ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال

15 شهریور 1402
بهترین صرافی ارز دیجیتال

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

صرافی ارز دیجیتال یک بستر مناسب برای انجام معاملات و تبادل رمز ارزهای دیجیتالی است. هر کاربری که قصد فعالیت در بازار مالی کریپتوکارنسی را دارد؛ باید در یک صرافی امن ثبت نام کند؛ اما ورود حجم زیادی کاربر به بازار مالی کریپتو باعث شده است تا صرافی های متعددی با امکانات متفاوت برای معاملات و مبادلات ارز دیجیتال تاسیس شود.
به همین علت است که انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای اغلب کاربران دشوار است. ساده ترین راه برای انتخاب بهترین اکسچنج ها، بررسی ویژگی های آن ها است. در این مطلب از هیرادکس به معرفی ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال می پردازیم؛ تا کسانی که قصد فعالیت در این بازار مالی را دارند؛ بهترین پلتفرم را برای مدیریت سرمایه خود انتخاب کنند.

 

امنیت بالا

یکی از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال، این است که بتواند امنیت سرمایه کاربران را تضمین کند. انتخاب یک صرافی مطمئن و امن دغدغه تمام کاربرانی است که مایل به فعالیت در بازار مالی کریپتوکارنسی هستند. پارامترهای زیادی هستند که باعث تمایز صرافی های امن از اکسچنج های غیر امن می شوند. برای مثال روش نگهداری رمزارزها در صرافی می تواند در میزان امنیت آن نقش داشته باشد.
صرافی هایی که نگهداری یا ذخیره سازی ارزهای دیجیتالی را به صورت آنلاین انجام می دهند؛ نسبت به صرافی هایی که امکان ذخیره سازی ارز به صورت آفلاین را فراهم کرده اند، امنیت پایین تری دارند و در حملات سایبری آسیب بیشتری می بینند؛ بنابراین؛ پیشنهاد می شود از صرافی های آفلاین برای نگهداری رمزارزها استفاده شود. همچنین لازم است تا برای اطمینان از بالا بودن امنیت یک صرافی، اطلاعاتی چون نحوه ذخیره سازی ارز ها، سابقه هک شدن صرافی، میزان سرمایه به سرقت رفته و…بررسی شود.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال

ثبت نام به همراه احراز هویت

در بزرگ ترین موسسات مالی دنیا برای جلوگیری فساد مالی به شناسایی دقیق مشتری می پردازند. شناسایی مشتریان مانع از آن می شود تا کاربر به آسانی بتواند برای پولشویی و نقض قوانین اقدام کند. صرافی های ارز دیجیتال نیز برای حفظ امنیت اقدام به احراز هویت کاربران می کنند. در واقع یکی از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال این است که با دریافت اطلاعات مدارک شناسایی، به احراز هویت و ثبت نام کاربر بپردازد.
بهترین صرافی ها از پیچیده ترین روش های احراز هویت برای شناسایی کاربر استفاده می کنند؛ تا احتمال تقلب در ثبت نام را به حداقل برسانند. کمتر کسانی هستند که در پلتفرم هایی بدون KWC ثبت نام کنند؛ چراکه این صرافی ها اغلب با مشکلاتی چون کلاهبرداری های متعدد و همچنین نقض قوانین از سوی کاربر همراه هستند. همین مسئله سبب می شود تا اندازه معاملات در چنین اکسچنج هایی بسیار پایین باشد و کاربر در زمان انجام مبادلات دچار ضرر و زیان زیادی شود.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال

اعتبار خوب

شاخصه دیگری که در بررسی ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال باید به آن توجه شود؛ اعتبار آن اکسچنج است. شهرت و اعتبار مانع از آن می شود تا یک صرافی به استانداردهای امنیتی بی توجه باشد؛ بنابراین؛ بهتر است قبل از هر چیز از اعتبار بالای یک صرافی اطمینان حاصل شود. یکی از راه های اطلاع از میزان اعتبار صرافی های ارز دیجیتال، بررسی میزان کاربرانی است که در آن صرافی احراز هویت شده اند یا ثبت نام کرده اند. علاوه بر این؛ یک کاربر می تواند با بررسی نظرات سایر کاربران فعال در صرافی، از معتبر بودن آن پلتفرم و کیفیت خدمات آن اطمینان حاصل کند.

