بلوکه شدن دارایی کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال

11 دی 1402

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعال هستید و به عنوان یک تریدر یا سرمایه‌گذار خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهید، یا نه حتی اگر در این حوزه مبتدی هستید و می خواهید وارد این حوزه شوید، لطفا این مطلب را با دقت تا انتها بخوانید؛ زیرا می خواهیم با شما در مورد اهمیت خرید از صرافی‌های ایرانی و احتمال بلوکه شدن دارایی کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال صحبت کنیم. با هیرادکس همراه باشید.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی

همان طور که می‌دانید صرافی ارز دیجیتال یا صرافی کریپتوکارنسی، یک وب‌سایت یا پلتفرم آنلاین است که امکان خرید، فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال (مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و سایر ارزهای دیجیتال) را فراهم می‌کند. این صرافی‌ها به عنوان واسطه‌ها عمل می‌کنند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا معاملات خود را انجام دهند.

 

صرافی ارز دیجیتال خارجی و ایرانی

در حال حاضر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی زیادی وجود دارد که امکان انجام انواع معاملات رمزارزها را برای کاربران فراهم می کند؛ اما باید توجه داشته باشید که به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایران، اغلب صرافی های ارز دیجیتال خارجی معتبر به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی دهند؛ به همین دلیل کاربران ایرانی اجازه باز کردن حساب کاربری در این صرافی ها را ندارند؛ اما در این میان برخی از کاربران با استفاده از فیلترشکن؛ آی پی خود را تغییر داده و در این صرافی‌ها حساب کاربری باز کرده و معاملات خود را انجام می دهند که متاسفانه در اغلب موارد به پیامدهای آن آگاه نیستند.

 

پیامدهای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال خارجی برای کاربران ایرانی

صرافی های ارز دیجیتال خارجی همان طور که در قسمت قبلی اشاره کردیم به دلیل تحریم‌های اعمال شده کشور ایران، به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی دهند. برخی از کاربران با استفاده از فیلترشکن و تغییر آی پی در این صرافی ها حساب کاربری باز می کنند؛ اما کافی است که یکبار بدون فیلترشکن وارد حساب کاربری خود شوند یا به هر دلیل صرافی ارز دیجیتال پی به هویت واقعی کاربر ببرد؛ در این صورت تمام دارایی کاربر بلوکه خواهد شد و در مواردی ممکن است بازگرداندن دارایی ارز دیجیتال به کاربر ماه‌ها زمان ببرد. این موضوع برای تریدرها و معامله گرانی که با سرمایه زیاد وارد این بازار می شوند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در این میان برخی از صرافی های ارز دیجیتال خارجی، لیست سیاه خود را به صورت شفاف منتشر نکرده اند؛ کاربران ایرانی هم از این موضوع استفاده کرده و در این صرافی های ارز دیجیتال حساب کاربری باز می کنند. این در حالی است که عدم شفاف سازی در این مورد نباید یک فرصت برای کاربران ارز دیجیتال ایرانی باشد؛ بلکه یک تهدید است؛ زیرا این صرافی ها می توانند بدون اطلاع قبلی، حساب کاربران ایرانی را مسدود کنند و از فعالیت آن ها جلوگیری شود. به همین دلیل لازم به تذکر است که فعالیت در این صرافی‌ها می تواند تبعاتی به دنبال داشته باشد و موجب از بین رفتن سرمایه شما شود.

 

تبلیغات برای صرافی های خارجی ارز دیجیتال؛ دامی پنهان برای کاربران ایرانی

تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان، متاسفانه زمینه را برای مسدودسازی سرمایه برخی از کاربران ایرانی در صرافی های آنلاین خارجی فراهم کرده است. با توجه به افزایش و روند رو به رشد قیمت ارزهای دیجیتال، شاهد تبلیغات فراوانی از صرافی های ارز دیجیتال خارجی مختلف در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستیم؛ اما آنچه که نگران کننده است، احتمال از دست رفتن سرمایه در این صرافی هاست. متاسفانه در چند وقت اخیر برخی از افراد مشهور یا به اصطلاح اینفلوئنسرها هم وارد این بازی شده اند و در ازای دریافت هزینه این صرافی ها را تبلیغ می کنند. در اغلب موارد خود این افراد هم اطلاعات درستی از خطرات خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی های خارجی برای کاربران ایرانی بی اطلاع هستند و صرفا انگیزه مالی دارند.

به همین دلیل ما به شما در هیرادکس توصیه می کنیم جهت حفظ دارایی خود از خطراتی مانند بلوکه شدن، تنها در صرافی های امن ارز دیجیتال ایرانی فعالیت کنید. هیرادکس یک پلتفرم آنلاین است که با هدف ایجاد بستری امن برای کاربران ایرانی ارز دیجیتال، راه‌اندازی شده است تا معاملات خود را همگام با بازار جهانی انجام دهند. رابط کاربری ساده این پلتفرم امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را برای کاربران مبتدی هم فراهم کرده است. از طرف دیگر به دلیل بهره مندی از جدیدترین فناوری های امنیتی در مقابل هر گونه خدمات سایبری امن است. شما می توانید بدون نگرانی از بلوکه شدن دارایی خود، در هیرادکس با خیال آسوده معاملات کریپتوکارنسی خود را انجام دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.