برای خرید بیت کوین از کجا شروع کنیم؟

2 مهر 1402
بهترین روش خرید بیت کوین

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

بیت کوین (BTC) پادشاه ارزهای دیجیتال است و تا به امروز هم هیچ کدام از ارزهای دیجیتال موفق نشده است تا جایگاه این ارز دیجیتال را تصاحب کند. به همین دلیل است که انتخاب شماره یک اغلب معامله گران و سرمایه گذاران برای کسب سود از بازار کریپتو کارنسی، بیت کوین است. در این میان افراد زیادی هستند که دوست دارند بیت کوین بخرند یا آن را معامله کنند اما به اشتباه فکر می کنند باید یک فرآیند پیچیده را طی کنند یا دانش بسیار زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشند. اما واقعیت این است خرید بیت کوین اصلا پیچیده نیست و شما می توانید با کمی تمرین و دقت، آن را انجام دهید. از آنجایی که این سؤال همواره برای افرادی که به‌تازگی وارد دنیای کریپتو شده‌اند وجود دارد که برای خرید بیت کوین از کجا شروع کنیم و بهترین روش خرید بیت کوین کدام است؟

تصمیم گرفتیم در این مطلب به تمام این سوال ها پاسخ دهیم. اگر شما هم به دنبال یک راهنما برای خرید بیت کوین هستید، حتما با هیرادکس تا انتها همراه باشید.

 

هدف خود را از خرید بیت کوین مشخص کنید

قبل از اینکه برای خرید بیت کوین اقدام کنید باید به این سوال پاسخ دهید که چرا می خواهید بیت کوین بخرید؟ آیا صرفا بخاطر اینکه احساس می کنید فرصت ها را برای کسب سود از دست داده اید به سراغ این ارز دیجیتال آمده اید؟ آیا می دانید احساس ترس از دست دادن که به آن فومو می گویند یکی از مهم ترین علت های ضرر کردن اغلب معامله گران ارزهای دیجیتال است.

سرمایه گذاری شما روی ارزهای دیجیتال کوتاه مدت است یا بلند مدت؟ شما باید بتوانید به تمام این سوالات پاسخ بدهید. در غیر این صورت نباید به کسب سود از خرید بیت کوین امیدوار باشید و می توانید صرفا داشتن بیت کوین را تجربه کنید.

 

تعیین استراتژی معاملاتی

داشتن استراتژی سرمایه‌گذاری و معاملاتی نه تنها برای خرید بیت کوین حائز اهمیت است، بلکه برای تمام ارزهای دیجیتال هم صدق می کند. استراتژی به زبان ساده به مجموعه ای از دستورالعمل ها گفته می شود که معامله‌گران از آن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. استراتژی باید با توجه به عوامل مختلف مانند نوع شخصیت، سبک زندگی، میزان سرمایه و اهداف معاملاتی انتخاب شود؛ بنابراین باید نیاز‌ها، توانایی مالی و اهداف سرمایه‌گذاری خود را مشخص کنید و بعد از آن مشخص کنید که می خواهید با چه روشی و چه مقدار بیت کوین و برای چه مدتی بخرید.

بهترین روش خرید بیت کوین

بهترین روش خرید بیت کوین

انتخاب صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال پلتفرمی برای خرید و فروش ارز دیجیتال است. صرافی ها در حالت کلی به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شوند که وضعیت حق مالکیت دارایی ‌ها از مهم ‌ترین تفاوت ‌های این دو نوع اکسچنج است؛ زیرا در صرافی ‌های متمرکز مالکیت ارزهای دیجیتال در اختیار اکسچنج است، در حالی که در صرافی‌ های غیرمتمرکز دارایی کاربران توسط صرافی ذخیره نمی ‌شود.

در حال حاضر تعداد صرافی های ارز دیجیتال بسیار زیاد است. به همین دلیل انتخاب یک صرافی معتبر برای اغلب افراد دشوار است. بهتر است این نکته را یادآور شویم که با توجه به افزایش محبوبیت دنیای کریپتوکارنسی و افزایش فرصت های کسب سود، این بازار تبدیل به بستری مناسب برای افراد سودجو شده است.

