خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا day trading

29 خرداد 1402
خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا day trading

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا day trading با ورود تجارت آنلاین و انتشار آنی اخبار در میان تریدرها به شدت افزایش پیدا کرده است. معاملات روزانه اگر به شیوه صحیح و اصولی انجام شوند؛ می توانند مانند سایر استراتژی های معاملاتی سودآور باشند.

اما این استراتژی ترید ارز دیجیتال برای افراد تازه کار و مبتدی چالش برانگیز است؛ به طوری که اگر تریدر این استراتژی معاملاتی را به درستی برنامه ریزی نکند، با ضررهای هنگفتی مواجه می شود. البته حتی افراد با تجربه در این زمینه ممکن است گاهی ضرر کنند.

در چنین شرایطی افزایش آگاهی در رابطه با استراتژی day trading می تواند برای کاهش ضرر و کسب سود بیشتر از ارز دیجیتال کمک کننده باشد. ما در هیرادکس به معرفی کامل استراتژی خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال می پردازیم. اگر به دنبال تقویت مهارت خود در این زمینه هستید؛ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

ترید روزانه ارز دیجیتال چیست؟

ترید روزانه ارز دیجیتال که از آن به نام “day trading” یاد می شود، یک استراتژی معاملاتی برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. تریدرهایی که از استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال استفاده می کنند در طول روز چندین بار به ترید یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود می پردازند تا بتوانند از طریق نوسانات به وجود آمده سود خوبی کسب کنند.

نتیجه معاملاتی که به کمک استراتژی day trading انجام می شوند؛ در بازه زمانی کوتاهی قابل مشاهده است و نیاز به گذشت زمان طولانی برای دیدن نتیجه نیست. در این نوع معاملات تریدر توجهی به آینده ارز دیجیتال ندارد؛ چراکه که حداکثر یک روز بعد از خرید ارز دیجیتال باید آن را بفروش برساند.

مانند اسکالپینگ ارز دیجیتال در این تکنیک تریدر می تواند از کوچک ترین حرکات بازار سود کسب کند. البته در این نوع استراتژی به دلیل ریسک بالای معاملات از مبالغ کمتری برای سرمایه گذاری استفاده می شود.

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا day trading

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا day trading

از ترید روزانه ارز دیجیتال چگونه می توان کسب درآمد کرد؟

اگر قصد کسب درآمد از طریق استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال را دارید؛ باید بتوانید اطلاعات و توانایی خود را در زمینه تحلیل تکنیکال افزایش دهید. برای کسب درآمد از طریق این استراتژی ابتدا باید به تحلیل و بررسی نمودار ارزهای دیجیتال با ارزش بپردازید و در نهایت معامله خود را آغاز کنید.

این معاملات به حداکثر 24 ساعت زمان نیاز دارند و تریدر باید طی این 24 ساعت وضعیت معامله خود را مشخص کند. لازم به ذکر است که تریدرها برای بدست آوردن سود خوب در این معاملات باید نقدینگی قابل توجهی داشته باشند؛ به طوری که بتوانند در صورت پیدا کردن یک موقعیت مناسب، معاملات خود را انجام دهند.

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا day trading

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا day trading

ترید روزانه برای چه کسانی مناسب است؟

سود بالای معاملاتی که به کمک استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال انجام می شوند، باعث شده است تا امروزه بسیاری از افراد مایل به کسب درآمد از این طریق باشند؛ اما قبل از اینکه بخواهید از طریق این استراتژی به کسب سود از حرکات کوچک بازار ارز دیجیتال بپردازید، باید ببینید که day trading برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به اینکه نحوه کسب سود از این نوع معاملات، خرید و فروش ارز دیجیتال از نوسانات بازار است؛ تریدر باید زمان زیادی از وقت خود را صرف مشاهده نمودارها کند تا بتواند فرصت مناسبی را برای ترید ارز دیجیتال بدست بیاورد؛ بنابراین؛ این استراتژی برای کسانی مناسب است که دارای وقت کافی برای تحلیل و مشاهده طولانی مدت نمودار ارزهای دیجیتال هستند.

علاوه براین؛ استراتژی ترید ارز دیجیتال با ریسک زیادی همراه است و تریدری که قصد بدست آوردن سود از این استراتژی را دارد، باید ریسک پذیر باشد و به خوبی شرایط بازار را درک کند.

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا day trading

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا day trading

استراتژی های معروف ترید روزانه

کسانی که قصد دارند از تکنیک ترید روزانه ارز دیجیتال برای کسب درآمد استفاده کنند؛ باید بتوانند اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند. Day trading اگرچه خود یک استراتژی مالی است؛ اما خود این روش معاملاتی دارای استراتژی های متفاوتی است؛ که تمام تریدرهایی که قصد ترید روزانه ارز دیجیتال را دارند؛ باید از آن آگاه شوند. در ادامه لیستی از انواع استراتژی های معروف ترید روزانه ارزهای دیجیتالی آورده شده است:

اسکالپینگ ارز دیجیتال
اسکالپینگ ارز دیجیتال معروف ترین استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال است؛ که تریدر از طریق آن می تواند در یک بازه زمانی کوتاه از نوسانات بازار یا حرکات ریز قیمت ارزهای دیجیتال به سود خوبی دست پیدا کند. سودهایی که از معاملات اسکالپینگ به دست می آید بسیار کوچک است؛ اما اگر به صورت مداوم انجام شود، با سود فوق العاده ای همراه است.