 

نقدینگی و حجم معاملات بالا

یکی از پارامترهای مهمی که باعث می شود یک صرافی به بهترین پلتفرم مدیریت رمزارزها تبدیل شود؛ بالا بودن میزان نقدینگی و حجم معاملات در آن است. چنانچه در یک صرافی حجم معاملات بالا باشد؛ نقدینگی سریع تر اتفاق می افتد؛ اما اگر یک صرافی حجم معاملات کمی داشته باشد؛ ممکن است نیاز باشد تا کاربر زمانی را صرف نقدینگی سرمایه خود کند.
علاوه بر زمان بر شدن تبدیل معاملات، ممکن است کاربر در صرافی هایی که با حجم معاملات کمی همراه هستد؛ دچار ضرر و زیان شود. در واقع هنگام انجام معاملات و مبادلات در این بازارها، کاربر ممکن است یک ارز را با قیمت بالایی خریداری کند؛ اما مجبور شود آن را با قیمت پایینی به فروش برساند.

 

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که چرا برخی از صرافی های معتبر خارجی یا ایرانی با وجود ارائه خدمات متنوع از محبوبیت کمی برخوردار هستند؟ یکی از دلایلی که از محبوبیت برخی از صرافی ها کم می کند؛ پشتیبانی نکردن آن صرافی از ارزهای دیجیتالی متنوع است. روزانه رمزارزهای متنوعی تولید و به بازار کریپتوکارنسی افزوده می شوند. بهترین صرافی ها، آن های هستند که بتوانند از بیشترین ارزهای دیجیتالی پشتیبانی کنند. پشتیبانی صرافی های ارز دیجیتال از رمزارزهای متنوع این امکان را به کاربر می دهد تا بتواند مبادلات و معاملات متنوعی را با توجه به شرایط بازار رقم بزند و به سود مطلوبی دست پیدا کند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال

قیمت گذاری منصفانه و شکاف قیمتی پایین

عملکرد انواع صرافی های ارز دیجیتال با یکدیگر متفاوت است. برخی از صرافی بدون دخالت معامله گران به تعیین قیمت رمزارزها می پردازند. این صرافی ها اغلب با شکاف قیمتی بالایی همراه هستند و باعث ضرر و زیان فروشنده می شوند؛ اما برخی از صرافی های ارز دیجیتال شرایطی را برای فراهم کرده اند که خریدار و فروشنده به تعیین قیمت رمزارزها بپردازند. در این شرایط شکاف قیمتی پایین است و طرفین معامله با کمترین میزان ضرر به خرید یا فروش ارز می پردازند.

 

رابط کاربری ساده

با توجه به اینکه تمام کاربران مبتدی و حرفه ای با هر سطحی از اطلاعات باید برای انجام معاملات خود در صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنند؛ بهتر است چنین پلتفرم هایی با رابط کاربری ساده و قابل فهم برای عموم طراحی شوند. صرافی هایی که دارای رابط کاربری ساده و قابل فهمی هستند؛ این امکان را برای کاربر فراهم می کنند تا در سریع ترین زمان به انجام معاملات یا تبادلات ارزی خود بپردازند. علاوه بر رابط کاربری ساده، یکی از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال، ارائه نسخه وب و اپلیکیشن برای کاربران است. این ویژگی باعث می شود تا کاربر در هر ساعتی از شبانه روز و در هر موقعیتی بتواند مدیریت رمزارزهای خود را به بهترین شکل انجام دهد.

نحوه کار صرافی ارز دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی

در محتوای فوق به بررسی برخی از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال پرداختیم. دانستیم که صرافی هایی با عملکرد خوب دارای ویژگی هایی چون امنیت، اعتبار، کارمزد مناسب، پشتیبانی قوی و…هستند. با این حال بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان با کاربران خارجی متفاوت است؛ چراکه به دلیل محدودیت های بین المللی، امکان ثبت نام کاربران ایرانی در اکسچنج های خارجی وجود ندارد.
بنابراین؛ بهتر است کاربران ایرانی از صرافی های معتبری که در ایران راه اندازی شده است، استفاده کنند. هیرادکس یک صرافی آنلاین معتبر با پشتیبانی 24 ساعته است؛ که امکان تبدیل و خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال را بدون هیچ محدودیتی برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. کاربران تنها با گذاشتن 10 دقیقه زمان می توانند در این صرافی احراز هویت کنند و به تبدیل رمزارزهای موردنظر خود بپردازند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.