصیه نمی‌شود؛ زیرا برای فعالیت حتما باید از VPN ترجیحا با IP ایستا استفاده کنید که مشکلات مخصوص به خود را دارد.

توصیه ما این است که قبل از اینکه از یک صرافی استفاده کنید و تریدهای خود را انجام دهید، حتما مقدار کمی ارز دیجیتال به آن صرافی منتقل کنید و بعد از آن برداشت کنید تا مطمئن شوید که این صرافی فرایند واریز و برداشت را برای شما انجام می‌دهد. توجه داشته باشید که هرگونه بی دقتی در این مورد می تواند باعث شود که دارایی خود را از دست دهید. افراد زیادی با امید به اینکه از طریق وی پی ان تحریم ها را دور بزنند در صرافی های خارجی حساب کاربری باز کرده اند؛ اما پس از آنکه صرافی به هویت واقعی کاربر ایرانی پی برده حساب وی را بلوکه کرده است و دسترسی مجدد به دارایی ارز دیجیتال در مواردی غیرممکن و در سایر موارد با سختی صورت گرفته است.

همچنین بسیاری از صرافی ها ممکن است با توجه به افزایش سخت ‌گیری قانون ‌گذاران حوزه کریپتو، اجباری شدن احراز هویت را در دستور کار خود قرار دهند و شما از آن بی خبر باشید!

بنابراین بهترین گزینه، فعالیت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. هیرادکس پلتفرم آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال است که شما می توانید با استفاده از مجموعه ابزارهای فنی این صرافی معاملات خود را در امنیت کامل انجام دهید. پشتیبانی آنلاین یکی دیگر از مزایای هیرادکس است. در صورتی که هنگام مبادله یا معامله ارزهای دیجیتال دچار مشکل شوید می توانید از پشتیبانی حرفه ای و شبانه روزی این پلتفرم بهره مند شوید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.