اسکالپینگ ارز دیجیتال

27 خرداد 1402
اسکالپینگ ارز دیجیتال

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

ترید یکی از روش های کسب درآمد از کریپتو است. البته تنها کسانی که در زمینه ترید ارز دیجیتال و استراتژی های آن از اطلاعات کاملی برخوردار هستند، می توانند در زمان کوتاهی به سود بالایی دست پیدا کنند. اسکالپینگ ارز دیجیتال یک استراتژی معاملاتی سودآور و هیجان انگیز در تمام بازارهای مالی به خصوص بازار ارز دیجیتال است؛ زیرا این بازار پر نوسان است و اسکالپ ارز دیجیتال به تریدرها کمک می کند تا در عرض چند دقیقه بتوانند سود خوبی از نوسانات ارزهای دیجیتالی دریافت کنند.

باتوجه به همین موضوع تصمیم گرفتیم در این مقاله از هیرادکس، اسکالپینگ ارز دیجیتال را با زبانی ساده به شما آموزش دهیم.

 

اسکالپینگ ارز دیجیتال چیست؟

اسکالپینگ ارز دیجیتال

اسکالپینگ ارز دیجیتال

اسکالپینگ ارز دیجیتال که از آن در زبان لاتین به عنوان “Digital currency scalping” یاد می شود؛ یک روش ساده اما غیر معمول برای بدست آوردن سود از بازار ارز دیجیتال است‌. منظور از اسکالپینگ، یعنی خرید و فروش یا معاملاتی که بسیار سریع انجام می شوند.

در اسکالپینگ ارز دیجیتال تریدر تلاش می کند تا از کوچک ترین حرکات بازار ارز دیجیتال سود به دست بیاورد. در این نوع استراتژی مالی هدف تریدر به دست آوردن سود زیاد نیست، بلکه تریدر تلاش می کند تا با تکرار مداوم این تکنیک، آرام آرام سود خود را از این بازار افزایش دهد. Digital currency scalping این امکان را برای تریدرها فراهم می کند تا حتی در زمان ناکارآمدی بازار بتوانند با انجام خرید و فروش های سریع و متعدد، به سود بالایی دست پیدا کنند.

لازمه موفقیت اسکالپرها از استراتژی اسکالپ در بازار ارز دیجیتال، دانش کافی در زمینه تحلیل تکنیکال و کنترل احساسات و هیجانات است.

 

اسکالپر ارز دیجیتال کیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

اسکالپینگ ارز دیجیتال

اسکالپینگ ارز دیجیتال

با مطالعه پاراگراف بالا ممکن است این سوال برای عده ای از افراد ایجاد شود که اسکالپر ارز دیجیتال کیست و برای موفقیت در استراتژی اسکالپ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم؛ به آن دسته از تریدرهایی که از استراتژی اسکالپ در بازار ارز دیجیتال استفاده می کنند، اسکالپر ارز دیجیتال می گویند.

اولین ویژگی تمام اسکالپرهای ارز دیجیتال، این است که علاقه زیادی به انجام کارهای هیجان انگیز و پر ریسک دارند. این دسته از افراد اطلاعات زیادی در رابطه با تحلیل تکنیکال دارند و تلاش می کنند تا با استفاده این تحلیل بتوانند به سود خوبی دست پیدا کنند. اسکالپرها باید از قدرت تصمیم گیری سریعی برخوردار باشند تا بتوانند در زمان کوتاهی خرید و فروش یک ارز دیجیتال را به روش استراتژی اسکالپ انجام دهند.

 

اسکالپینگ ارز دیجیتال چگونه انجام می شود؟

اسکالپینگ ارز دیجیتال

اسکالپینگ ارز دیجیتال

برای اسکالپینگ ارز دیجیتال اسکالپرها به تحلیل تکنیکال انواع ارزهای دیجیتال، خصوصاً ارزهای دیجیتالی که در صدر جدول قرار دارند و از ارزش بالایی برخوردار هستند، می پردازند. اغلب تریدرها بر این عقیده هستند که هر ارز دیجیتال بعد از یک افت قیمت، با یک افزایش قیمت چشمگیری همراه است. البته میزان افزایش قیمت و ارزش ارز دیجیتال مشخص نمی شود.

در این زمان اسکالپرها تلاش می کنند تا در زمان تغییرات قیمت ارز، معاملات متعدد اما کوتاهی را انجام دهند. بیشتر کسانی که در زمینه سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند، بعد از خرید ارزها، آن ها را برای مدت تقریباً طولانی نگه می دارند تا به سود خوبی دست پیدا کنند؛ اما در استراتژی اسکالپینگ ارز دیجیتال، اسکالپر تلاش می کند با انجام معاملات کوتاه مدت اما مستمر، میزان سود خود را از ترید ارز دیجیتال افزایش دهد.

