سبدگردانی ارز دیجیتال

26 تیر 1402
سبدگردانی ارز دیجیتال

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

با وجود اینکه زمان کمی از آشنایی مردم با حوزه ارز دیجیتال می گذرد؛ افراد بسیاری هستند که از سراسر دنیا در این بازار مالی فعالیت می کنند؛ اما ریسک بالای معاملات بازار کریپتوکارنسی موجب شده است تا این افراد به دنبال راه هایی با خطرات کمتر برای سرمایه گذاری باشند. سبدگردانی ارز دیجیتال یک راه حل مناسب برای آن دسته از سرمایه گذارانی است که علاقمند به کسب سود زیاد با کمترین میزان ریسک و ضرر هستند. در این مطلب به معرفی کامل سبدگردانی ارز دیجیتال می پردازیم؛ تا کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال هستند، با ریسک کم سرمایه خود را چند برابر کنند. در ادامه با هیرادکس همراه باشید.

سبدگردانی ارز دیجیتال چیست؟

سبدگردانی یک روش غیر مستقیم برای افزایش سرمایه در بازارهای مالی مانند بورس، بازار ارز دیجیتال و…است. در این روش سرمایه گذار مدیریت سبد سهام خود را به یک شخص حقوقی می سپارد. علت انجام این کار، بهره مندی از دانش و تخصص افراد باتجربه در بازار ارز دیجیتال برای مدیریت مجموعه ای از سهام های حوزه کریپتوکارنسی است.

کریپتوکارنسی یه بازار جدید است و به همین علت درصد بالایی از علاقمندان این حوزه، دانش و تخصص کافی برای سرمایه گذاری ندارند؛ بنابراین؛ با سپردن پرتفوی یا سبد سهام خود به افراد متخصص در این حوزه، بدون گذاشتن زمان و ریسک زیاد، از این بازار سود دریافت می کنند. در کنار مفهوم سبدگردانی، لازم است بدانید؛ به افرادی که مسئولیت مدیریت پرتفوی دیگران را برعهده می گیرند؛ سبدگردان می گویند.

سبدگردانی ارز دیجیتال چگونه انجام می شود؟

سبدگردانی ارز دیجیتال بعد از عقد قرارداد میان سرمایه گذار و سبدگردان انجام می شود. در این قرارداد اطلاعات مختلفی مانند نام سرمایه گذار، نام سبدگردان، میزان سرمایه برای شروع سرمایه گذاری، مدت زمان برعهده داشتن پرتفوی سهام ارز دیجیتال، میزان سود دریافتی سبدگردان و…ثبت می شود. بعد از این قرارداد، سبدگردان با توجه به میزان سرمایه و هدف سرمایه گذار، به تحلیل و ارزیابی ارزهای مختلف می پردازد. لازم به ذکر است که در سبدگردانی چندین ارز دیجیتال خریداری می شود و سرمایه میان این ارزها تقسیم می شود.

بعد از انتخاب و الویت بندی ارزها، سبدگردان با توجه به شرایط بازار به خرید و فروش ارز و مدیریت سبد می پردازد. از آن جایی که این قرارداد در صورت موفقیت و شکست برای طرفیت می تواند با سود و ضرر همراه باشد؛ اغلب سبدگردان ها تلاش می کنند تا از تمام دانش و تخصص خود و مهارت افراد حرفه ای در این حوزه برای انتخاب و خرید ارزها استفاده کنند.

سبدگردانی ارز دیجیتال

سبدگردانی ارز دیجیتال

سبدگردانی ارز دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

حال که با سرویس سبدگردانی ارز دیجیتال آشنا شده اید، ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چه افرادی می توانند از این سرویس برای افزایش سرمایه در بازار ارز دیجیتال استفاده کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سپردن مسئولیت سبدگردانی ارز دیجیتال به سبدگردان ها برای کسانی مناسب است که فرصت کافی برای بررسی و تحلیل بازار ارز دیجیتال ندارند و تنها به دنبال کسب سود از این بازار هستند.

به علاوه عده زیادی از افراد با وجود داشتن سرمایه زیاد، دانش بالایی در حوزه ارز دیجیتال ندارند؛ که می توانند سبدگردانی ارز دیجیتال خود را به دیگران بسپارند. سپردن مسئولیت سبدگردانی ارز دیجیتال به سبدگردان ها یک راهکار عالی برای آن دسته از افرادی است که ریسک پذیر نیستند و تمایلی به انجام خطرات متعدد برای رسیدن به سود بیشتر ندارند.

