انواع ارز دیجیتال تتر

25 مرداد 1402
انواع ارز دیجیتال تتر

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

کسانی که در بازار کریپتوکارنسی فعالیت می کنند؛ اغلب با کوین ها و توکن های ارزشمند این حوزه آشنا هستند. ارز دیجیتال تتر یکی از استیبل کوین های برتر و ارزشمند بازار ارز دیجیتال است؛ که به پشتوانه ارز فیات دلار، توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است؛ اما باتوجه به اینکه بلاکچین جداگانه ای برای این ارز در نظر گرفته نشده است؛ از شبکه بلاکچین ارزهای مختلف برای انجام تراکنش های تتر استفاده می شود.

تنوع در نوع ارز شبکه های بلاکچین میزبان باعث شده است؛ تا انواع مختلفی از این ارز برای معامله وجود داشته باشد. در این مطلب از هیرادکس به معرفی انواع ارز دیجیتال تتر می پردازیم؛ تا کسانی که قصد خرید این ارز را دارند؛ برای تهیه بهترین نوع آن اقدام کنند.

 

تتر ترون (USDT TRC20)

انواع ارز دیجیتال تتر

انواع ارز دیجیتال تتر

زمانی که USDT روی شبکه بلاکچین ارز دیجیتال ترون(TRON)  ایجاد شود؛ از آن به عنوان تتر ترون USDT TRC20 نام برده می شود. برخی از افراد به اشتباه واژه “TRC20” را ارز دیجیتال تتر ترون می دانند؛ اما TRC20 استانداردی است که از آن برای انجام قراردادهای هوشمند استفاده می شود و علاوه تتر، برای ارزهای دیگر مانند جاست و وینک کاربرد دارد. تنها واژه “USDT TRC20” است؛ که نشان دهنده تتر ترون است. از این نوع TETHER به عنوان یکی از استیبل های محبوب ارز دیجیتال یاد می شود.

دلیل این محبوبیت، بالا بودن سرعت تراکنش آن ها در مقایسه با سایر انواع توکن های تتر است؛ اما علاوه بر سرعت بالا، آنچه که باعث استقبال بی نظیر فعالان ارز دیجیتال از usdt trc20 شده است؛ کم بودن مقدار کارمزد آن است. چیزی حدود 1 TRX کارمزد خرید و فروش هایی است که توسط تتر تترون انجام می شود. ساده ترین راه برای شناخت این نوع تتر نسبت به انواع دیگر ارز تتر، وجود حرف T در آغاز آدرس آن است. در ادامه به چند مورد از ویژگی های تتر ترون اشاره شده است؛ که عبارتند از:

  • تتر TRC20 برخلاف سایر انواع تتر کمیسیون ندارد؛ به همین دلیل است که کاربر هزینه کارمزد کمتری را برای انجام معاملات با تتر ترون پرداخت می کند.
  • شبکه TRC20 که به عنوان بلاکچین میزبان USDT فعالیت می کند؛ از قدرت مقیاس پذیری بالایی برخوردار است؛ که باعث شده است امکان انجام 2000 تراکنش و بیشتر در 1 ثانیه برای USDT TRC20 امکان پذیر باشد.
  • به دلیل پابلیک بودن تراکنش های شبکه TRC20 تمام تراکنش های مرتبط با تتر تترون قابلیت پیگیری دارد.

 

تتر اتریوم (USDT ERC20)

انواع ارز دیجیتال تتر

انواع ارز دیجیتال تتر

اگرچه تتر ترون محبوب ترین نوع ارز دیجیتال USDT است؛ اما پرکاربردترین آن نیست. بیشترین نوع تتر که در میان کاربران برای سرمایه گذاری یا انجام مبادلات استفاده می شود؛ تتر اتریوم(USDT ERC20) است. تشخیص این نوع تتر با تتر ترون بسیار ساده است؛ تمام آدرس های USDT ERC20 با دو حرف “X” و “0” شروع می شود. یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از مخاطبان را به خود درگیر کند؛ این است که چرا با وجود پایین بودن کارمزد تتر ترون، از تتر اتریوم بیشتر استفاده می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگرچه مقدار کارمزد این نوع USDT بسیار زیاد است؛ اما امنیت و اعتبار بلاکچین اتریوم غیرقابل انکار است. همین مسئله سبب شده است که برای انجام معاملات و نقل و انتقالات سنگین و مبلغ بالا، از USDR ERC20 و برای معاملات کوچک از USDT ERC20 استفاده می شود. سرعت تراکنش این نوع تتر که روی شبکه بلاکچین انجام می شود، چیزی حدود 25 ثانیه برای 1 تراکنش است.