صرافی های ارز دیجیتال اسکم یکی از جدیدترین روش های سواستفاده از دارایی مردم است. این صرافی ها بعد از آنکه اطلاعات کاربران خود را بدست آوردند، دارایی آن ها را بدون داشتن اجازه برداشت می کنند و کاربران برای همیشه سرمایه خود را از دست می دهند.

بنابراین انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر بسیار مهم است. تعداد صرافی های خارجی ارز دیجیتال بسیار زیاد است، اما توجه داشته باشید که اغلب صرافی های معتبر خارجی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی دهند و کشور ایران در لیست سیاه قرار دارد. هر چند برخی با استفاده از روش هایی مانند استفاده از وی پی ان، به دنبال دور زدن تحریم ها هستند اما این کار ریسک بالایی دارد؛ زیرا در صورتی که صرافی پی به ایرانی بودن کاربر ببرد، می تواند دارایی او را بلوکه کند.

بهترین راه انتخاب صرافی ایرانی ارز دیجیتال هیرادکس است. شما می توانید با عضویت در این پلتفرم آنلاین، بیت کوین بخرید یا آن را بفروشید.

 

تکمیل مراحل احراز هویت

در صورتی که صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز نباشد، لازم است که شما احراز هویت شوید. این مرحله نیاز پیچیدگی خاصی ندارد و کافی است اطلاعاتی را که لازم است در فرم های ثبت نام صرافی وارد کنید. در اغلب موارد از شما خواسته می شود که عکس یا ویدئو از خود به اشتراک بگذارید و جمله ای را با صدای بلند بخوانید. این مرحله برای عدم اثبات ربات بودن کاربر است.

مراحل احراز هویت در هیرادکس بسیار آسان است و تنها به چند دقیقه صرف وقت نیاز دارد. از طرف دیگر در صورت بروز هرگونه مشکل، تیم پشتیبانی 24 ساعته پاسخگوی تمام سوالات شما خواهند بود.

در خرید بیت کوین برای انجام تراکنش‌های مالی نیز نکات مهمی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. آدرس کیف پول مقصد، شبکه پشتیبانی شده، مقدار بیت کوین مورد نیاز برای انجام تراکنش، کارمزد‌ها و موارد مشابه از جمله نکاتی هستند که قبل از خرید باید به طور دقیق آن‌ها را بررسی کنید و سپس سفارش خود را ثبت کنید.

 

ثبت سفارش خرید

پس از انجام مراحل ثبت نام و احراز هویت، شما می توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با انتخاب بیت کوین از قسمت بازار، سفارش خرید خود را ثبت کنید. دقت کنید که اغلب صرافی ‌ها برای ثبت سفارش خرید بیت کوین محدودیت حداقل چند صد هزارتومانی تعیین کرده ‌اند، اما معمولاً حداکثری وجود ندارد و کاربران می تواند به تعداد مورد نیاز خود بیت کوین بخرد.

بهترین روش خرید بیت کوین

بهترین روش خرید بیت کوین

انتقال به کیف پول

بعد از آنکه شما بیت کوین را خریدید می توانید آن را در کیف پول صرافی نگهداری کنید؛ اما در صورتی که می خواهید آن را به کیف پول خود انتقال دهید باید دقت زیادی داشته باشید. به خصوص اگر در این کار مبتدی هستید. توجه داشته باشید که انتقال بیت کوین به کیف پول شخصی اصلا سخت نیست، تنها باید در انجام مراحل دقت کافی داشته باشید و در زمان انتقال، آدرس مقصد را به درستی وارد کنید. در غیر این صورت دارایی خود را برای همیشه از دست خواهید داد.

در صورتی که از پلتفرم هیرادکس در حال خرید بیت کوین هستید و در ارتباط با نحوه انتقال بیت کوین به کیف پول شخصی خود دچار مشکل شده اید می توانید از تیم پشتیبان مجموعه کمک بخواهید.

در نهایت فراموش نکنید که خرید بیت کوین ریسک های خود را دارد اما به هیچ عنوان سخت نیست، فقط کافی است که دقت لازم را داشته باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.