علت استقبال سرمایه گذاران از سرویس سبدگردانی ارز دیجیتال

سبدگردانی ارز دیجیتال مسئولیت سنگینی است که نیاز به دانش، تخصص، مهارت و تجربه بالایی دارد؛ بنابراین؛ افراد عادی نمی توانند برای انجام این کار اقدام کنند. با توجه به اینکه سبدگردان، دارای تخصص بالایی در حوزه سرمایه گذاری ارز دیجیتال است؛ می تواند به سرمایه گذار کمک کند تا با هر میزان سرمایه به سود دلخواه خود دست پیدا کند. سپردن سبدگردانی ارزهای دیجیتال به سبدگردان ها ریسک معاملات را تا حد زیادی کاهش می دهد و مانع از ضرر زیاد سرمایه گذار می شود. همین موضوعات سبب شده است تا از سرویس سبدگردانی ارز دیجیتال به شدت استقبال شود.

مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال

مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال

مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال چیست؟

با وجود توضیحات جامعی که در رابطه با سبدگردانی ارز دیجیتال داده شده است؛ ممکن است برخی از افراد همچنان به دنبال مزایای آن باشند؛ تا بتواند تصمیم آگاهانه تری در این مورد بگیرند. در ادامه چند مورد از مزیت های سبدگردانی ارزهای دیجیتالی شرح داده شده است.

  1. صرفه جویی در زمان سرمایه گذار به دلیل نداشتن فعالیت مستقیم روی پرتفوی
  2. عدم پرداخت هزینه برای خرید اینترنت، فیلترشکن و…
  3. دریافت سود بالا به دلیل تنوع ارزها در سبد سهام
  4. ایجاد تعادل در سبد سرمایه گذاری با خرید ارزهای مختلف
  5. کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال
  6. انعطاف پذیری (سرمایه گذار با بررسی وضعیت سبد سهام خود می تواند در صورت تمایل درخواست تغییر استراتژی سبدگردان را داشته باشد.)
  7. عدم نیاز به یادگیری دانش و مهارت خاص برای سرمایه گذاری
  8. مدیریت سبد ارز دیجیتال به کمک افراد متخصص و حرفه ای

معایب سبدگردانی ارزهای دیجیتال چیست؟

معایب سبدگردانی ارزهای دیجیتال

معایب سبدگردانی ارزهای دیجیتال

با توجه به اینکه امروزه عده زیادی از مردم به حوزه ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در این بازار روی آورده اند؛ به تعداد سبدگردان ها روز به روز افزوده شده است؛ به طوری که در حاظر انتخاب یک سبدگردان با مهارت برای سبدگردانی ارز دیجیتال بسیار سخت شده است. متاسفانه برخی از افراد برای کسب سود از معاملات ارز دیجیتال، بدون داشتن تخصص کافی خود را سبدگردان معرفی می کنند و باعث ضررهای هنگفت سرمایه گذاران می شوند.

علاوه بر این؛ قرارداد سبدگردانی ارز دیجیتال توسط سبدگردان ها دارای یک بازه زمانی مشخص است و پس از اتمام زمان قرارداد سرمایه گذار برای انجام سرمایه گذاری مجدداً باید هزینه ای را به عنوان کارمزد تقبل کند. در کنار موارد بالا، سبدگردانی ارزهای دیجیتال توسط اشخاص حقوقی از معایب دیگری برخوردار است که عبارت هستند از:

  • کسانی که پیش از زمان قرارداد برای قطع همکاری اقدام کنند؛ باید هزینه ای را به عنوان جریمه به سبدگردان پرداخت کنند.
  • سبدگردان تنها در سود حاصل از سرمایه گذاری سهیم است و ضرر ناشی از معامله تنها برای سرمایه گذار است.
  • اغلب شرکت های سرویس سبدگردانی ارز دیجیتال، سرمایه زیادی را برای شروع قرارداد در نظر می گیرند.

سبدگردانی ارز دیجیتال خوب است یا خیر؟

جواب به این سوال بستگی به شما و استراتژی های معاملاتی شما دارد. در صورتی که وقت کافی برای تحلیل بازار ندارید یا در این بازار مبتدی هستید، سبدگردانی می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. تجربه شما در ارتباط با سبدگردانی چیست؟ به نظر شما این روش سود آور است یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.