دامیننس تتر چیست؟ نحوه محاسبه آن چگونه است؟

6 شهریور 1402
دامیننس تتر

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

دامیننس تتر یکی از اصطلاحات پرکاربرد در دنیای ارزهای دیجیتال است که اگر در این حوزه فعالیت داشته باشید حتما درباره آن شنیده اید. به خصوص اگر از ابزار تحلیل مانند تریدینگ ویو برای رصد بازار کمک می گیرید؛ اما دامیننس تتر چیست و چگونه محاسبه می شود؟
در این مقاله از هیرادکس قرار است با زبانی ساده دامیننس تتر را توضیح دهیم و فرمول محاسبه آن را آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

دامیننس تتر

هرچند ممکن است برخی اصطلاحات ارزهای دیجیتال به نظر پیچیده برسد و درک آن دشوار باشد، اما در واقع آن طور نیست. دامیننس تتر هم جزو این دسته از اصطلاحات است که ما در ادامه برای شما توضیح می دهیم.

دامیننس یک رمز ارز به معنی تسلط آن رمز ارز بر بازار ارزهای دیجیتال است. این شاخص نشان می‌دهد سهم یک ارز دیجیتال از کل بازار کریپتو چقدر است.

محاسبه دامیننس تتر: دامیننس USDT از تقسیم ارزش بازار تتر بر ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به دست می‌آید. افزایش میزان تسلط Tether نشان‌دهنده افزایش تعداد توکن‌های USDT در گردش بازار و کاهش دامیننس نشان‌دهنده کاهش تعداد توکن‌های در گردش آن است.

توجه داشته باشید که به دلیل اینکه قیمت USDT همواره برابر با یک دلار است، می‌توان گفت ارزش بازار آن برابر با توکن‌های در گردش این توکن است.

دامیننس تتر

دامیننس تتر

اهمیت دامیننس تتر

دامیننس تتر برای معامله گران بسیار مهم است زیرا با بررسی آن می‌توانند میزان تقاضای بازار را نسبت به تتر تشخیص دهند به این صورت که:

اگر دامیننس Tether افزایش پیدا کند: نشان‌دهنده فروش ارزهای دیجیتال توسط کاربران و تبدیل آن به تتر است؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که اغلب معامله‌گران در حال فروش دارایی‌های خود هستند و احتمال نزولی شدن روند بازار وجود دارد.

اگر دامیننس Tether کاهش پیدا کند: کاهش آن نشان‌دهنده تبدیل Tether به سایر ارزهای رمزنگاری شده‌ است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که معامله‌گران در حال تبدیل استیبل کوین خود به سایر ارزها هستند و به‌زودی شاهد روند صعودی بازار هستیم.

 

ارتباط بین دامیننس تتر و بیت کوین

همان طور که اشاره کردیم دامیننس تتر نشان‌دهنده وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال است که می توان به صورت زیر از آن برای تحلیل کمک گرفت:

در شرایطی که اعتماد به بازار رمزارزها کاهش پیدا می ‌کند: معامله‌گران دارایی های خود را که می تواند شامل بیت کوین باشد به تتر تبدیل می ‌کنند در نتیجه قیمت سایر ارزهای دیجیتال کاهش پیدا می‌کند.

در شرایطی که اعتماد به بازار رمزارزها افزایش پیدا می کند: معامله ‌گران استیبل ‌کوین ‌های خود را به بیت کوین و سایر ارزهای معتبر بازار تبدیل می‌ کنند و در نتیجه به ‌زودی می توان شاهد یک روند صعودی در بازار بود.

دامیننس تتر

دامیننس تتر

دامیننس تتر در تریدینگ ویو

تریدینگ ویو امکانات بسیار زیادی را در اختیار معامله گران قرار می دهد. یکی از این موارد، دامیننس ارزهای دیجیتال و تتر است. برای مشاهده دامیننس تتر وارد وب سایت رسمی tradingview شوید و پس از عضویت در قسمت جستجوی سایت نماد USD.T را سرچ کنید تا دامیننس تتر را مشاهده کنید.

 

دامیننس تتر شاخصی برای تحلیل بازار

هر چند دامیننس تتر یک شاخص بسیار مهم در تحلیل بازار است اما نباید تنها فاکتوری باشد که برای انجام معاملات خود به آن اتکا کنید؛ زیرا ارزهای دیجیتال دیگری مانند بیت کوین، اتریوم و آلت‌کوین‌ها نقش بسیار مهمی در بازار ارزهای دیجیتال ایفا می‌کنند. به همین جهت بسیار مهم است که هنگام استفاده از دامیننس تتر، تسلط سایر ارزهای دیجیتال مهم هم بررسی کنید.

هر سوالی در ارتباط با دامیننس تتر یا سایر ارزهای دیجیتال دارید لطفا با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.