بنیان گذار ارز دیجیتال تتر را بیشتر بشناسیم

21 مرداد 1402
بنیان گذار ارز دیجیتال تتر

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

در چند سال اخیر میزان علاقه مردم به بازار ارز دیجیتال افزایش پیدا کرده است. استقبال از این بازار، ظهور ارزهای دیجیتالی جدیدی را به همراه داشته است. تتر یکی از توکن های جدیدی است که با پشتیبانی از دلار آمریکا به اعتبار بالایی دست یافته است؛ به طوری که اغلب فعالان این بازار به واسطه ارز تتر ارزش سرمایه خود را در هنگام نوسانات بازار حفظ می کنند.

نوظهور بودن این استیبل کوین باعث نگرانی و تردید کاربران فعال در بازار ارز دیجیتال در هنگام خرید آن شده است. لازم است تا برای رفع نگرانی و اطمینان از خرید، مطالب بیشتری در رابطه با ارز تتر، بنیان گذاران و تاریخچه آن خوانده شود. در این مطلب از هیرادکس به معرفی بنیان گذاران USDT می پردازیم؛ تا بتوانید شناخت بهتری از پیدایش این استیبل کوین معروف دنیا داشته باشید.

 

نگاهی به رمز ارز تتر (USDT)

علت اصلی استقبال کاربران از ارز دیجیتال تتر؛ در نوسان نبودن قیمت آن در مقایسه با سایر ارزها است. این ویژگی باعث شده است تا کاربران بدون نگرانی از بابت از بین رفتن سرمایه شان در زمان نوسان، سرمایه گذاری سودآوری در بازار کریپتوکارنسی داشته باشند. علاوه بر این؛ تتر قیمتی مشابه دلار آمریکا دارد؛ که باعث شده است به عنوان جایگزین ارز واقعی دلار در بازار دیجیتال شناخته شود. کاربران با استفاده از تتر می توانند بسیاری از معاملات و تبادلات خود را با کمترین کارمزد و بالاترین سرعت انجام دهند. تمام این ویژگی ها سبب شده است که بعد از بیت کوین و اتریوم، از TETHER به عنوان ارز برتر دنیا یاد شود.

 

تاریخچه ارز دیجیتال تتر

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی تیم سازندگان و بنیان گذاران ارز تتر بپردازیم؛ بهتر است بدانید که این استیبل کوین برای اولین بار در سال 2014 تولید شده است. “Tether Limited Inc” اولین شرکت سازنده USDT در بازار ارز دیجیتال است. شبکه امنی اولین پلتفرمی است که TETHER روی آن ارائه شده است. البته امروزه علاوه بر شبکه امنی روی بلاکچین بیت کوین، ارائه تتر روی شبکه های ترون و اتریوم صورت می گیرد و با استقبال بیشتری نسبت به تتر ارائه شده روی لایه امنی همراه است. به دلیل پایین بودن سرعت تراکنش در شبکه امنی و بالا بودن کارمزد آن نسبت به شبکه ترون و اتریوم، افراد کمی از لایه امنی تتر استفاده می کنند.

از زمان تاسیس تتر تا به الان اتفاقات زیادی برای این ارز افتاده است و باعث شده است تا تیم سازنده آن برای رسیدن به چنین جایگاهی فراز و نشیب های زیادی را تجربه کنند. معاملات این ارز برای اولین بار در سال 2015 انجام شد؛ اما در سال 2017 به دلیل هک شدن شبکه USDT و از دست رفتن بیشتر از 31 میلیون دلار سرمایه، تتر با شکست سنگینی مواجه شد. یکسال بعد از این اتفاق، قانون گذارها احضاریه ای را به علت پشتیبانی نکردن شرکت از تتر ارسال کردند. در نهایت سال 2019 سازندگان این تیم متهم به پنهان کردن ضرر و زیان و مشکلات مرتبط با تتر شدند. با تمام این اتفاقات تتر همچنان به عنوان یکی از سه ارز برتر دنیا خرید و فروش می شود و اغلب متخصصان این حوزه آینده روشنی را برای آن در نظر گرفته اند.

 

تیم سازنده ارز دیجیتال تتر

بنیان گذار ارز دیجیتال تتر

بنیان گذار ارز دیجیتال تتر

IFINEX شرکتی است که کنترل و مدیریت ارز دیجیتال TETHER را بر عهده دارد. با همکاری صرافی بیت فینکس و تیم سازنده تتر، ارز دیجیتال تتر شکل گرفت. سازندگان تتر به واسطه بلاکچین شبکه امنی پیاده سازی این ارز را انجام دادند و پس از مدتی برای کاهش نرخ کارمزد و افزایش سرعت تراکنش های تتر، از بلاکچین ارزهای دیگر برای ارائه تتر کمک گرفته اند. در ابتدا هیچ کس از هویت افراد داخل تیم سازندگان تتر در صرافی بیت فینکس مطلع نبود؛ تا اینکه Paradise Papers Leak هویت این افراد را برای مردم فاش کرد. بنیان گذاران اصلی ارز دیجیتال تتر  Philip Potter و Giancarlo Devasini هستند؛ اما علاوه بر این دو نفر، کسان دیگری هستند که به عنوان تیم سازنده تتر در بیت فینکس فعالیت می کنند. کسانی که تیم سازنده USDT را تشکیل می دهند، عبارتند از:

  • Stuart hoegner
  • Claudia lagoria
  • Giancarlo Devasini
  • Jl van de velda
  • Leonardo real
  • Paolo ardonio

به گفته تیم سازندگان استیبل کوین تتر، راه اندازی تتر توسط گروهی انجام شده است که علاوه بر علاقمندی به ارز دیجیتال بیت کوین، مایل بودند تا استفاده از ارزهای فیات مانند دلار یا یورو را به صورت دیجیتالی برای مردم امکان پذیر کنند.

بنیان گذار ارز دیجیتال تتر

بنیان گذار ارز دیجیتال تتر

تیم سازنده تتر چه اهدافی دارند؟

تیم سازنده تتر به دنبال ساخت یک ارز رمزنگاری شده مطمئن و امن است؛ که از طریق آن بتواند به تمام قوانینی که توسط کشورهای مختلف در رابطه با امنیت سرمایه مردم وزن می شود، پایبند باشد. آن ها مایل هستند تا کاربران فعال در حوزه ارز دیجیتال بتوانند ارسال، دریافت و خرید ارزهای دیجیتال را در سطح جهانی، به صورت شخصی و با کمترین کارمزد انجام دهند. این تیم توانسته است با تولید ارز تتر تا حدودی به هدف مورد نظر خود دست پیدا کند، چراکه تتر در حال حاضر به یکی از محبوب ترین ارزهای دنیا تبدیل شده است و امکان مبادلات و تبادلات امن و کم کارمزد را برای کاربران فراهم کرده است.

نداشتن مالیات برای تراکنش ها، برخورداری از ثبات قیمتی، بالا بودن سرعت تراکنش ها و سایر ویژگی های استیبل کوین USDT باعث شده است تا امروزه بسیاری از افراد تمایل به خرید آن داشته باشند. اگر شما هم نیاز به خرید این ارز پرکاربرد دارید؛ می توانید به صرافی آنلاین هیرادکس مراجعه کنید. در صرافی هیرادکس می توانید در هر ساعتی از شبانه روز، خرید تتر را با واحد تومان انجام دهید‌.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.