 

معرفی استراتژی های اسکالپ ارز دیجیتال

اسکالپینگ ارز دیجیتال

اسکالپینگ ارز دیجیتال

اسکالپینگ ارز دیجیتال بر اساس نحوه معاملات اسکالپرها به دو استراتژی متفاوت تقسیم بندی می شود. برخی از اسکالپرها از استراتژی سیستماتیک و عده ای از آن ها از استراتژی اختیاری اسکالپ در بازار ارز دیجیتال استفاده می کنند. چنانچه تریدر از با توجه به احساسات درونی و حدس و گمان خود به اسکالپ ارز دیجیتال بپردازد، یعنی از استراتژی اختیاری برای بدست آوردن سود از نوسانات قیمت ارز دیجیتال استفاده می کند. اسکالپرهای اختیاری معمولاً هیچ برنامه دقیقی برای ترید ارز دیجیتال ندارند.

عده ای از اسکالپرها از استراتژی سیستماتیک که عملکردی متفاوت با اسکالپ اختیاری دارد، برای ترید ارز دیجیتال استفاده می کنند. معمولاً اغلب اسکالپرهای سیستماتیک توجهی به احساسات خود ندارند و با برنامه دقیق و حساب شده به انجام اسکالپینگ ارز دیجیتال می پردازند.

نتایج به دست آمده از بررسی این دو استراتژی نشان می دهد که احتمال به دست آوردن سود در ترید ارزهای دیجیتال از طریق استراتژی سیستماتیک بیشتر از استراتژی اختیاری است و همین موضوع سبب شده است تا اسکالپرهای سیستماتیک کمتر در معاملات شکست بخورند و در معرض خطر دستکاری های ارز دیجیتال یا ربات ها قرار بگیرند.

 

آیا اسکالپ ارز دیجیتال سود آور است؟

اسکالپینگ ارز دیجیتال

اسکالپینگ ارز دیجیتال

ممکن است این سوال برای بسیاری از تریدرهای ارز دیجیتال ایجاد شود که آیا سودآوری اسکالپینگ ارز دیجیتال در مقایسه با هیجانات و اضطرابی که تریدر هنگام انجام معاملات تحمل می کند خوب و منطقی است؟ در رابطه با سودآوری اسکالپ در بازار ارز دیجیتال باید بگوییم که اگرچه میزان این سود به نسبت تحمل استرس و تنش ناچیز است؛ اما استراتژی مناسبی برای آن دسته از افرادی است که مایل هستند با مبلغی ناچیز در بازار ارز دیجیتال به سود مطلوبی دست پیدا کنند. چنانچه فردی بخواهد در بازار ارز دیجیتال سود خوبی بدست بیاورد، باید سرمایه زیادی را برای ترید وارد بازار کند.

 

اسکالپینگ ارز دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

اسکالپینگ ارز دیجیتال

اسکالپینگ ارز دیجیتال

اسکالپینگ ارز دیجیتال برای آن دسته از تریدرهایی که تمایلی به نگهداری سرمایه خود در بازار ارز دیجیتال برای مدت طولانی ندارند، مناسب است. این دسته از تریدرها می توانند هر چند کم، اما مبلغی سود در یک بازه زمانی کوتاه از بازار ارزها دریافت کنند‌. علاوه بر این، آن دسته از تریدرهایی که توانایی کنترل احساسات خود را در زمان معاملات ارز دیجیتال دارند، به خوبی می توانند استراتژی اسکالپینگ ارز دیجیتال را انجام دهند. در نهایت Digital currency scalping یک استراتژی کارآمد برای کسانی است که آشنایی کاملی در حوزه تحلیل تکنیکال دارند و مایلند حتی در زمان نوسانات شدید بازار از آن سود دریافت کنند.

 

شبیه ساز اسکالپ تریدینگ چیست و چه مزیتی دارد؟

اسکالپینگ ارز دیجیتال

اسکالپینگ ارز دیجیتال

چنانچه فردی مایل است تا از طریق اسکالپ در بازار ارز دیجیتال به سود خوبی دست پیدا کند، اما با استراتژی اسکالپ آشنایی چندانی ندارد، می تواند از شبیه ساز اسکالپ تریدینگ استفاده کند. با استفاده از برنامه های اسکالپ تریدینگ، تریدرها می توانند بدون هیچ ضرری مهارت خود را در نحوه استفاده از استراتژی اسکالپینگ افزایش دهند. به طور کلی در شبیه سازهای اسکالپ از پول مجازی برای انجام معاملات ارز دیجیتال استفاده می شود و فرد بدون نگرانی از بابت انجام معاملات اشتباه و ضرر آفرین، خود را برای تبدیل شدن به یک اسکالپر حرفه ای آماده می کند.