ترید معکوس ارز دیجیتال (reversal trading)
بعد از استراتژی اسکالپینگ ارز دیجیتال، ترید معکوس یا reversal trading، در میان تریدرهایی که علاقمند به ترید روزانه ارز دیجیتال هستند، از محبوبیت بالایی برخوردار است. این استراتژی اغلب با سود زیادی همراه است و معمولاً توسط تریدرهای حرفه ای که قادر به درک عمیق بازار و نمودارها هستند، انجام می شود.

در ترید معکوس، تریدر نقاط خاصی را با توجه به روند بازار برای انجام معامله انتخاب می کند. در صورتی که پیشبینی قیمت تریدر درست باشد به سود خوبی دست پیدا می کند و اگر پیشبینی به درستی انجام نشده باشد، فرد در این معاملات ضررهای زیادی را متحمل می شود.

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا day trading

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا day trading

آیا ترید روزانه ارز دیجیتال سودآور است؟

ممکن است این سوال برای برخی از افراد ایجاد شود که آیا با وجود گذاشتن زمان زیاد برای انجام معاملات ارز دیجیتال به صورت روزانه، سود خوبی عاید تریدرها می شود؟ در جواب این سوال باید بگوییم که امکان کسب سود بالا از این استراتژی زمانی امکان پذیر است؛ که فرد بتواند در انجام معاملات ریسک کند و درک عمیقی نسبت به بازار داشته باشد.

در نهایت هر فردی که در زمینه ترید روزانه ارز دیجیتال از مهارت بیشتری برخوردار است و قادر است از استراتژی های متفاوتی برای ترید ارز دیجیتال استفاده کند، به سود بیشتری دست پیدا می کند.

 

ترید روزانه ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟

در توضیحات بالا به شرح کامل استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال پرداختیم. دانستیم که در استراتژی day trading اگرچه به دلیل نوسانات متعدد فرصت بیشتری برای کسب سود وجود دارد؛ اما به دلیل عدم توانایی بسیاری از افراد بر کنترل احساسات خود و ریسک بالا ممکن است این دسته از معاملات با ضررهای زیادی همراه باشد. بهترین راه حل برای کاهش ریسک این معاملات، آموزش اصولی استراتژی ارز دیجیتال است.

هیرادکس یک منبع قابل دسترس و مطمئن برای یادگیری استراتژی ترید ارز دیجیتال است. کافیست تا به بلاگ سایت هیرادکس مراجعه کنید؛ آنگاه می توانید تمام استراتژی های ارز دیجیتال را به زبان ساده و روان بیاموزید. در نهایت شما می توانید بعد از یادگیری اصولی استراتژی day trading از پلتفرم هیرادکس برای کسب درآمد از ارز دیجیتال استفاده کنید و برخلاف پتلفرم های خارجی، نگران تحریمات و احراز هویت های پیچیده نباشید.

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا day trading

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا day trading

 

 

سوالات متداول

آیا می توان از طریق استراتژی day trading روزانه 1% سود کسب کرد؟

خیر! دو عامل مهم مانع کسب 1 درصد سود به صورت روزانه می شوند. اولین دلیل این است که تریدر در استفاده از استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال باید از سرعت بالایی برخوردار باشد. علت دوم این است که در استراتژی ترید روزانه بازپرداخت شما به صورت مساوی و به یک مقدار توزیع نمی شود‌. ممکن است در برخی از روزها باخت و در برخی از روزها با برد همراه باشید.

 

ترید روزانه ارز دیجیتال با چه مزایایی همراه است؟

ترید روزانه ارز دیجیتال اگرچه با ریسک زیادی همراه است؛ اما به دلیل مزیت هایی چون فرصتی بیشتر برای انجام معاملات، مشخص شدن معاملات در همان روز و پتانسیل بالا برای کسب سود، گزینه مناسبی برای بدست آورده سرمایه از بازار ارز دیجیتال است.

 

ترید روزانه ارز دیجیتال با چه معایبی همراه است؟

ترید ارز دیجیتال به صورت روزانه با وجود سودآوری بالا، با معایبی چون ریسک بالای معاملات، وقت گیر بودن، عدم توانایی کنترل احساسات و نیاز به سرمایه اولیه زیاد همراه است.

 

بهترین ارز برای کسب درآمد از طریق استراتژی day trading چیست؟

امکان انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای کسب درآمد از طریق day trading وجود ندارد؛ اما آن دسته از ارزهایی که طی روز دارای حجم معاملات بیشتری هستند، سرمایه در گردش بیشتری دارند و در بازار معاملات از ارزش بیشتری برخوردار هستند؛ بهترین گزینه برای انجام معاملات دی تریدینگ هستند.

 

تریدر معاملات روزانه ارز دیجیتال باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد؟

توانایی ریسک پذیری بالا، توانایی غلبه بر احساسات، داشتن زمان کافی برای تحلیل نمودارها، برخورداری از دانش کافی برای بررسی بازار، داشتن نظم و آشنایی با استراتژی های معاملاتی، ویژگی تریدرهایی است که قصد استفاده از استراتژی day trading را دارند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.