آشنایی با ربات‌ های تلگرامی و یونی بات

22 مهر 1402
ربات معامله‌گر تلگرامی

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

حدود یک هفته پیش بود که کوین مارکت کپ، دسته جدیدی از توکن‌ ها را با نام توکن های بات تلگرام به لیست خود اضافه کرد.
اما توکن ‌های بومی ربات‌ های تلگرامی چیست؟ چه ویژگی هایی دارند و چرا مورد توجه قرار گرفته اند؟ در این مطلب از هیرادکس می خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم.

 

ربات معامله‌گر تلگرامی چیست؟

قبلا از آنکه با توکن های بات تلگرام آشنا شویم بهتر است در مورد ربات های معامله گر کمی با یکدیگر صحبت کنیم. ربات معامله گر را می توان به صورت زیر تعریف کرد:
ربات معامله گر به سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارز دیجیتال کمک می‌ کند تا فرصت‌ های مناسب معاملاتی را تشخیص دهند. همچنین مانند یک دستیار هوشمند، به‌صورت ۲۴ ساعته عملیات خرید و فروش را برای آن ها انجام می ‌دهد. ربات ‌های معامله‌ گر، دستورالعمل ‌هایی که به آن ‌ها داده می‌ شود را دقیقا اجرا می ‌کنند.
تلگرام به دلیل ویژگی های زیادی که دارد مانند رابط کاربری جذاب، بستر مناسبی برای توسعه و راه‌ اندازی ربات ‌های معامله ‌گر به شمار می‌رود. این ربات ‌ها بر اساس دستور کاربران اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف می کنند.

 

بات های معاملاتی تلگرام چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

همان طور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، ربات های تلگرامی با انجام خرید و فروش ارز دیجیتال به کاربران کمک می کنند؛ اما بات ‌های مختلف عملکرد های دیگری هم دارند که آن ها را جذاب تر می کند. این عملکردها را در حالت کلی می توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

سفارشات حد ضرر و سود
کاربران با استفاده از ربات های تلگرامی قادر خواهند بود تا حد ضرر و سود را برای سفارشات خود تنظیم کنند. در این صورت بات به طور خودکار معاملات را زمانی که توکن به قیمت مشخصی رسید، انجام می ‌دهد. این عملکرد برای افرادی که وقت کافی برای رصد بازار و ثبت سفارشات خود ندارند بسیار مناسب است؛ زیرا بدون آنکه آنلاین شوند، معاملات طبق استراتژی معاملاتی آن ها انجام خواهد شد.

ضد راگ پول
اگر از معامله گران حرفه ای نباشید شاید اصطلاح راگ پول را تا به امروز نشنیده باشید. راگ پول یکی از شیوه های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال است. این کلاهبرداری زمانی رخ می ‌دهد که تیم توسعه دهنده یک پروژه کریپتویی، پروژه خود را به طور ناگهانی رها می ‌کند و تمام نقدینگی آن را به سرقت می ‌برد. عبارت راگ پول در لغت به معنای کشیدن فرش از زیر پای فردی دیگر و در واقع به معنای فریب دادن وی است.
برخی از بات‌های تلگرام دارای یک ویژگی به نام ضد راگ پول هستند که اگر توسعه‌دهنده توکن تلاش کند تا توکن را راگ پول کند، بات می‌تواند تراکنش های معلق را شناسایی کند و معامله فروش سریع ‌تری را برای لیکویید کردن پوزیشن قبل از تخلیه نقدینگی اجرا کند. با توجه به افزایش تعداد پروژه های کلاهبرداری کریپتو در چند وقت اخیر، استفاده از راهکارهای عملی برای محافظت از دارایی ها بسیار حائز اهمیت شده است. به همین دلیل ربات های تلگرامی که این ویژگی را دارند، نسبت به سایرین از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

بررسی هانی‌پات
یکی دیگر از روش های کلاهبرداری که متاسفانه افراد زیادی را هم به دام خود گرفتار کرده است، تکنیک هانی پات است. هانی پات ارز دیجیتال، روشی برای کلاهبرداری است که در آن مهاجم با ایجاد قراردادهای هوشمند آسیب‌پذیر، کاربران را وسوسه می‌ کنند تا از آن‌ ها سو استفاده کنند. بات های تلگرام می‌توانند تراکنش‌ های مخرب ورودی توسط یک توسعه‌ دهنده توکن را تشخیص دهند. اگر تراکنش دریافتی فروش توکن را غیرممکن و آن را به هانی ‌پات تبدیل کند، بات بلافاصله پوزیشن را قبل از تبدیل شدن به هانی ‌پات تسویه می کند.
نکته: توجه داشته باشید که آشنایی با روش های کلاهبرداری در ارز دیجیتال به شما در حفظ دارایی در مقابل هکرها و پروژه های کلاهبرداری بسیار کمک خواهد؛ بنابراین برای آشنایی با تکنیک های کلاهبرداری ارز دیجیتال وقت کافی بگذارید.

