تحریم ایرانیان در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است اتفاق بیافتد؟

4 آبان 1402
تحریم ایرانیان در بازار ارزهای دیجیتال

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

یکی از مشکلاتی که ایرانیان با آن مواجه هستند، تحریم های بین المللی است که علیه ایرانیان اعمال شده است. این موضوع جنبه های مختلفی از زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. برای مثال برای خرید از اغلب سایت های خارجی دچار مشکل می شویم یا از خدمات آن ها نمی توانیم استفاده کنیم. یکی از سوالاتی که در ارتباط با این موضوع مطرح می شود این است که آیا امکان دارد که در بازار ارزهای دیجیتال هم تحریم شویم؟
در این مطلب از هیرادکس می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم.

 

تحریم ایرانیان در بازار کریپتو کارنسی

اصلی ترین ویژگی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین این است که تحریم ناپذیر هستند. کریپتو کارنسی در واقع به دلیل همین موضوع مورد توجه قرار گرفت. شاید برایتان جالب باشد که ارزهای دیجیتال در حال حاضر به یکی از روش های مهم برای دور زدن تحریم ها تبدیل شده است؛ زیرا معماری شبکه بلاک‌چین به شکلی است که تحت کنترل فرد یا سازمان خاصی نیست، به عبارت ساده تر غیرمتمرکز است و قدرت در دست یک نفر نیست. به همین دلیل است که واژه تحریم در شبکه بلاک‌چین معنایی ندارد. شما در هر کجای جهان که باشید، می‌توانید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را به کشورهای دیگر انتقال دهید یا آن ها را مبادله کنید؛ زیرا شبکه بلاک‌چین یک شبکه واحد است و تحت کنترل نظام های بانکی نیست.

 

تحریم کاربران ایرانی توسط صرافی های ارز دیجیتال

هر چند امکان تحریم در ارزهای دیجیتال وجود ندارد، اما صرافی های ارز دیجیتال خارجی متمرکز و گاها غیرمتمرکز می توانند کاربران ایرانی را تحریم کنند؛ زیرا این صرافی ها به دنبال تامین منافع خود هستند و چاره ای ندارند تا دستورات کشورهای قدرتمندی چون آمریکا را عملی کنند. برخی از صرافی ها به صورت واضح نام ایران را در لیست سیاه خود قید کرده اند، اما برخی هم در ارتباط با این موضوع، شفاف سازی نمی کنند. به این صورت که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می دهند، اما ممکن است با تغییر سیاست به صورت ناگهانی حساب کاربران ایرانی را مسدود کنند.

 

پس چاره کار چیست؟ ارزهای دیجیتال را از کجا بخریم؟

نگران نباشید، هیرادکس یک پلتفرم آنلاین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که با استفاده از جدیدترین متدهای امنیتی از دارایی کاربران خود محافظت می کند. تمام ارزهای دیجیتال معروف و ارزهایی که به تازگی به بازار معرفی شده اند را می توانید در هیرادکس معامله یا مبادله کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با تیم پشتیبانی 24 ساعته در ارتباط باشید. هدف صرافی ارز دیجیتال هیرادکس ارائه خدمات با کیفیت در حوزه ارزهای دیجیتال به کاربران ایرانی است تا بدون نیاز به کار با صرافی های خارجی و پذیرفتن ریسک های آن، در یک پلتفرم ایرانی به صورت سریع و امن به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند.

تحریم ایرانیان در بازار ارزهای دیجیتال

تحریم ایرانیان در بازار ارزهای دیجیتال

تحریم کاربران ایرانی توسط کیف پول ارز دیجیتال

یکی دیگر از مشکلاتی که به دلیل تحریم ها به وجود می آید، انتخاب کیف پول ارز دیجیتال است؛ زیرا برخی از کریپتو ولت ها به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی دهند. در چند سال اخیر بارها شاهد این بوده ایم که ولت های ارز دیجیتال، ایران و برخی از کشورهای جهان را در لیست سیاه قرار داده اند و حساب کاربران آن کشورها را مسدود کرده اند.
برای مثال: سرویس پرداخت و کیف پول‌ ارز دیجیتال کوین‌پیمنتز (CoinPayments)، با ارسال اطلاعیه ‌ای به کاربران خود اعلام کرد که خدمات خود را برای ساکنین یک ‌سری از کشورها از جمله ایران مسدود خواهد کرد.

هر چند یک فرصت 30 روزه به کاربران برای انتقال دارایی داده بود اما برخی از کاربران به دلیل چک نکردن ایمیل یا سایر موارد دارایی خود را از دست دادند.

شما می توانید برای حفظ سرمایه خود و جلوگیری از مشکلات مشابه، از کیف پول تتر و تومانی صرافی هیرادکس استفاده کنند. در این صورت نه تنها دیگر نگران تحریم ها نخواهند بود، بلکه تبادل های ارز دیجیتال خود را با هزینه کمتری انجام خواهند داد.

 

کریپتوکارنسی راهی برای دور زدن تحریم ها

همان طور که در این مطلب اشاره کردیم، بازار ارزهای دیجیتال یک بازار غیرمتمرکز است و تحریم در آن معنایی ندارد؛ اما ممکن است مشکل تحریم در حین استفاده از ابزارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال ایجاد میشود. ابزارهایی که امکان تحریم دارند، کیف پول‌‌ ها و صرافی ‌ها هستند.

برای رفع نگرانی ها در این مورد کافی است که در صرافی های داخلی معتبر معاملات و مبادلات خود را انجام دهید و دارایی های خود را از تهدیدهای احتمالی محافظت کنید.

تجربه خود را در ارتباط با این موضوع برای ما بنویسید؟ تجربه شما از کار با صرافی های خارجی که کاربران ایرانی را تحریم کرده اند چیست؟

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.