روش های کلاهبرداری تتر چگونه است؟

11 مرداد 1402
تتر تقلبی

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعال هستید یا حتی فقط به این حوزه علاقه دارید حتما در مورد تتر تقلبی و روش های کلاهبرداری تتر چیزهایی شنیده اید. افراد سودجو و مخرب در تمام بازارهای مالی حضور دارند و مترصد فرصتی برای به دام انداختن قربانیان خود هستند. از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار نوظهور است، تمام افراد در مورد روش های کسب درآمد امن اطلاعات کافی ندارند و ممکن است وعده های پروژه های تقلبی برای کسب سودهای نجومی به راحتی آن ها را برای ورود به یک پروژه کلاهبرداری فریب دهد. یکی از ارزهای دیجیتال محبوب، تتر با نماد اختصاری USDT است که به عنوان بهترین استیبل کوین هم شناخته می شود.

در این مقاله قرار است درباره تتر تقلبی و پروژه های کلاهبرداری تتر صحبت کنیم تا شما با پیدا کردن دانش بیشتر در ارتباط با این موضوع، از دارایی خود در مقابل توطئه های سودجویان محافظت کنید.

روش های رایج کلاهبرداری تتر در چند سال اخیر

کلاهبرداران برای اینکه بتوانند قربانیان را در دام خود گرفتار کنند، همواره به دنبال روش های جدید هستند. در ادامه به سه روش رایج کلاهبرداری از طریق تتر تقلبی اشاره می کنیم که در سال های اخیر قربانیان زیادی گرفته است.

روش اول کلاهبرداری تتر: از طریق کیف پول ارز دیجیتال جعلی

شما برای نگهداری از تترهای خود به یک کیف پول ارز دیجیتال امن و معتبر نیاز دارید. کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی وجود دارد که از ارز دیجیتال تتر پشتیبانی می کنند. برخی از انواع کیف پول تتر عبارت است از:

  • Crypto Wallet
  • Tether Wallet
  • MyEtherWalet
  • Omni Wallet
  • Coinomi
  • Binance Wallet
  • Ledger Nano X
  • TrustWallet
  • Trezor Model T
  • Exodus Wallet

افراد کلاهبردار که همیشه به دنبال راهی برای سرقت دارایی دیگران هستند از عدم دقت برخی از کاربران ارز دیجیتال استفاده می کنند و آن ها را از روش های مختلفی به دانلود و نصب کیف پول های جعلی ترغیب می کنند. یکی از روش های رایج، ارسال لینک های مخرب به ایمیل افراد همراه با پیشنهادی ترغیب کننده است. به عنوان مثال برای دریافت 1000 تتر رایگان، کیف پول ارز دیجیتال را از لینک زیر دانلود و نصب کنید.

هکر بعد از آنکه قربانی بعد از آنکه روی لینک می کنید، به تمام اطلاعات وی دسترسی پیدا می کند و دارایی او را به حساب خود انتقال می دهد. در اغلب موارد پیگیری این نوع کلاهبرداری نتیجه ای ندارد و قربانی دارایی خود را برای همیشه از دست می دهد.

یک روش دیگر برای کلاهبرداری تتر تقلبی از طریق کیف پول این است که هکرها یک نسخه جعلی از یک ولت معروف مانند تراست ولت را ایجاد می کنند که متاسفانه افراد زیادی به دلیل نداشتن دقت کافی اقدام به نصب به آن‌ها می‌کنند. برای همین توصیه می‌شود که کیف پول ارز دیجیتال را فقط از وب سایت شرکت توسعه‌ دهنده دریافت کنید.

روش دوم کلاهبرداری تتر: از طریق سایت های اینترنتی جعلی

در حوزه ارزهای دیجیتال تعداد زیادی وب سایت وجود دارد که متاسفانه بسیاری از این وب سایت ها تنها برای کلاهبرداری از اطلاعات شخصی و دارایی کاربران به وجود آمده اند. روش کار این سایت ها هر چند در جزییات با یکدیگر بسیار متفاوت است اما در کلیات بسیار شبیه یکدیگر هستند. وعده های دروغین برای دریافت مبالغ قابل توجه تتر در ازای عضویت در سایت، اصلی ترین ترفند هکرهای سایبری ارز دیجیتال است.

برخی از این سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال، خود را یک پروژه سرمایه گذاری معرفی می کنند و در ابتدا امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ کم را به کاربران می دهند تا جای هیچ گونه تردیدی نباشد. در ادامه حتی اجازه برداشت سود را هم می دهند اما بعد از دریافت اولین برداشت و تعداد انگشت شماری از سرمایه گذاری‌ های به ظاهر موفق، سایت به کلی بسته می شود یا کاربر برای دریافت اطلاعات بیشتر به خدمات مشتری انتقال داده می شود. البته که هیچ کسی پاسخگوی قربانیان نخواهد بود.

