در چه ساعاتی از روز ترید کنیم تا بیشترین سود را بدست آوریم؟

7 آبان 1402
بهترین زمان ترید ارز دیجیتال

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

یکی از سوالات رایج درباره ترید در بازار ارزهای دیجیتال این است که در چه ساعاتی از روز معامله کنیم تا سود خود را به بیشترین حد ممکن برسانیم. با توجه به همین موضوع تصمیم گرفتیم در این مطلب به این موضوع بپردازیم.

 

ساعات کاری بازار ارزهای دیجیتال

همان طور که احیانا می دانید بازار ارزهای دیجیتال، 24 ساعته است. به این معنی که شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید، معاملات خود را انجام دهید. این یکی از مزیت های بازار کریپتوکارنسی در مقایسه با سایر بازارهای مالی مانند بورس است که محدودیت در زمان انجام معاملات وجود دارد.

 

بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال

اجازه دهید صادقانه بگوییم که پاسخ به این سوال کمی سخت است و نمی‌توان به صورت مشخص، زمان یا روز خاصی را مشخص کرد؛ زیرا بازار ارزهای دیجیتال همواره با نوسان همراه است و غیرقابل پیش بینی است و شما به عنوان یک تریدر ارز دیجیتال همواره باید منتظر فرصت ها برای کسب سود باشید.

اما بهتر است که به ساعت هایی که بازار چین، ژاپن و آمریکا شلوغ است یا به عبارتی بازه‌ های زمانی که بیشتر تریدر‌های آمریکایی یا چینی شروع به معامله می‌کنند، توجه ویژه داشته باشید؛ زیرا در این ساعات نوسانات بازار به شدت بالا می ‌رود و به عقیده اغلب معامله‌گران و تریدرهای حرفه ای بهترین زمان نوسان گیری ارز دیجیتال است. البته که خرید و فروش هیجانی ارز دیجیتال به هیچ عنوان توصیه نمی شود، به خصوص افراد تازه ‌وارد و کم تجربه باید دقت بیشتری داشته باشند و تسلیم ترس از دست دادن فرصت یا فومو نشوند.

بهترین زمان ترید ارز دیجیتال

بهترین زمان ترید ارز دیجیتال

بهترین زمان ترید ارز دیجیتال برای تریدرهای ایرانی

از آنجایی که بین ساعات ۱۷: ۳۰ تا ۲۳: ۳۰ بیشترین حجم معاملات در بازار آمریکا انجام می شود و می توانیم بگوییم ساعات شلوغی بازار کریپتوکارنسی است، این بازه زمانی می تواند برای تریدرهای ایرانی یک فرصت مناسب باشد.

ساعت ۴ صبح تا ۱۲: ۳۰ ظهر هم که مقارن با ساعات کاری چین است می‌ تواند برای تریدرهای حرفه ‌ای جذاب باشد و با تحلیل بازار، نقاط پرسود برای ورود به یک معامله یا خروج از آن را تشخیص دهند.

اما شاید بهترین زمان برای نوسان گیری از بیت کوین، حدود ساعت 4 صبح به وقت ایران باشد که زمان بسته شدن کندل روزانه بیت کوین است؛ بنابراین در این زمان بازار ارزهای دیجیتال در اغلب موارد نوسانات قابل توجهی را تجربه می کند که یک فرصت مناسب برای کسب سود از نوسان قیمت است.

 

بهترین روز هفته برای خرید ارزهای دیجیتال

همان طور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم، بازار ارزهای دیجیتال، تعطیلی ندارد و شما هر روزی که بخواهید می توانید معاملات خود را انجام دهید؛ اما برخی گزارش ها نشان می دهد که در روزهای مختلف هفته تفاوت‌هایی در حجم معاملات و تغییرات قیمتی وجود دارد. نه به عنوان یک اصل اما به عنوان یک نکته قابل تامل می توان گفت که:
زمانی که بازار خلوت ‌تر است، حجم معاملات به نسب کمتر می‌شود و نوسانات قیمتی نیز کاهش پیدا می‌کند. معمولا بازار کریپتو در روزهای کاری فعال ‌تر است و در تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه) با بسته شدن بانک ‌ها و موسسات مالی، نقدینگی و حجم معاملات موجود در بازار کاهش پیدا می کند؛ بنابراین به نظر می رسد که دوشنبه بهترین زمان هفته برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال است.

 

بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال

به دلیل ماهیت ناپایدار بازار ارزهای دیجیتال، ارائه زمان بندی دقیق برای خرید قطعا امکان پذیر نیست. تریدرهای حرفه ای بر اساس تجربه خود می توانند استراتژی های معاملاتی متفاوتی داشته باشند؛ اما نباید فراموش کرد که بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال، زمانی است که شما آمادگی سرمایه گذاری داشته باشید.

این آمادگی هم مربوط به مسائل مالی می شود و هم روانی. قبل از هر چیز باید نقدینگی مورد نیاز برای ترید ارز دیجیتال را در اختیار داشته باشید. هرگز و هرگز با فروش ماشین، خانه، لوازم ضروری زندگی یا گرفتن وام های سنگین وارد بازار نشوید؛ زیرا در صورتی که متضرر شوید، این امکان وجود دارد که هرگز نتوانید خسارت مالی را جبران کنید.

مورد بعدی این است که شما باید آمادگی روانی داشته باشید. در صورتی که هیجان زده هستید، احساس خستگی یا حتی خواب آلودگی می کنید، عصبانی هستید یا حتی فکر می کنید تمرکز کافی ندارید، هیچ زمانی برای شما بهترین نیست و نباید اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بکنید.

ما به شما توصیه می کنیم در صورتی که از لحاظ روانی در شرایط متعادل نیستید و احساس آرامش نمی کنید، بجای خرید ارزهای دیجیتال، کمی استراحت کنید.

بهترین زمان ترید ارز دیجیتال

بهترین زمان ترید ارز دیجیتال

از کجا ارزهای دیجیتال بخریم؟

ما برای شما در هیرادکس بستری امن فراهم کرده ایم تا بدون نیاز به صرافی های خارجی، معاملات ارزهای دیجیتال خود را انجام دهید. همان طور که می دانید به دلیل تحریم های بین المللی، اغلب صرافی های خارجی معتبر، به کاربران ایرانی خدمات نمی دهند. هر چند ممکن است که برخی افراد با استفاده از وی پی ان و تغییر آی پی، اقدام به باز کردن اکانت در این صرافی ها بکنند اما باید بدانید که اگر صرافی به هویت واقعی کاربر پی ببرد، می تواند دارایی او را بلوکه کند و باز پس گرفتن این دارایی در بیشتر موارد امکان پذیر نیست یا بسیار دشوار است.

برای همین بهترین گزینه، خرید از صرافی ارز دیجیتال ایرانی هیرادکس است. شما می توانید تمام رمزارزهای معروف و لیست شده در صرافی های بزرگ مانند کوین مارکت کپ را در هیرادکس معامله یا مبادله کنید. تیم پشتیبانی ما برای اینکه بتوانید با خیال راحت خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود را انجام دهید؛ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است.

لطفا شما هم برای بنویسید که در چه ساعاتی از روز ترید می کنید تا در این زمینه گفتگوی بیشتری داشته باشیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.