استیکینگ ارزهای دیجیتال چیست؟

13 آبان 1402
استیکینگ ارزهای دیجیتال

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

خرید و فروش ارزهای دیجیتال یکی از اصلی‌ ترین روش های کسب درآمد از کریپتوکارنسی است اما تنها راه نیست. افراد زیادی با این تصور که برای داشتن درآمد از این بازار باید حتما ترید کنند از ورود به دنیای رمزارزها اجتناب می کنند؛ زیرا یا دانش کافی برای تحلیل بازار را ندارند یا وقت کافی. این در حالی است که راه های زیادی برای بدست آورد درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارد. یکی از روش‌ هایی که با استفاده از آن می توان سود بدست آورد، استیکینگ ارزهای دیجیتال است. استیکینگ (Staking) به فرایندی در دنیای ارزهای دیجیتال گفته می ‌شود که تریدرها یا معامله ‌گران، در طی آن، ارزهای خود را تبدیل به سپرده می‌ کنند و در ازای آن پاداش دریافت می کنند.

شرایط انجام استیکینگ ارزهای دیجیتال چیست؟ سود بدست آمده از این روش چقدر است؟ آیا تمام ارزها را می توان استیک کرد؟

قطعا اینها تنها بخشی از سوالاتی است که برای شما بوجود آمده است. با توجه به همین ما در این مطلب از هیرادکس قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم و با زبانی بسیار ساده ساز و کار استیکینگ ارزهای دیجیتال را توضیح دهیم.

 

استیکینگ چیست؟

استیکینگ به زبان ساده به معنای نگهداری دارایی‌ها در یک کیف پول ارز دیجیتال یا صرافی به ‌منظور کسب درآمد و در عین حال تامین امنیت و بهبود عملکرد شبکه بلاک چین است. کاربرانی که دارایی های خود را در شبکه قفل می کنند، در ازای این کار پاداش دریافت می کنند. مقدار پاداش به فاکتورهای مختلفی مانند مقدار دارایی قفل شده و مدت زمان نگهداری دارایی مرتبط است.

استیکینگ ارزهای دیجیتال

استیکینگ ارزهای دیجیتال

استیکینگ برای کاربران شبکه و خود شبکه چه مزایایی دارد؟

مزایای سهام گذاری ارزهای دیجیتال برای کاربران عبارت است از:

  • کاربران با مشارکت در شبکه و تایید تراکنش‌ها، بخشی از کارمزد شبکه را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.
  • استیکینگ ارزهای دیجیتال یکی از روش‌ های نسبتا کم دردسر برای کسب سود است.
  • با سپرده‌گذاری کریپتو به مرور زمان، به میزان رمزارزهای کاربران افزوده می شود.
  • هر کسی می ‌تواند از این روش استفاده کند و نیازی به خرید تجهیزات گران قیمت نیست.

مزایای سهام گذاری ارزهای دیجیتال برای شبکه عبارت است از:

  • امنیت شبکه تامین می شود.
  • مقیاس پذیری شبکه افزایش پیدا می کند.

 

خطرات سپرده گذاری کریپتو چیست؟

قطعا هیچ راهی برای بدست آوردن پول وجود ندارد که بدون ریسک باشد. به خصوص در بازار ارزهای دیجیتال که همواره با نوسان است. یکی از مهم ترین خطراتی که استیک کنندگان ارز دیجیتال را می تواند تهدید کند، ریزش قیمت رمزارز استیک شده در استخرهای جفت ارزی سهام‌گذاری است که باعش لیکویید شدن سرمایه خواهد شد.

 

کدام ارزهای دیجیتال قابلیت استیکینگ دارند؟

از جمله ارزهای دیجیتالی هستند که قابلیت استیکینگ دارند عبارت است از:

  • اتریوم
  • ایاس
  • تزوس
  • کازماس کاردانو
  • پولکادات
  • پالیگان

توجه داشته باشید تنها آن دسته از ارزهای دیجیتال را می توان استیک کرد که از الگوریتم اجماع اثبات سهام بهره می برند. برای مثال بیت کوین را نمی توان استیک کرد زیرا الگوریتم اجماع آن، اثبات کار است و بلاک های جدید به بلاکچین از طریق استخراج بدست می آیند.

استیکینگ ارزهای دیجیتال

استیکینگ ارزهای دیجیتال

استیکینگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر جزو افرادی هستید که بازار ارزهای دیجیتال علاقه مند هستید اما علاقه ای به خرید و فروش ندارید یا احساس می کنید که ممکن است که مهارت کافی در تحلیل بازار نداشته باشید، استیکینگ ارزهای دیجیتال یک گزینه مناسب برای شما است. همچنین اگر به فعالیت های دیگری مشغول هستید یا یک کار تمام وقت دارید و دوست دارید که یک منبع درآمد دیگری هم داشته باشید، سپرده گذاری کریپتو را به شما توصیه می کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.