آموزش ترید ارز دیجیتال

1 خرداد 1402
آموزش ترید ارز دیجیتال

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

بازار کریپتوکارنسی در سال‌های اخیر، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. افراد زیادی با هدف کسب سود وارد این بازار پر نوسان می ‌شوند. اما در اغلب موارد به دلیل نداشتن تجربه کافی، سرمایه خود را از دست می دهند. یکی از روش های کسب درآمد از ارز دیجیتال، ترید کردن است. به کسب سود در بازه‌های زمانی مختلف از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال، ترید کردن گفته می شود. لازمه ترید موفق این است که تریدر(فردی که ترید می‌ کند) دانش لازم در این حوزه را داشته باشد.

منابع زیادی در اینترنت وجود دارند که به آموزش ترید پرداخته اند، اما ما در این مطلب قرار است در مورد کلیات صحبت کنیم تا شما یک دید کلی نسبت به ترید کردن داشته باشید. در مقالات بعدی به تفضیل در مورد هر کدام صحبت خواهد شد. با هیرادکس همراه باشید.

آموزش ترید ارز دیجیتال

آموزش ترید ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال چیست؟

قبل از آنکه در مورد آموزش ترید ارز دیجیتال صحبت کنیم، بهتر است که به این سوال پاسخ دهیم که ترید چیست؟ ترید(Trade) به زبان ساده روشی برای کسب سود در بازه های زمانی مختلف از خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. ترید ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به شرایط و ویژگی های شخصیتی خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. برخی معامله گران حرفه ای از چند روش برای کسب سود استفاده می کنند. این کار به هیچ عنوان برای افراد مبتدی توصیه نمی شود زیرا هنگام انجام معاملات از تمرکز کافی برخوردار نخواهند بود و ممکن است که فرصت های خوب را از دست بدهند.

فاکتورهای تاثیرگذار در ترید ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال، بازار نوظهوری است که نسبت به سایر بازارهای مالی از سابقه کمتری برخوردار است. یکی از مهم ترین ویژگی های بازار ارز دیجیتال این است که نسبت به محرک‌هایی از قبیل انتشار اطلاعات، تغییرات نرخ و تحولات سیاسی در مقایسه با بازارهایی مانند فارکس کمتر واکنش نشان می دهد. اما این بازار هم تحت تاثیر برخی فاکتورها قرار دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

افزایش یا کاهش مقبولیت کریپتوکارنسی: کریپتوکارنسی در چند سال اخیر توانسته است که از طرف مردم تا حد قابل قبولی مورد پذیرش قرار بگیرد. اما همچنان مخالفت هایی با این بازار وجود دارد. به صورت مقطعی ممکن است که این مخالفت ها بیشتر شود و باعث رکود بازار شود.

رخ دادن حملات کلاهبرداری: حملات مختلف به صرافی ها که باعث می شود نقص های امنیتی این پلتفرم های آنلاین آشکار شود یا سایر حملات کلاهبرداری که امنیت شبکه های ارز دیجیتال را به خطر می اندازد. به عنوان مثال حملات 51 درصد که باعث می شود، افراد زیادی نسبت به ورود به این بازار تردید پیدا کنند یا اگر در آن فعالیت دارند از آن خارج شوند.

انتشار اخبار و شایعات: گاهی اوقات اخباری مبنی بر کنترل بیشتر بانک مرکزی یا دولت‌ها بر اجرای ممنوعیت کریپتوکارنسی‌ها منتشر می شود که می تواند به صورت مستقیم بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد.

تریدرهای مبتدی ممکن است که تحت تاثیر این فاکتورها قرار بگیرند و جو روانی بازار بر آن ها حاکم شود و تصمیم به خروج از معاملات بگیرند. اما تریدهای حرفه ای که به صورت کامل دوره آموزش ترید ارز دیجیتال را گذرانده اند یا به صورت تجربی آن را آموخته اند، با تصمیم های هوشمندانه خود سعی می کنند که تهدیدهای به وجود آمده را به فرصت تبدیل کنند.

 ترید ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال

انواع ترید ارز دیجیتال

یکی از مهم ترین موضوعات مهم در آموزش ترید ارز دیجیتال این است که شما با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید استراتژی مورد نظر خود را انتخاب کنید. ترید ارز دیجیتال با توجه به اینکه در چه بازه های زمانی قرار است معاملات انجام شود به دسته های زیر تقسیم می شود:

خرید و فروش فوری ارز دیجیتال یا Scalping

اگر جزو افرادی هستید که ترجیح می دهید معاملات کوچک‌تر اما در تعداد بالا داشته باشید تا از مجموع سودهای کوچک به یک سود بزرگ برسید این نوع از ترید ارز دیجیتال مناسب شما است. استراتژی اسکالپینگ ارز دیجیتال پیچیدگی خاصی ندارد و بسیار ساده است، معامله گران از تغییرات اندک قیمت در بازه ‌های زمانی کوتاه برای کسب سود استفاده می‌کنند.
در این روش ممکن است در طی یک روز، تریدر صدها معامله انجام دهد. با توجه به همین موضوع این نوع ترید برای افرادی توصیه می شود که فرصت کافی برای رصد کردن بازار دارند و حتی می توان گفت ترید ارز دیجیتال شغل اول آن هاست.

