اشتباهات رایج در ترید ارز دیجیتال

24 تیر 1402
این اشتباهات را در ترید ارز دیجیتال انجام ندهید

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

ترید ارز دیجیتال به یکی از روش های کسب درآمد در سال های اخیر تبدیل شده است. افراد حرفه ای موفق به کسب سود قابل توجهی هم از این روش می شوند اما افراد مبتدی ممکن است به دلیل برخی از اشتباهات به جای کسب سود، حتی ضرر هم بکنند و سرمایه خود را از دست بدهند. در این مقاله قرار است در مورد اشتباهات رایج در ترید ارز دیجیتال صحبت کنیم تا اگر شما هم در ابتدای مسیر هستید به سرنوشت آن ها دچار نشوید. در ادامه با هیرادکس همراه باشید

وارد کردن سرمایه زیاد در شروع

متاسفانه یکی از اشتباهات رایج کاربران مبتدی ارز دیجیتال این است که تمام سرمایه یا بخش زیادی از آن را وارد بازار می کنند. از آنجایی هم که تجربه کافی در مدیریت ریسک و خرید و فروش ارز دیجیتال ندارند متحمل ضررهای مالی سنگین می شوند.

این موضوع زمانی دردناکتر می شود که می شنویم برخی از افراد خانه یا ماشین خود را برای سرمایه گذاری فروخته اند. توجه داشته باشید که نباید هرگز و به هیچ عنوان منابع مالی ضروری خود را وارد بازار سرمایه کنید. (این فقط مربوط به بازار ارزهای دیجیتال نیست و باید در تمام بازارهای مالی در نظر داشته باشید)

نداشتن دانش کافی درباره ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال یک فناوری نوظهور است که باید قبل از هرگونه سرمایه گذاری در این حوزه دانش پایه در ارتباط با آن را بدست بیاورید. نداشتن دانش کافی باعث خواهد شد که تصمیم گیری های غلط در معاملات خود انجام دهید. اولین گامی که ما توصیه می کنیم انجام دهید این است که با اصطلاحات ارزهای دیجیتال آشنا شوید و سعی کنید اصطلاحات پرکاربرد را به صورت کامل درک کنید. برخی از مواردی که بهتر است درباره آن ها مطالعه داشته باشید عبارت است از: بیت کوین، بلاکچین، صرافی ارز دیجیتال، انواع ارزهای دیجیتال، استیبل کوین، شت کوین، میم کوین، استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال، استخراج ارزهای دیجیتال و …

نداشتن استراتژی معاملاتی

استراتژی‌های معاملاتی مجموعه قوانینی هستند که بر روش کلی معامله ‌گر در هنگام معامله نظارت دارد و معامله‌ گر از طریق آن به خرید و فروش ارز دیجیتال می ‌پردازد. یک معامله‌گر تنها با داشتن استراتژی معاملاتی قادر به حفظ سرمایه خود خواهد بود. در صورتی که شما هیچ استراتژی برای انجام معاملات خود نداشته باشید نمی توانید در موقعیت هایی که نیاز به تصمیم گیری سریع دارید، موقعیت های ورود و خروج از بازار را تشخیص دهید.

اشتباهات در ترید ارز دیجیتال

اشتباهات در ترید ارز دیجیتال

غالب شدن احساس فومو

فومو، یا ترس از دست دادن، پدیده ای واقعی است که در بازارهای مالی می تواند روی معامله گران تاثیر بسیار منفی بگذارد. شما باید بر احساس ترس خود غلبه کنید و سعی کنید منطقی تصمیم بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که احساس می کنید یک ارز دیجیتال ترند شده است و حجم خرید آن به صورت ناگهانی بالا رفته است صرفا برای اینکه احساس می کنید در حال از دست دادن فرصت کسب سود هستید اقدام به سرمایه گذاری روی آن ارزدیجیتال نکنید. قبل از هر اقدامی درباره آن تحقیق کنید و سعی کنید که طبق استراتژی معاملاتی خود تصمیم بگیرید.

ورود به پروژه های کلاهبرداری

در سال های اخیر پروژه های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال بسیار زیاد شده است. این پروژه ها برای جمع آوری سرمایه در ابتدا وعده سودهای کلان به کاربران می دهند. متاسفانه افرادی که دراین باره اطلاعات ندارند به عضویت این پروژه در می آیند و با سرمایه گذاری روی آن‎ ها متحمل ضررهای سنگین مالی می شوند. تشخیص پروژه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما با توجه به برخی نکات و روش ‌ها می‌توانید خطرات را کاهش دهید. در زیر چند راهنمایی برای تشخیص پروژه‌ های کلاهبرداری ارز دیجیتال آورده شده است:

تحقیق و بررسی کنید: قبل از سرمایه‌ گذاری در هر پروژه، تحقیق و بررسی دقیقی را انجام دهید. بررسی تیم توسعه، تکنولوژی پشتیبانی شده، اهداف و ماموریت پروژه، شفافیت در ارائه اطلاعات و سابقه عملکرد تیم می ‌تواند به شما کمک کند تا پروژه‌ های معتبر را از پروژه‌ های مشکوک تشخیص دهید.

