چرا افراد زیادی، سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال از دست می دهند؟

17 آبان 1402
از دست دادن سرمایه در بازار ارز دیجیتال

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

یکی از دلایل مهم اغلب افرادی که می خواهند وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند؛ این است که به ثروت برسند؛ زیرا اغلب مردم فکر می کنند که کریپتوکارنسی یک بستر بدون ریسک برای کسب درآمد است و قرار است به رویای یک شبه میلیاردر شدن آن ها جامعه عمل بپوشاند. این در حالی است که روزانه تریدرها و معامله گران بسیار زیادی در معاملات خود ضرر می کنند و حتی در مواردی کل سرمایه خود را از دست می دهند. خوب پس چاره کار چیست؟ آیا وارد بازار ارزهای دیجیتال نشویم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بازار کریپتوکارنسی هم مانند تمام بازارهای مالی با نوسان همراه است و می تواند سرمایه شما را به خطر بیاندازد؛ اما علاوه بر این، کلاهبرداران و افراد سودجو هم برای دستبرد زدن به سرمایه کاربران در انتظار فرصت هستند؛ بنابراین توصیه ما به شما این است که از اشتباهات دیگران درس بگیرید و آن ها را تکرار نکنید. تنها در این صورت است که می توانید سرمایه خود را در این بازار افزایش دهید.

پس این مطلب را تا انتها مطالعه کنید؛ زیرا قرار است به این سوال پاسخ دهیم که چرا در معاملات ارزهای دیجیتال ضرر می کنیم؟

 

علت های از دست دادن سرمایه در بازار کریپتوکارنسی

در این قسمت می خواهیم مهم ترین دلایل ضرر کردن و شکست معامله گران ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم.

 

دانش کافی ندارند

بدون تردید نداشتن دانش کافی در این حوزه یکی از مهم ترین ضرر در معاملات ارزهای دیجیتال است. از آنجایی که کریپتوکارنسی یک فناوری نوظهور به شمار می رود اغلب افراد در مورد آن اطلاعات کافی ندارند. بارها شاهد این بوده ایم که برخی افراد صرفا در مورد بیت کوین چیزهایی شنیده اند و با همین دانش اندک وارد بازار شده اند و شروع به انجام معاملات کرده اند.

البته که نتیجه چیزی جز ضرر نبوده است!

ما به شما نمی گوییم که به صورت تخصصی درباره کریپتوکارنسی مطالعه کنید و با پیچیدگی های فناوری بلاکچین آشنا شوید، اما شما باید برای شروع خرید و فروش ارز دیجیتال حداقل به سوالات زیر بتوانید پاسخ دهید.

رمز ارز چیست و انواع آن کدام است؟

صرافی ارز دیجیتال چیست و انواع آن کدام است؟

نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال چگونه است؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست و انواع آن کدام است؟

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل فاندامنتال چیست؟

روش های تحلیل بازار کریپتوکارنسی چیست؟

انواع ترید ارز دیجیتال کدام است؟

و…

از دست دادن سرمایه در بازار ارز دیجیتال

از دست دادن سرمایه در بازار ارز دیجیتال

احساسات خود را نمی توانند کنترل کنند

انجام معاملات بدون دخیل کردن احساسات کاری است که اغلب معامله‌ گران مبتدی و حتی در مواردی معامله‌ گران با تجربه از انجام آن ناتوان هستند. بازار ارزهای دیجیتال در هر ساعت از شبانه روز می تواند نوسان های زیادی را تجربه کند. در این شرایط معامله گران هم دچار طغیان احساسات می شوند و بدون ارزیابی وضعیت واقعی بازار دست به معامله می زنند؛ اما خرید و فروش ارز دیجیتال بدون تحلیل کافی، اقدامی است پر از ریسک. در بیشتر موارد هم معامله گران شانس نمی آورند و بازار روی وحشی خود را به آن ها نشان می دهد و سرمایه آن ها را که شاید سال ها برای جمع آوری آن زحمت کشیده اند در کسری از ثانیه می بلعد.

بنابراین قبل از هر چیز شما باید به خوبی بیاموزید که چگونه احساسات خود را کنترل کنید و سوار بر موج هیجان نشوید.

