چه چیزهایی می توان با بیت کوین خرید؟

21 آذر 1402
خرید با بیت کوین

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

بیت کوین، ارز دیجیتال نوظهوری است که روزبه روز کاربردهای آن در حال گسترش و به سرعت در حال تبدیل شدن به روش پرداختی محبوب در سراسر جهان است. خرید با بیت کوین بسیار ساده و مشابه با خریدهای آنلاین معمولی است. در روش آنلاین، پس از انتخاب محصول مورد نظر، وارد درگاه پرداخت می شوید و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود، مبلغ مورد نظر را پرداخت می کنید. در روش بیت کوین، نیز پس از انتخاب محصول مورد نظر، وارد درگاه پرداخت می شوید و با وارد کردن آدرس کیف پول بیت کوین خود، مبلغ مورد نظر را پرداخت می کنید. در روش آفلاین، مانند خرید غذا از رستوران نیز می توانید با استفاده از کیف پول بیت کوین خود، تنها با اسکن کردن QR کد، پرداخت خود را انجام دهید. علاوه بر خرید کالا و خدمات آنلاین، می توان از بیت کوین برای پرداخت هزینه های اشتراکی، خدمات میزبانی وب، بازی های آنلاین و حتی خرید املاک و مستغلات استفاده کرد. در این مقاله، به طور جامع به کاربردهای بیت کوین می پردازیم پس با ما همراه باشید.

 

چیزهایی که می توان با بیت کوین خرید

خرید با بیت کوین در حوزه های مختلفی کاربرد دارد. از جمله این حوزه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید کالا و خدمات آنلاین

بیت کوین به عنوان روش پرداخت در بسیاری از فروشگاه های آنلاین پذیرفته می شود. این امر به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به تبدیل ارز، از سراسر جهان از این فروشگاه ها خرید کنند. به عنوان مثال بعضی از کسب وکارهای بزرگ در سرتاسر جهان مانند:

  • اوراستاک: اولین بازار بزرگ خرده فروشی آنلاین که از پرداخت های بیت کوین به طور کامل پشتیبانی کرد. اوراستاک طیف گسترده ای از محصولات را از جمله اثاثیه منزل، لوازم الکترونیکی، پوشاک و لوازم آرایشی ارائه می دهد.
  • نیواگ: یک سایت خرده فروشی ابزار الکترونیکی است که بیت کوین را می پذیرد و طیف گسترده ای از محصولات را از جمله تلویزیون، لپ تاپ، تلفن همراه و لوازم جانبی ارائه می دهد.
  • شاپیفای: یک پلتفرم تجارت الکترونیک که به کاربران اجازه می دهد فروشگاه آنلاین خودشان را ایجاد کنند و به فروشندگان این امکان را می دهد تا بیت کوین را به عنوان روش پرداخت پذیرفته باشند.
  • اتسی: یک بازار آنلاین برای خرید و فروش اقلام دست ساز و صنایع دستی است. اتسی حدود ۱۰۰ فروشنده دارد که بیت کوین را می پذیرند.
  • مایکروسافت: یکی از بزرگترین شرکت های فناوری در جهان که به کاربران این امکان را می دهد که حساب هایشان را با بیت کوین شارژ کنند.

خرید کالا و خدمات آفلاین

در برخی از کشورها، مانند السالوادور، بیت کوین به عنوان پول قانونی پذیرفته می شود. این امر به کاربران این امکان را می دهد تا در این کشورها، به جای پول نقد، از بیت کوین برای خرید کالا و خدمات استفاده کنند. برخی از این کسب وکارها، شبکه لایتنینگ را نیز پشتیبانی می کنند؛ مانند:

  • پیتزافور کوینز: سرویسی که اجازه سفارش پیتزا با بیت کوین را می دهد.
  • پینک کاو: رستوران هایی در توکیو که بیت کوین را می پذیرند.
  • ریکروت لایف استایل: یک شرکت ژاپنی که به پشتیبانی چند صد هزار کسب وکار کوچک از بیت کوین در ژاپن کمک کرده است.
  • پست اوک موتورز: امکان خرید خودروهای بنتلی، رولز رویس و بوگاتی با درگاه بیت پی
  • اورنج کانتی: امکان خرید خودروهای لامبوریگینی با بیت کوین
  • پرداخت شهریه دانشگاه: مانند دانشگاه نیکوزیا که اولین دانشگاهی بود که برای هزینه دوره «ارز دیجیتال برای فوق لیسانس» بیت کوین را پذیرفت.
خرید با بیت کوین

خرید با بیت کوین

پرداخت هزینه های سفر با بیتکوین

بیت کوین، علاوه بر موارد دیگر، برای پرداخت هزینه های سفر نیز قابل استفاده است. در ادامه به چند شرکت مسافرتی که بیت کوین را می پذیرند، اشاره می کنیم.

  • رودوی مووینگ: اولین پلتفرم حمل ونقل در جهان که بیت کوین را می پذیرد.
  • اکسپدیا: یکی از بزرگ ترین پلتفرم های خدمات مسافرتی در جهان.
  • ایربالتیک: اولین شرکت هواپیمایی که بیت کوین را می پذیرد.
  • وب جت: پلتفرمی که خدمات مسافرتی از جمله بلیط کشتی، بلیط پرواز، اجاره هتل و کرایه ماشین را ارائه می دهد.
  • بیتکوین تراول: پلتفرمی که خدمات مسافرتی را در ازای دریافت بیت کوین ارائه می دهد.
  • تراول فور کوین: پلتفرمی که خدمات مسافرتی را با استفاده از بیت کوین ارائه می دهد.
  • ورجین گالاکتیک: پلتفرمی که خدمات مسافرتی فضایی را با استفاده از بیت کوین ارائه می دهد.
  • تراولا: وب سایتی که خدمات محل اقامت و رزرو هتل را ارائه می دهد و از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند.

بیتکوین و گیمینگ

با پیشرفت فناوری و دیجیتالی شدن همه چیز، گیمرها نیز دیگر بازی ها را به صورت آنلاین خریداری می کنند. این روند به دلیل مزایای متعددی مانند سهولت، سرعت و مقرون به صرفه بودن خرید آنلاین است. علاوه بر این، برخی از پلتفرم های فروش آنلاین بازی نیز اخیراً امکان خرید بازی با بیت کوین را فراهم کرده اند. این امر برای گیمرهایی که به ارزهای دیجیتال علاقه مند هستند، گزینه ای جذاب است.

در ادامه، فهرستی از پلتفرم های فروش آنلاین بازی را مشاهده می کنید که بیت کوین را می پذیرند:

  • استیم (Steam): بزرگ ترین مرکز فروش آنلاین بازی های کامپیوتری
  • زینگا (Zynga): استودیو توسعه بازی های آنلاین تلفن همراه
  • پلی استیشن نتورک (PlayStation Network): سرویس اشتراک بازی های کنسول پلی استیشن
  • ایکس باکس (Xbox): سرویس اشتراک بازی های کنسول ایکس باکس
  • هامبل باندل (Humble Bundle): وب سایت فروش بازی های ویدیویی مستقل
  • گرین من گیمینگ (Green Man Gaming): وب سایت فروش بازی ها و کد سریال آن ها
  • بیگ فیش گیمز (Big Fish Games): شرکت سازنده بازی های کامپیوتری

ارائه‌ خدمات

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در بخش‌های مختلفی وجود دارند که به دنبال گسترش پایگاه مشتریان خود با معرفی ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه جدید پرداخت هستند. این شرکت‌ها، معتقدند که پذیرش ارزهای دیجیتال می‌تواند به آنها کمک کند تا مشتریان بیشتری جذب کنند و خدمات خود را به‌طور گسترده‌تری ارائه دهند. به عنوان مثال: وردپرس، نیم‌چیپ، بلومبرگ، تری هاوس.

