دوج کوین صدر نشین میم کوین ها شد

7 مرداد 1402
دوج کوین صدر نشین میم کوین ها شد

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

چه کسی فکرش را می کرد که یک شوخی در حوزه ارزهای دیجیتال بتواند به یک پروژه سودآور تبدیل شود؟ غیر قابل پیش بینی بودن بازار ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر برای کاربران آن تثبیت شده است؛ اما گاهی رشد برخی پروژه ها در بازار کریپتوکارنسی همچنان می تواند باعث تعجب شود. دوج کوین، میم کوین معروف و محبوب یکی از همین پروژه های به ظاهر بی اهمیت بود که توانست جایگاه بسیار خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد. در این مطلب از هیرادکس قرار است در مورد دوج کوین صدر نشین میم کوین ها و وضعیت آن در هفته های اخیر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه دوج کوین، میم کوین محبوب

دوج کوین (Dogecoin) با نماد اختصاری DOGE در سال ۲۰۱۳ با لوگوی تصویر یک سگ ژاپنی از نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) برای اولین بار به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد. سازندگان دوج کوین بیشتر برای تفریح این پروژه را استارت زدند و هرگز فکرش را نمی کردند که دوج بتواند نظر ایلان ماسک را جلب کند.

دوج کوین صدر نشین میم کوین ها در ابتدا قرار بود تنها به عنوان پول مجازی شبکه ‌های اجتماعی برای ارسال پاداش و انعام و پرداخت‌ های نفربه‌نفر در این فضا استفاده شود؛ اما حالا به رمز ارزی مهم تبدیل شده است که جامعه کاربری غنی و وفاداری دارد.

ویژگی های دوج کوین

هر چند پروژه دوج کوین در ابتدا با هدف ایجاد یک شوخی در دنیای کریپتوکارنسی استارت خورد اما دارای ویژگی های مهمی است که باعث شد دوج کوین صدر نشین میم کوین ها شود. برخی از مهم ترین ویژگی های دوج کوین عبارت است از:

سرعت بالای تراکنش‌ها: تراکنش‌های دوج کوین در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال سریع‌تر است.

کارمزد پایین: هزینه کارمزد تراکنش‌های توکن‌های DOGE بسیار پایین است. (البته کارمزد انتقال DOGE در صرافی‌های معتبر بین‌المللی و داخلی متفاوت بوده و مقدار آن به سیاست‌های صرافی بستگی دارد.)

جامعه کاربری فعال و متحد: یکی از نقاط قوت دوج کوین بدون تردید، جامعه کاربری قوی و متحد آن است که روحیه طنز و بسیار خلاقی دارند و از دوج کوین صدر نشین میم کوین ها به طرق مختلف حمایت می کنند.

عرضه نامحدود: دوج کوین برخلاف بسیاری از رمز ارزهای دیگر مانند بیت کوین که تعداد در گردش محدودی دارند، هیچ سقف عرضه‌ای نداشته و هر سال هم حدود ۵٫۲ میلیارد واحد از آن به شبکه اضافه می‌شود.

 

قیمت دوج کوین چرا رشد طوفانی داشت؟

دوج کوین

دوج کوین

اگر تاریخچه قیمت دوج کوین صدر نشین میم کوین ها را مشاهده کنید متوجه می شوید که قیمت این ارز دیجیتال با نوسان زیادی همراه بوده است. اوج گیری های آن و رشدهای بسیار بزرگ در بازه زمانی بسیار کوتاه، این ارز دیجیتال را برای افراد زیادی جذاب کرده است.

در حالت کلی باید بدانید که قیمت دوج کوین تحت‌تاثیر جو، ترند شبکه ‌های اجتماعی و شرایط کلی بازار رمزارزها، تعیین می ‌شود. همان طور که می دانید یکی از افراد تاثیر گذار در سرنوشت دوج کوین، ایلان ماسک است. به طوری که برخی از افراد معتقد هستند که دوج پروژه خود ایلان ماسک است.

مهم ترین علت افزایش قیمت دوج کوین در هفته های اخیر

ایلان ماسک به عنوان فردی که روی قیمت دوج کوین صدر نشین میم کوین ها تاثیر زیادی دارد، در هفته های اخیر هم باعث شده است تا نام دوج کوین مجدد بر سر زبان ها بیافتد. او لوگوی توییتر را به X تغییر داده و لوکیشن توییتر خود را نیز به “X Д تغییر داده است. در اینجا “X” لوگوی جدید توییتر است و “Д نماد دوج کوین است.

بعد از این کار ایلان ماسک قیمت دوج کوین در یک روند صعودی شدید قرار گرفت و تنها در یک روز 4.36 درصد افزایش یافت. در حال حاضر همه در انتظار آینده دوج کوین صدر نشین میم کوین ها هستند و پیش بینی می کنند که رتبه این ارز دیجیتال ممکن است که باز هم بهبود پیدا کند. در زمان نگارش این مقاله (29 جولای 2023) دوج کوین رتبه 7 بازار را به خود اختصاص داده است.

به جز دوج کوین ر وی کدام میم کوین ها می توان سرمایه گذاری کرد؟

سرمایه گذاری روی میم کوین ها نیازمند بررسی بازار و تحلیل آن است. نمی توان گفت که سرمایه گذاری روی تمام میم کوین ها شما را به سود خواهد رساند. ریسک سرمایه گذاری روی دوج کوین و سایر میم کوین ها همواره وجود دارد و نباید این را فراموش کنید.

هر زمان که تصمیم گرفتید روی یک میم کوین سرمایه گذاری کنید حتما به این نکته توجه داشته باشید که باید طبق استراتژی معاملاتی خود عمل کنید و سوار بر موج هیجانی بازار نشوید؛ زیرا همان طور که یک شبه قیمت یک ارز دیجیتال افزایش پیدا می کند به همان سرعت هم می تواند قیمت آن کاهش پیدا کند. در نهایت هرگز تمام سرمایه خود را به دوج کوین یا میم کوین های دیگر اختصاص ندهید و سبد سرمایه گذاری متنوعی داشته باشید تا میزان ضررهای احتمالی خود را کم کنید.

کسب سود از دوج کوین

یکی از راه ‌های کسب سود از دوج کوین خرید آن در کمترین قیمت و فروش آن در بالاترین قیمت است. در واقع نوسانات دوج کوین یک فرصت بسیار مناسب برای تریدرهای حرفه ای است. سود بردن از نوسانات قیمت دوج کوین، نیازمند تحلیل بازار و دنبال کردن اخبار و تحلیل‌های بازار و نمودار قیمت این ارز دیجیتال است.

هر چقدر اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهید به همان اندازه موفق خواهید شد تا درصد شکست خود را در معاملات کم کنید. آشنایی با تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی از مهم ترین کارهایی است که باید قبل از خرید و فروش ارز دیجیتال انجام دهید.

ما در هیرادکس مطالب آموزشی و اخبار ارزهای دیجیتال را در اختیار شما می گذاریم تا بتوانید با دانش بیشتری معاملات خود را انجام دهید. در ارتباط با خرید و فروش دوج کوین صدر نشین میم کوین ها هر سوالی دارید از ما بپرسید تا کارشناسان هیرادکس در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.