اما علت دومی که باعث شده است، از تتر اتریوم به عنوان پرکاربردترین نوع TETHER نام برده شود، میزان شناخت آن برای کاربران است. در واقع کاربران بیشتری با این تتر آشنا هستند و همین موضوع باعث شده است تا کیف پول های زیادی از آن پشتیبانی کنند. این موضوع باعث کم شدن محدودیت استفاده از این تتر شده است.

 

تتر امنی (USDT OMNI)

انواع ارز دیجیتال تتر

انواع ارز دیجیتال تتر

نوع دیگری از تتر که در بازار ارز دیجیتال خرید و فروش می شود؛ تتر امنی است. این نوع تتر روی بلاکچین BTC ایجاد می شود. OMNILAYER شبکه بلاکچینی است که میزبانی تتر امنی را انجام می دهد. محبوبیت این نوع TETHER در مقایسه با سایر تترها بسیار کمتر است؛ چراکه با سرعت بسیار پایینی همراه است؛ به طوری که ممکن است بین 10 دقیقه تا 2 ساعت زمان برای ساخت یک بلاک در لایه امنی بیت کوین نیاز باشد. همچنین بیشترین میزان کارمزد متعلق به USDT OMNI است.

برخلاف تتر اتریوم و تتر ترون که با علامت های خاص خود نشان داده می شوند؛ تتر بیت کوین یا تتر امنی دارای علامت خاصی نیستند و آدرسی مشابه BTC دارند. با وجود این معایب، اولین نسخه ارز دیجیتال تتر متعلق به تتر امنی است؛ که باعث شده است بسیاری از افراد همچنان علاقمند به استفاده از آن باشند. با این حال کیف پول های کمی هستند که از این نوع تتر پشتیبانی می کنند و همین موضوع باعث شده است که انجام تراکنش با تتر بیت کوین با محدودیت و پیچیدگی هایی همراه باشد.

 

انتخاب بهترین نوع ارز دیجیتال تتر

تمام تترهای موجود در بازار ارز دیجیتال دارای قیمت برابر هستند؛ اما شبکه های بلاکچینی که میزبانی این استیبل کوین را برعهده دارند، دارای مزایای و معایبی هستند؛ که باعث تمایز این تترها با یکدیگر شده است. اگر به دنبال خرید بهترین نوع ارز دیجیتال تتر هستید؛ به بررسی جدول زیر بپردازید. در این جدول مختصری از ویژگی های انواع تتر آورده شده است؛ که با مقایسه آن ها می توانید بهترین نوع تتر را با توجه به هدفی که دارید، انتخاب کنید.

نوع تتر (USDT) USDT TRC20 یا تتر ترون USDT ERC20 یا تتر اتریوم USDT OMNI یا تتر امنی
شبکه بلاکچین ترون اتریوم بیت کوین
کارمزد تراکنش کمتر از 2 دلار بیشتر از 30 دلار بیشتر از 35 دلار
سرعت تراکنش بالاترین سرعت
(2000 تراکنش در 1 ثانیه)
متوسط
(هر 25 ثانیه یک تراکنش)
بسیار کند
(هر 10 دقیقه تا 2 ساعت یک بلاک)
میزان امنیت متوسط رو به بالا بالا بالاترین امنیت

حال که با انواع ارز دیجیتال تتر آشنا شده اید؛ ممکن است بخواهید با توجه به نیازتان برای خرید این استیبل کوین اقدام کنید؛ اما متاسفانه صرافی های معتبر دنیا، ایران را برای انجام معاملات ارز دیجیتال محدود کرده اند؛ بنابراین؛ بهتر است خرید ارز تتر از صرافی های معتبری مانند هیرادکس که در ایران به صورت حرفه ای فعالیت می کنند، انجام شود.
شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز با مراجعه به آدرس اینترنتی هیرادکس برای خرید تتر به تومان اقدام کنید. هیرادکس یک صرافی آنلاین و معتبر در ایران است؛ که امکان خرید و فروش و مدیریت انواع ارزهای دیجیتال محبوب دنیا را با پلتفرمی ساده و آسان در اختیارتان قرار می دهد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.