انجام انواع کارهای خیر با بیتکوین

ارز های دیجیتال، علاوه بر کاربردهای تجاری و مالی، به حوزه های اجتماعی نیز راه یافته اند. برخی از پلتفرم های خیریه در سراسر دنیا، امکان ارسال کمک های مالی با بیت کوین را برای افراد فراهم کرده اند.

ویکی مدیا (Wikimedia) و کریپتو فور چریتی (crypto for charity) دو نمونه از این نوع وب سایت ها هستند. ویکی مدیا، یک بنیاد غیرانتفاعی است که به ایجاد و گسترش دانش آزاد کمک می کند. کریپتو فور چریتی، یک پلتفرم آنلاین است که به افراد امکان می دهد تا به خیریه های موردنظر خود با ارزهای دیجیتال کمک کنند. این امر، فرصتی جدید برای خیریه ها فراهم می کند تا از طریق ارزهای دیجیتال، کمک های مالی بیشتری جمع آوری کنند. همچنین، برای افراد نیز روشی راحت تر و سریع تر برای کمک به خیریه ها فراهم می کند.

خرید کارت هدیه با بیتکوین

یکی از کاربردهای جدید بیت کوین، امکان خرید کارت های هدیه با آن است.

برای خرید کارت هدیه با بیت کوین، کافی است یکی از دو پلتفرم ای گیفتر (eGifter) یا Bitrefill را انتخاب کنید و با استفاده از بیت کوین خود، کارت هدیه موردنظر خود را خریداری کنید.

  • کارت هدیه ای‌گیفتر (eGifter): پلتفرمی است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، کارت هدیه فروشگاه‌های آنلاین را خریداری کنید. از جمله آمازون، سفورا، استارباکس، والمارت.
  • کارت هدیه Bitrefill: پلتفرمی است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، کارت هدیه سرویس‌دهنده‌های خارجی را خریداری کنید. از جمله گوگل پلی، آمازون، نتفلیکس، اپ استور، استیم.
خرید با بیت کوین

خرید با بیت کوین

مزایای خرید با بیت کوین

رمزارزها از بلاکچین به عنوان زیرساخت اصلی استفاده می کنند و ویژگی اساسی بلاکچین، غیرمتمرکز بودن آن است. هیچ سازمان یا نهادی قادر به محدود کردن دسترسی به یک بلاکچین یا به طور دقیق تر یک رمزارز برای افراد یا کشورها نیست که این یکی از مزایای اصلی استفاده از رمزارزها در تجارت جهانی محسوب می شود.

ویژگی مهم دیگر این سیستم پرداخت، عدم دسترسی هکرهای اینترنتی به اطلاعات مشتری است. کارت های بانکی به شدت در معرض حملات هک و سرقت قرار دارند. اگر در یک کشور دیگر خرید انجام دهید و اطلاعات بانکی شما در سیستم پرداخت متعلق به آن کشور متاثر از حمله هک شود، پیگیری و بازیابی پول ها به نسبت غیرممکن است؛ اما با استفاده از بیت کوین و دیگر رمزارزها، به دلیل امنیت بالای بلاکچین، فرآیند پرداخت بسیار ایمن است و هیچ کس نمی تواند به اطلاعات شما دسترسی یابد و پول شما را بدزدد.

علاوه بر موارد گفته شده، از آنجایی که بیت کوین و سایر رمزارزها محدودیت جغرافیایی ندارند، برای خرید با بیت کوین، نیازی به تبدیل ارز و پرداخت کارمزد برای ارز دیگر نیست. می توانید در هر سیستم یا کشوری با استفاده از همان بیت کوین خرید انجام دهید، در حالی که برای استفاده از بیشتر پلتفرم های جهانی، نیاز به تبدیل ارز به دلار، پوند یا یورو و پرداخت هزینه تبدیل ارز دارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.