 

استراتژی معاملاتی ندارند

خرید و فروش ارز دیجیتال بدون داشتن یک استراتژی معاملاتی کاری است کاملا اشتباه. اگر شما برای خود یک نقشه راه تعریف نکنید مطمئن باشید که در بازار پر پیچ و خم ارزهای دیجیتال گم خواهید شد. برای تعیین یک استراتژی معاملاتی شما باید، شناخت کاملی از خودتان داشته باشید. بدانید که چقدر ریسک پذیر هستید، بتوانید میزان مدیریت سرمایه خود را در زمان های بحرانی ارزیابی کنید، مشخص کنید آیا می خواهید سرمایه گذاری بلند مدت و کم ریسک انجام دهید یا به ترید علاقه مند هستید و می خواهید از نوسانات ارزهای دیجیتال به سود برسید؟ چقدر زمان برای تحلیل بازار دارید؟ چقدر سرمایه خود را می توانید وارد بازار کنید؟

بنابراین اگر می خواهید وارد بازار کریپتوکارنسی شوید و ضرر نکنید، همین الان به تحقیق درباره انواع استراتژی معاملاتی بپردازید و یکی از آن ها را برای شروع انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ممکن است بعد از مدتی به این نتیجه برسید روشی که انتخاب کرده اید چندان متناسب با شرایط شما نیست، در این شرایط باید روش های دیگر را امتحان کنید.

 

با سرمایه زیاد وارد بازار می شوند

یکی دیگر از دلایلی که باعث ضرر در معاملات ارزهای دیجیتال می شود، این است که با سرمایه زیاد یا تمام سرمایه خود وارد این بازار شوید. به خصوص اگر این سرمایه از فروش ملک، ماشین و … تامین شده باشد یا به صورت وام و قرض گرفتن بدست آمده باشد. شما باید برای آنکه با ماهیت این بازار و توانایی خودتان در معاملات آشنا شوید، با سرمایه کم شروع به خرید و فروش ارز دیجیتال بکنید.

در غیر این صورت به دلیل نداشتن تجربه کافی ممکن است در شرایطی که بازار نوسان های شدیدی را تجربه می کند شما هم با تشخیص نقاط اشتباه برای ورود به معامله یا خروج از آن، متحمل ضررهای سنگین شوید. علاوه بر این زمان زیادی طول می کشد تا بتوانید پروژه های سودآور را تشخیص دهید. پس تنها زمانی با تمام یا بخش مهمی از سرمایه خود معامله کنید که امتحان خود را در بازار بزرگ ارزهای دیجیتال پس داده اید.

 

در دام پروژه های کلاهبرداری می افتند

از آنجایی که بازار کریپتوکارنسی در سال های اخیر، رونق زیادی گرفته است به یکی از بسترهای مناسب برای کلاهبرداری تبدیل شده است. هر چند دائما درباره این پروژه های کلاهبرداری یا اسکم اطلاع رسانی می شود اما همچنان افراد زیادی هستند که با ورود به این بازارها سرمایه خود را از دست می دهند. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از اینکه در دامی که کلاهبرداران برای شما پهن کرده اند گرفتار نشوید این است که قبل از خرید رمزارزها در مورد آن ها به اندازه کافی تحقیق کنید. علاوه بر این هرگز وعده سودهای زیاد و ثابت را نخورید. اجازه دهید که به صورت شفاف بگوییم هر پروژه ای که با چنین شعاری به سراغ شما آمد، شک نکنید یک پروژه کلاهبرداری است.

از دست دادن سرمایه در بازار ارز دیجیتال

از دست دادن سرمایه در بازار ارز دیجیتال

با صرافی های خارجی کار می کنند

همان طور که می دانید بسیاری از صرافی های خارجی، کاربران ایرانی را تحریم کرده اند و به آن ها خدمات ارائه نمی دهند؛ بنابراین برخی افراد از روش های مختلفی برای ایجاد حساب در این صرافی استفاده می کنند. برای مثال با استفاده از وی پی ان، آی پی سیستم خود را تغییر می دهند.

اما بیایید به این سوال پاسخ دهیم که اگر صرافی پی به هویت واقعی کاربر ببرد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تمام دارایی او بلوکه خواهد شد.

بنابراین بهترین کار خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی ایرانی است. هیرادکس یک پلتفرم آنلاین است که بستری امن و سریع برای شما فراهم کرده است تا بتوانید مبادلات و معاملات ارزهای دیجیتال را در آن انجام دهید. از آنجایی که هیرادکس توسط تیمی متخصص و مجرب راه اندازی و توسعه یافته است، شما می توانید با خیال راحت وارد آن شوید و به بازار بزرگ کریپتوکارنسی بپیوندید.

 

مراقب سرمایه خود باشید

بیشتر افرادی که سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال از دست می دهند، هرگز فکر نمی کردند که چنین اتفاقی برای آن ها بیافتد؛ بنابراین اگر فکر می کنید احتمال ضرر کردن شما هم در ارزهای دیجیتال صفر است باید بگوییم متاسفانه ممکن است به زودی وارد لیست افرادی که شوید که نه تنها از بازار کریپتوکارنسی سودی بدست نیاورده اند؛ بلکه متحمل ضررهای سنگین شده اند.

بنابراین مطالب این مقاله را جدی بگیرید و در صورت داشتن هرگونه سوال از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.