بیت کوین در خطر نابودی؟ مدیرعامل جی چی مورگان هشدار داد

16 بهمن 1402
بیت کوین در خطر نابودی

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

جیمی دیمون، مدیرعامل بانک مشهور و قدرتمند جی پی مورگان، اخیراً تئوری های عجیب و غریبی درباره آینده بیت کوین مطرح کرده است. او معتقد است که بیت کوین فاقد ارزش است و تنها استفاده واقعی آن برای فعالیت های غیرقانونی است. دیمون همچنین پیش بینی کرده است که وقتی عرضه بیت کوین به سقف ۲۱ میلیون واحد رسید، ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، ظاهر می شود و همه چیز را پاک می کند! این نظرات دیمون با واکنش های مختلفی از سوی فعالان حوزه ارزهای دیجیتال مواجه شده است. برخی از آن ها معتقدند که این نظرات بی اساس و غیرقابل باور هستند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که ممکن است واقعیت داشته باشند. در ادامه به بررسی این نظرات دیمون می پردازیم:

 

بیت کوین فاقد ارزش است؟

دیمون معتقد است که بیت کوین فاقد ارزش است زیرا هیچ پشتوانه ای ندارد. او می گوید که دلار آمریکا توسط دولت ایالات متحده پشتیبانی می شود، اما بیت کوین توسط هیچ نهادی پشتیبانی نمی شود. این ادعای دیمون تا حدی درست است. بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز است و توسط هیچ نهادی کنترل نمی شود. با این حال، این بدان معنا نیست که بیت کوین فاقد ارزش است. بیت کوین ارزش خود را از عرضه محدود و تقاضای بالای آن می گیرد. عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون واحد محدود شده است و این باعث می شود که بیت کوین یک دارایی کمیاب باشد. علاوه بر این، تقاضا برای بیت کوین در سال های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. به همین دلیل است که قیمت بیت کوین در سال های اخیر به طور پیوسته افزایش یافته است. در حال حاضر، قیمت هر بیت کوین بیش از ۴۰ هزار دلار است.

 

بیت کوین فقط برای فعالیت های غیرقانونی استفاده می شود؟

دیمون همچنین معتقد است که تنها استفاده واقعی بیت کوین برای فعالیت های غیرقانونی است. او می گوید که بیت کوین به طور گسترده ای برای قاچاق مواد مخدر، پولشویی و سایر فعالیت های غیرقانونی استفاده می شود. این ادعای دیمون نیز تا حدی درست است. بیت کوین در برخی موارد برای فعالیت های غیرقانونی استفاده می شود. با این حال، این بدان معنا نیست که بیت کوین فقط برای فعالیت های غیرقانونی استفاده می شود. بیت کوین در موارد قانونی زیادی نیز استفاده می شود. به عنوان مثال، بیت کوین برای ارسال و دریافت پول بین افراد در سراسر جهان استفاده می شود. همچنین، بیت کوین برای خرید کالاها و خدمات در برخی فروشگاه ها و وب سایت ها استفاده می شود.

 

ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، همه چیز را پاک می کند؟

این ادعای دیمون احتمالاً عجیب ترین ادعای او است. دیمون معتقد است که وقتی عرضه بیت کوین به سقف ۲۱ میلیون واحد رسید، ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، ظاهر می شود و همه چیز را پاک می کند! این ادعای دیمون هیچ پایه و اساس منطقی ندارد. ساتوشی ناکاموتو یک شخص یا گروه ناشناس است و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد او قصد دارد بیت کوین را از بین ببرد. به نظر می رسد که دیمون این ادعا را فقط برای ترساندن مردم از بیت کوین مطرح کرده است.

جیمی دیمون گفت:

من فکر می کنم شانس خوبی وجود دارد که وقتی به آن ۲۱ میلیون بیت کوین برسیم، ساتوشی ناکاموتو ظاهر شود و با یک خنده هیستریک تمام بیت کوین ها را پاک کند!

جیمی دیمون با اشاره به محدودیت عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون واحد، استدلال کرد که ممکن است صدور این ارز دیجیتال پس از رسیدن به این رقم، پایان نیابد. او در مصاحبه ای با شبکه CNBC گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که صدور بیت کوین پس از رسیدن عرضه در گردش به ۲۱ میلیون واحد، پایان یابد. ممکن است خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، کدهای این ارز دیجیتال را تغییر دهد و اجازه دهد که بیت کوین های بیشتری استخراج شود. دیمون همچنین گفت که بیت کوین یک دارایی غیرقابل اعتماد است و فقط برای فعالیت های غیرقانونی استفاده می شود. او توصیه کرد که سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در بیت کوین خودداری کنند.

مدیرعامل جی چی مورگان گفت:

از کجا می دانی که قرار است روی ۲۱ میلیون واحد متوقف شود؟ من هرگز یک نفر را ندیده ام که به من بگوید که از واقعیت آگاه است.

اظهارات جیمی دیمون، مدیرعامل بانک جی پی مورگان، درباره آینده بیت کوین، با واکنش های مختلفی از سوی فعالان حوزه ارزهای دیجیتال مواجه شده است. برخی از کارشناسان، نظرات دیمون را بی اساس و غیرقابل باور می دانند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که ممکن است واقعیت داشته باشند. جو کرنن، میزبان برنامه Squawk Box شبکه CNBC، نیز در این باره گفته است که آخرین بیت کوین تا حدود سال ۲۱۴۰ استخراج نخواهد شد، زیرا سختی استخراج به تدریج افزایش می یابد. با این حال، کارشناسان معتقدند که نظرات دیمون بی اساس هستند. آنها می گویند که ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، کنترلی بر بلاکچین یا ماینرهای آن ندارد و بعید است قوانین استخراج بیت کوین تغییر کند.

حداکثر عرضه ۲۱ میلیون واحد، برای بیت کوین کدگذاری شده است. هر تغییری در این قانون مستلزم توافق بین ماینرها است که بعید است به دلیل علاقه مندی خود به مدل فعلی، این قانون را تنظیم کنند. علاوه بر این، هر تغییری با پشتیبانی کمتر از یکپارچگی، باعث می شود که بلاکچین بیت کوین به دو زنجیره تقسیم شود که این مشکلاتی را به همراه دارد و حمایت اکثریت در میان ماینرها ضروری خواهد بود. بیت کوین کش (BCH)، با حمایت اقلیت در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد و از بلاکچین اصلی بیت کوین جدا ماند.

در نهایت، تمام بیت کوین های دنیا تنها در صورتی می توانند از بین بروند که همه دارندگان بیت کوین تصمیم بگیرند که وجوه خود را به آدرسی غیرقابل برگشت ارسال کنند. اگرچه بخش قابل توجهی از عرضه بیت کوین قبلا به چنین آدرس هایی ارسال شده، اما همان سوزاندن جزئی نیز به رشد بیت کوین کمک کرد.

 

جمع بندی

تئوری های جیمی دیمون درباره آینده بیت کوین عجیب و غریب و غیرقابل باور هستند. این نظرات با واکنش های مختلفی از سوی فعالان حوزه ارزهای دیجیتال مواجه شده است. با این حال، باید توجه داشت که دیمون یک چهره شناخته شده در دنیای مالی است و نظرات او می تواند بر سرمایه گذاران تأثیر بگذارد. به همین دلیل، مهم است که قبل از سرمایه گذاری در بیت کوین، تحقیقات خود را انجام دهید و فقط به نظرات یک نفر اعتماد نکنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.