با چقدر سرمایه می توان وارد بازار ارزهای دیجیتال شد؟

6 آبان 1402
با چقدر سرمایه می توان وارد بازار ارزهای دیجیتال شد؟

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال یکی از ویژگی های بازار کریپتوکارنسی است؛ اما با چقدر سرمایه می توانید وارد این بازار شوید؟ این موضوعی است که در این مطلب از هیرادکس می خواهیم به آن بپردازیم.

 

حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید ارز دیجیتال

شاید به نظرتان خنده دار باشد اما شما می توانید با مبالغی کمتر از صدهزار تومان هم ارز دیجیتال بخرید. رمزارزهای زیادی وجود دارد که قیمت بسیار پایینی دارند و شما می توانید با خرید آن ها وارد بازار کریپتوکارنسی شوید.

اگر در مورد ارزهای دیجیتال معروفی مانند بیت کوین می پرسید، باید بگوییم که قیمت بیت کوین در 1 آبان 1402 در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۲۹, ۸۴۲ دلار معامله می شود، چیزی حدود 1.51 میلیارد تومان!

فکر می کنید چند درصد از تریدرهای ارز دیجیتال توان خرید یک بیت کوین را دارند؟ قطعا زیاد نیستند. پس چاره کار چیست؟ اگر دارایی ما میلیاردی نیست باید قید خرید بیت کوین را بزنیم؟ جواب خیر است.

رمز ارز گران قیمتی چون بیت‌ کوین هم محدودیتی در حداقل خرید وجود ندارد؛ شما می‌توانید تنها بخشی از یک بیت‌کوین را خریداری کنید. در واقع یک بیت کوین قابلیت این را دارد که تا هشت رقم اعشار (0.00000001) نیز کوچک می‌شود که به آن ساتوشی گفته می شود. در صورتی که قصد خرید داشته باشید باید مبلغ دلاری مورد نظر خود را در عدد فوق ضرب کنید تا مقدار دقیق بیت کوین برای شما بدست آید؛ بنابراین می توان گفت که حداقل میزان ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در بیت کوین، 1 ساتوشی است.

برای مثال در حال حاضر قیمت هر ساتوشی 0.000304 دلار است که قطعا تامین این سرمایه برای اغلب افراد امکان پذیر است.

 

آیا ارزهای دیجیتال ارزان قیمت برای سرمایه گذاری خوب است؟

همان طور که در قسمت قبلی گفتیم ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارند که قیمت های بسیار پایین دارند، کافی است وارد سایت کوین مارکت کپ شوید تا با لیست بلندبالایی از ارزهای دیجیتال ارزان قیمت مواجه شوید؛ اما نکته حائز اهمیت در این جا که باید به آن توجه داشته باشید این است که خرید این ارزها در اغلب موارد منجر به کسب سود قابل توجه نمی شود حتی گاهی ممکن است شما متضرر شوید.

شت کوین ها یکی از انواع ارزهای دیجیتال هستند که ارزش کمی دارند و به دلیل قیمت پایین، کمی وسوسه انگیز به نظر می رسند، اما ما به شما توصیه می کنیم از سرمایه گذاری روی ارزهایی که از آن ها شناختی ندارید یا در بازار ارزهای دیجیتال نظرات مثبتی نسبت به آن ها وجود ندارد وارد نشوید.

حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال

حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال

کدام ارزهای دیجیتال ارزان قیمت را بخریم؟

در این قسمت می خواهیم به شما لیستی از رمزارزهایی را ارائه دهیم که قیمت مناسبی دارند و از طرفی با تحلیل هایی که کارشناسان ارزهای دیجیتال انجام داده اند به نظر می رسد که در آینده هم می توانند رشد قابل توجهی داشته باشند. لیستی از ارزهای دیجیتال که حداقل سرمایه می توانید آن ها را بخرید؛ عبارت است از:

  • شیبا
  • دوج کوین
  • ترون
  • استلار

اما توجه داشته باشید که قبل از هرگونه اقدامی برای خرید یا سرمایه گذاری روی این ارزهای دیجیتال باید بازار را بررسی کنید و با توجه به استراتژی معاملاتی خود تصمیم گیری کنید.

 

حداقل سرمایه برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال برای افراد مبتدی

در صورتی که به تازگی تصمیم گرفته اید که وارد بازار هیجان انگیز کریپتوکارنسی شوید، باید بگوییم که به هیچ عنوان با سرمایه زیاد شروع به خرید ارزهای دیجیتال نکنید. بهتر است مقداری ارزهای دیجیتال که در بخش قبلی به شما معرفی کردیم بخرید؛ زیرا سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال نیازمند آشنایی با برخی موضوعات مانند نحوه عملکرد صرافی ها، کیف پول ارز دیجیتال و نحوه انتقال رمزارزها است. شما باید دانش پایه خود را در این زمینه افزایش دهید تا از هرگونه اشتباه جلوگیری کنید.

برای مثال کافی است که یک عدد یا حرف را در آدرس مقصد اشتباه وارد کنید که تا ارزهای دیجیتال خود را برای همیشه از دست بدهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.