 

قبل از اسکالپ ارز دیجیتال بهتر است که بدانید

در توضیحات فوق به شرح کامل استراتژی اسکالپینگ ارز دیجیتال پرداختیم. دانستیم که اسکالپ در بازار ارز دیجیتال می تواند تکنیک سودآوری برای آن دسته از تریدرهایی باشد که علاقمند به نمودارهای دقیقه ای و خرید و فروش سریع هستند؛ اما این استراتژی تنها زمانی می تواند برای شما کارآمد باشد که به صورت حرفه ای و تخصصی انجام شود.

بنابراین؛ بهتر است اسکالپرها به آموزش ترید ارز دیجیتال از افراد متخصص بپردازند. هیرادکس یک منبع معتبر برای یادگیری انواع استراتژی های ترید ارزهای دیجیتالی و ابزارهای تحلیلی است. کافیست تا به بلاگ سایت مراجعه کنید و به مطالعه دقیق مقالات درج شده بپردازید.

همچنین بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که در چند سال اخیر به دلیل تحریم های موجود، شرایط خرید و فروش ارز دیجیتال در پلتفرم های خارجی برای کاربران ایرانی بسیار دشوار شده است؛ اما شما می توانید با مراجعه به پتلفرم های ایرانی امن، بدون نگرانی به اسکالپ ارز دیجیتال بپردازید.

هیرادکس نیز علاوه بر آموزش ترید ارز دیجیتال، به شما کمک می کند تا به آسانی ترید ارزهای دیجیتالی را انجام دهید. این پلتفرم بعد از یک احراز هویت آسان، شرایط مطلوبی را برای استفاده از استراتژی اسکالپ و مدیریت ارزهای دیجیتالی شما کاربران عزیز فراهم می کند.

 

سوالات متداول

 

منظور از اسکالپینگ ارز دیجیتال چیست؟

اسکالپینگ یک استراتژی مالی برای انجام معاملات در بازارهای مالی مختلف مانند بورس، ارز دیجیتال، فارکس و…است؛ که تریدرها به واسطه آن می توانند از نوسانات ارزهای دیجیتال به سودهای کم اما مداوم دست پیدا کنند. اسکالپرها در صورت استفاده از این استراتژی به سود بالایی دست پیدا نمی کنند؛ اما می توانند حتی در زمان ناکارآمدی بازار از تغییرات کوچک سود خوبی کسب کنند.

 

آیا سود معامله گران از استراتژی اسکالپ زیاد است؟

بررسی های انجام شده نشان می دهد که استراتژی اسکالپ سود مشخصی ندارد. در واقع سود بدست آمده از این استراتژی با توجه به نوع نوسانات و میزان سرمایه گذاری و ریسکی که اسکالپر در زمان ترید ارز دیجیتال تحمل می کند، بستگی دارد؛ اما سودی که از این معاملات به دست می آید بسیار کم است؛ ولی در صورت تداوم می تواند برای تریدر بسیار نفع داشته باشد.

 

آیا اسکالپینگ برای ارزهای دیجیتال خوب است؟

نوسانات قیمت کریپتو باعث شده است تا اسکالپینگ یک روش محبوب برای ترید کردن باشد. در این استراتژی اسکالپرها می توانند از حرکات و تغییرات قیمت برای کسب سود استفاده کنند. با این وجود اسکالپینگ برای ارز دیجیتال زمانی خوب است که اسکالپر بتوانند تعداد برد معاملات خود را نسبت به معاملات باخت افزایش دهد.

 

کدام یک از ارزهای دیجیتالی برای اسکالپینگ مناسب هستند؟

بهترین گزینه برای اسکالپینگ ارزهای دیجیتالی، کوین هایی هستند که در صدر جدول قرار دارند. در واقع ارزهای دیجیتالی محبوب که از قیمت بالایی برخوردار هستند و در صدر جدول قرار دارند، قابلیت نقد شوندگی بالایی دارند و احتمالاً تقلب در آن ها بسیار کم است؛ بنابراین؛ می توانند گزینه مناسبی برای scaklping باشند.

 

آیا استراتژی اسکالپینگ در ارز دیجیتال غیر قانونی است؟

خیر استراتژی اسکالپینگ ارز دیجیتال غیر قانونی نیست؛ اما برخی از کارگذاری ها ممکن است به دلیل ریسک بالای این نوع معاملات محدودیت هایی را برای آن وزن کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.