 

کپی تریدینگ
یکی دیگر از ویژگی های برخی از ربات های تلگرام این است که به کاربران امکان انجام کپی تریدینگ را می دهند. برای اینکار کافی است، آدرس کیف پول مورد نظر خود را وارد کنند و به طور خودکار معاملات و تراکنش ‌های این کیف پول ها را کپی کنند. اگر به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده اید و هنوز در انجام معاملات، مهارت کافی ندارید کپی تریدینگ برای شما بهترین گزینه است. البته توجه داشته باشید که این روش دارای برخی معایب است. برای مثال ممکن است که بعد از مدتی شما، اعتماد به نفس لازم برای تصمیم گیری های مهم در انجام معاملات را از دست بدهید و وابسته به استراتژی های دیگران باشید.

ربات معامله‌گر تلگرامی

ربات معامله‌گر تلگرامی

آیا بات های تلگرام امن هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر چند بات های معاملاتی تلگرام این ادعا را دارند که هرگونه سابقه کاربران را حذف می کنند اما نمی توان به طور صد در صد به این موضوع اطمینان کرد؛ زیرا برای استفاده از این بات ‌ها، کاربر ابتدا باید کیف پول ارز دیجیتال خود را به بات‌های تلگرام متصل کند تا بات بتواند معاملات را انجام دهد؛ بنابراین بات‌های تلگرام ممکن است به کیف پول شما دسترسی داشته باشند.
نکته برای ارتقای امنیت: ما توصیه می کنیم که یک کیف پول جداگانه به بات متصل کنید و فقط به مقداری که نیاز دارید، سرمایه انتقال دهید.

 

توکن‌ های بومی ربات ‌های تلگرامی

ربات‌های معامله گر تلگرام توکن‌ های بومی خود را راه اندازی کرده اند. دارندگان این توکن‌ ها می توانند در ازای پرداخت هزینه کمتری از پلتفرم استفاده کنند و دسترسی انحصاری به برخی ویژگی ‌ها مانند معاملات سریع ‌تر را داشته باشند.

یونی بات (Unibot) معروف ترین ربات تلگرامی
یکی از ربات های معروف معامله گر تلگرام، یونی بات است. این بات به کاربران این امکان را می دهد تا به ‌طور مستقیم از برنامه تلگرام، ارزهای دیجیتال را در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap) معامله کنند. توکن بومی این ربات، UNIBOT نام دارد. از این توکن می توان در موارد زیر استفاده کرد:

  • به عنوان پاداش ییلد فارمینگ (Yield Farming)
  • برخورداری از حقوق حاکمیتی و کاهش کارمزد گس برای دارندگان توکن

نرخ سوزاندن توکن معادل ٪۰.۱ است که به افزایش ارزش آن و تاثیر مثبت روی قیمت Unibot در طول زمان کمک می ‌کند.

روش نصب یونی بات
• در صورتی که تلگرام را روی سیستم یا تلفن همراه خود نداشته باشید، ابتدا باید آن را نصب کنید.
• بعد از آن عبارت Unibotsniper_bot جستجو کنید.
• پس از اینکه ربات بارگذاری شد، روی گزینه “Start” کلیک کنید.
• سپس لیستی از دستورات موجود به شما نشان داده خواهد شد.
• ربات به ‌طور خودکار ۳ کیف‌ پول جدید ایجاد می ‌کند.
• اگر می ‌خواهید ربات معاملات را به جای شما انجام دهد، باید ولت را شارژ کنید.
• برای شروع، روی دستور “Buy Tokens” کلیک کنید.
• پس از تنظیم پارامترهای سفارش و واردکردن آدرس قرارداد توکن، یونی بات اقدام به اجرای معامله خواهد کرد.

ربات معامله‌گر تلگرامی

ربات معامله‌گر تلگرامی

با ربات تریدرهای تلگرام معامله کنیم یا خیر؟

ربات تریدرهای معامله گر دارای مزایای زیادی هستند اما باید توجه داشته باشید که استفاده نادرست یا نداشتن دقت کافی در تنظیمات و استراتژی ‌ها می‌ تواند باعث شود که شما در معاملات خود دچار ضرر شوید. علاوه بر این، تعداد ربات‌های جعلی و کلاهبرداری نیز نسبتا زیاد است؛ بنابراین برای اجتناب از این خطرات، باید در مورد این ربات های معامله گر تحقیقات بیشتری انجام دهید. ما در بلاگ هیرادکس در ارتباط با جدیدترین موضوعات مرتبط با دنیای کریپتوکارنسی تولید محتوا می کنیم و شما می توانید به عنوان یک منبع معتبر به مقالات منتشر شده مراجعه کنید. در ضمن هر سوالی در حوزه ارزهای دیجیتال و ربات های معامله گر داشتید می توانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.