شبکه های اجتماعی را رصد کنید: تحلیل واکنش‌ها و نظرات افراد دیگری که با پروژه آشنا هستند، می‌تواند مفید باشد. بررسی انجمن‌ها، گروه‌های تلگرامی، ردیت و سایر منابع آنلاین می‌تواند به شما درک بهتری از نظرات و تجربیات دیگران در مورد پروژه بدهد.

اطلاعات پروژه را ارزیابی کنید: یکی از علائم مثبت یک پروژه قابل اعتماد، شفافیت است. بررسی وجود اطلاعات شفاف در مورد تیم توسعه، محصول و فرآیند‌های کسب و کار می‌تواند به شما کمک کند تا از صحت پروژه اطمینان حاصل کنید.

فریب وعده‌های غیر واقعی را نخورید: اگر یک پروژه وعده‌ های غیر واقعی و سود بالا را ارائه می ‌دهد، باید نسبت به آن مشکوک باشید و فریب سودهای یک شبه را نخورید.

ترید بیش از حد

یکی از اشتباهات رایج تریدرهای مبتدی این است که با هدف کسب سود در روز یا در طول هفته معاملات بسیار زیادی را انجام می دهند؛ اما باید توجه داشته باشید که ترید ارز دیجیتال نیازمند تجزیه و تحلیل فراوان است. جالب است بدانید که برخی از تریدرها کمتر از سه معامله در سال انجام داده اما سود مناسبی از آن کسب می‌کنند.

عدم دقت انتخاب صرافی ارز دیجیتال

تعداد صرافی های ارز دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز زیاد است. به همین دلیل انتخاب یک صرافی معتبر تبدیل به یک چالش جدی برای اغلب کاربران ارز دیجیتال شده است. در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، باید به چندین نکته دقت کنید. در زیر تعدادی از اصلی‌ترین نکات را بررسی می‌کنیم:

امنیت صرافی ارز دیجیتال: امنیت یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب یک صرافی است. بررسی کنید که صرافی از تکنولوژی‌ های امنیتی قوی برای حفاظت از ارزهای دیجیتال و اطلاعات شخصی کاربران خود استفاده می‌کند یا خیر. همچنین، بررسی کنید که آیا صرافی دارای سیستم تأیید دو عامل (2FA) است یا خیر.
حجم معاملات ارز دیجیتال: حجم معاملاتی صرافی ارز دیجیتال را در یک بازه زمانی مشخص بررسی کنید. صرافی ‌هایی با حجم معاملات بالا معمولاً بهترین قیمت ‌ها را ارائه می ‌دهند و همچنین از لحاظ نقدینگی قوی تر هستند.

کارمزد صرافی ارز دیجیتال: بررسی کنید که صرافی چه هزینه‌ هایی بابت معاملات و سرویس‌ های خود از شما دریافت می ‌کند. هزینه‌ ها ممکن است شامل کارمزد خرید و فروش، کارمزد برداشت و هزینه ‌های دیگر باشند. مطمئن شوید که کارمزد صرافی مورد نظر شما در مقایسه با سایر صرافی ها کمتر است.

پشتیبانی مشتریان صرافی ارز دیجیتال: یکی از مهم ترین نشانه های صرافی ارز دیجیتال معتبر داشتن یک تیم پشتیبانی قوی است. بررسی کنید که آیا صرافی ارز دیجیتال از طریق تلفن، ایمیل یا چت آنلاین قابل دسترسی هستند؟ آیا زمان پاسخگویی آنها مناسب است؟

رتبه‌بندی و نظرات کاربران صرافی ارز دیجیتال: بررسی کنید که صرافی در رتبه‌بندی‌ها و نظرات کاربران چه جایگاهی دارد. خواندن نظرات و تجربیات دیگران می‌تواند به شما در انتخاب صرافی ارز دیجیتال کمک کند.

اشتباهات رایج در ترید ارز دیجیتال

اشاشتباهات رایج در ترید ارز دیجیتال

کورکورانه دیگران را دنبال نکنید

یکی از اشتباهات رایج در ترید ارز دیجیتال این است که الگوی درستی برای خود انتخاب نمی کنند و آن ها را کورکورانه دنبال می کنند. هر چند یکی از روش های کسب سود از ارز دیجیتال کپی تریدینگ یا رونویسی از دست دیگران است، اما شما باید استراتژی فرد را با نیاز ها و ایده‌ های ترید خود تطابق داده و تحقیق کنید.

خود را سرزنش می کنند

حق اشتباه کردن را از خود نگیرید. فراموش نکنید که تریدرها انسان هستند و انسان‌ها اشتباه می‌کنند. شما باید در تمام معاملات خود این را در نظر داشته باشید که ممکن است ضرر کنید؛ اما قبل از انجام معاملات تا جایی که می توانید میزان ریسک را کمتر کنید.

ما در صرافی ارز دیجیتال هیرادکس در کنار شما هستیم تا ترید ارز دیجیتال را در یک پلتفرم مطمئن و سریع انجام دهید. در قسمت بلاگ مقالات آموزشی ارزهای دیجیتال را به صورت منظم منتشر می کنیم تا با جدیدترین اخبار روز کریپتوکارنسی شوید و معاملات خود را همگام با تریدرهای جهانی انجام دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.