روش سوم کلاهبرداری تتر: از طریق تبلیغات و شبکه های اجتماعی

بسیاری از پروژه‌های کلاهبرداری تتر تقلبی با وعده اعطای تتر رایگان توجه و اعتماد کاربران را به خود جلب می‌کنند. تبلیغات زیاد در شبکه ‌های اجتماعی و استفاده از افراد معروف یا اینفلوئنسرها برای معرفی پروژه، یکی از استراتژی‌های رایج آن ‌ها است. گردانندگان پروژه پس از آنکه سرمایه مورد نظر خود را جمع کردند و به اهداف خود رسیدند، ناپدید می‌شوند.
با توجه به همین موضوع باید بگوییم که نباید تبلیغات زیاد برای یک پروژه، معیار شما برای سنجش اعتبار آن باشد. در بسیاری از موارد گردانندگان پروژه تتر تقلبی به سراغ افراد بسیار معروف می روند. این افراد هم به دلیل عدم آگاهی کافی درباره پروژه های اسکم ارز دیجیتال، در ازای دریافت مبالغ قابل توجه، انجام تبلیغات را قبول می کنند.

تتر تقلبی

تتر تقلبی

روش چهارم کلاهبرداری تتر: از طریق پیامک

در این روش کلاهبرداران ابتدا اطلاعات پروفایل کاربری یکی از صرافی‌ های ارز دیجیتال را هک کرده و سپس، اطلاعات کاربری بعضی از این پروفایل ‌ها را با نام، نام کاربری و رمز عبور جدید به ‌روزرسانی می ‌کنند.

پس از آن، نام شخص و نام کاربری و رمز عبور آن به همراه موجودی فیک ارز دیجیتال تتر را برای قربانی به صورت پیامک می‌فرستند. در مرحله بعد، قربانی با دیدن مقدار تتر موجود در کیف پول ارز دیجیتال تحریک می‌شود تا آن را برداشت کند؛ اما نمی‌داند که با وارد کردن اطلاعات کیف پول مقصد که مالک آن خودش است، هکرها آدرس کیف پول او را به دست می‌آورند. در نهایت، هکرها با داشتن آدرس قربانی، کیف پول او را هک می‌کنند و دارایی‌های او را به سرقت می‌برند.

 

روش پنجم کلاهبرداری تتر: از طریق استخراج ابری

در این روش، کلاهبرداران اقدام به راه اندازی پروژه ای دروغین می کنند که گویی خدمات محاسباتی مانند پردازش، ظرفیت سرور، خدمات پایگاه داده، نرم ‌افزار و ذخیره‌ سازی فایل را ارائه می دهند. چنین شرکت‌ هایی بر اساس مصرف استخراج کننده هزینه دریافت می کنند. در استخراج ابری معمولا با شعارهایی مانند، درآمد میلیونی با استخراج تتر، استخراج تتر بدون دستگاه، درآمد میلیاردی با اجاره دستگاه ماینینگ و… توجه قربانیان خود را جلب می کنند. در حالی که سرمایه‌ گذاران فکر می‌ کنند هزینه ای که پرداخت می کنند صرف خرید تجهیزات ماینینگ و انجام استخراج می ‌شود اما در واقع هیچ استخراجی در کار نیست.

متاسفانه این پروژه قربانیان زیادی گرفته است، زیرا افراد کلاهبردار در معرفی طرح خود چنان حرفه ای عمل می کنند که حتی ممکن است کاربران با سابقه ارز دیجیتال هم فریب وعده های خوش آب و رنگ این گروه را بخورند؛ بنابراین بهتر است از روش کلودماینینگ برای درآمدزایی استفاده نکنید؛ اما اگر تصمیم به این کار گرفتید، حتما از حقیقی بودن وب سایت ارائه دهنده خدمات ماینینگ و محل فارم (مزرعه)، اطمینان حاصل کنید.

آیا تتر کلاهبرداری است؟ آیا به این ارز دیجیتال می‌شود اعتماد کرد؟

در بین ارزهای دیجیتال، تتر گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؛ اما شما باید معاملات خود را در بسترهای امن و قابل اعتماد انجام دهید. به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایران، اغلب صرافی های خارجی ارز دیجیتال اجازه فعالیت به کاربران ایرانی نمی دهند، بنابراین بهترین راه خرید و فروش تتر در صرافی ایرانی است.

با ثبت نام در صرافی هیرادکس می‌توانید معاملات USDT را سریع و امن انجام دهید. توجه داشته باشید که شما تنها با انتخاب یک صرافی معتبر می توانید از دارایی های خود در مقابل افراد مجرم محافظت کنید. یکی از مهم ترین ویژگی های هیرادکس این است که از روش های مختلف امنیتی برای حافظت اطلاعات و دارایی کاربران خود محافظت می کند.
شما همچنین می توانید از بخش بلاگ این پلتفرم، جدیدترین اخبار مرتبط با حوزه ارز دیجیتال را دنبال کنید و سوالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان هیرادکس در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.