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا Day Trading

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا دی تریدینگ نوعی استراتژی معاملاتی است که در آن تریدر در طول روز رمز ارز مورد نظر خود را چندین بار خرید و فروش می‌کند تا بتواند از نوسانات قیمتی به سود برسد. در این نوع ترید اصلا مهم نیست که این رمز ارز آیا آینده خوبی دارد یا خیر؟ ممکن است تحلیل بازار نشان دهد که رمز ارز پتانسیل رشد بالایی را دارد اما تارگت اصلی در خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا Day Trading فقط بازه زمانی یک روزه است.
یک تریدر روزانه باید دانش بسیار بالایی داشته باشد و آموزش ترید ارز دیجیتال را یاد گرفته باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای این روش این است که در معاملات روزانه، تریدرها تنها از آن مقدار سرمایه که توانایی از دست دادنش را دارند استفاده می‌کنند و برای کسب سود بیشتر سرمایه خود را به خطر نمی اندازند.
شاید جالب باشد بدانید که برخی تریدرها به صورت گروهی ترید ارز دیجیتال را انجام می دهند. زیرا می توانند با کمک گرفتن از دانش یکدیگر در گرفتن تصمیم های سریع و فوری بهتر عمل کنند. البته این کار بیشتر در بین تریدرهای کم تجربه رایج است که از اعتماد به نفس کافی برای معامله کردن برخوردار نیستند.

خرید و فروش نوسانی ارز دیجیتال یا swing trading

سوئینگ تریدینگ یا معاملات نوسانی در بازه زمانی میان مدت انجام می‌شود. هدف در این روش به دست آوردن سود از نوسان قیمت طی چند روز تا چند هفته است. این استراتژی معاملاتی در تمام بازارهای مالی کاربرد دارد اما در بازارهای پر نوسانی مانند ارز دیجیتال کاربرد بیشتری دارد. اگر قیمت یک دارایی در یک بازه زمانی کوتاه نوسان زیادی داشته باشد فرصت‌های معاملاتی نوسانی به شکل فراوان‌تری رخ می‌دهند. معامله گران نوسانی هم می‌توانند از این نوسانات قیمت بیشترین بهره را ببرند.

خرید و فروش ارز دیجیتال با موقعیت‌گیری یا Position Trading

یکی دیگر از انواع ترید که در آموزش ترید ارز دیجیتال باید به آن پرداخته شود، Position Trading است. تریدر در این روش نگاه کلی تری به بازار دارد و در بازه های زمانی طولانی تر رخ اتفاق می افتد. ممکن است یک پوزیشن از چند هفته تا حتی چند ماه نیز باز بماند. به همین دلیل پوزیشن تریدینگ را می توان بسیار شبیه به سرمایه گذاری دانست.

ابزارهای لازم برای آموزش ترید ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال تنها در صورتی سودآور است که تریدر از ابزارهای مناسب برای تحلیل بازار کمک بگیرد. در صورتی که شما از بازاری که به آن ورود می کنید هیچ شناختی نداشته باشید مانند رها کردن تیری در تاریکی است و رسیدن به هدف به همان اندازه محال به نظر می رسد. ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا از ضررهای احتمالی در معاملات خود پیشگیری کنید. اما دو ابزار اصلی برای آموزش ترید ارز دیجیتال، تحلیل فاندامنتال یا بنیادی و تحلیل تکنیکال است.

ابزارهای لازم برای آموزش ترید ارز دیجیتال

ابزارهای لازم برای آموزش ترید ارز دیجیتال

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی

تحلیل بنیادی روشی برای اندازه گیری ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال است. ارز ذاتی در واقع همان ارزش واقعی است. یک ارز دیجیتال زمانی برای ترید کردن مناسب است که ارزش ذاتی آن از ارزش فعلی بیشتر نباشد. متاسفانه برخی معامله گران به دلیل عدم آشنایی با تحلیل بنیادی تحت تاثیر جو حاکم بر بازار قرار می گیرند و برای خرید و فروش اقدام می کنند. در حالی که برخی عوامل مانند تبلیغات گسترده می تواند باعث شود که ارزش فعلی یک رمز ارز به صورت موقت افزایش پیدا کند و بعد از مدتی به روند عادی خود باز گردد.
تحلیل فاندامنتال تا حد زیادی به تحلیل سرمایه‌گذاران بستگی دارد و ممکن است دو سرمایه گذار از یک موقعیت دو تحلیل متفاوت داشته باشند. به همین دلیل برای استفاده از این تحلیل باید دانش کافی داشت تا بتوان معاملات سودآور را تشخیص داد.

تحلیل تکنیکال

در این تحلیل در این تحلیل، تحلیل‌گران به بررسی گذشته قیمت نمودار دارایی و حجم معاملات می‌پردازند و سپس رفتار آینده بازار را پیش‌بینی می‌کند و سرانجام تصمیم می‌گیرند که آیا موقعیت مناسبی برای ورود به بازار است یا خروج از آن.
تحلیلگران تکنیکال اعتقاد دارند که تاریخ همواره خود را تکرار می کند. به همین دلیل به بررسی رفتار گذشته یک قیمت می پردازند تا بتوانند حرکات قیمت را در آینده پیش بینی کنند. داده های لازم برای تحلیل تکنیکال از نمودارها به دست می آید، به همین دلیل به تحلیلگران تکنیکال، نمودارگرا هم گفته می شود.

آموزش ترید ارز دیجیتال

آموزش ترید ارز دیجیتال

سرفصل های آموزش ترید ارز دیجیتال

مباحث بسیار زیادی در ارتباط با ارز دیجیتال وجود دارد که شما باید درباره آن ها اطلاعات کسب کنید تا بتوانید ترید سودآور داشته باشید. سرفصل های آموزش ترید ارز دیجیتال در حالت کلی باید شامل موضوعات زیر باشد:

  • آشنایی با اصطلاحات ارز دیجیتال
  • آشنایی با مفهوم شبکه بلاکچین و انواع آن
  • آشنایی با انواع رمزارزها و ارزهای دیجیتال معروف
  • آشنایی با کیف پول ارز دیجیتال و آموزش نحوه استفاده از آن‌ها
  • آشنایی با انواع صرافی ارز دیجیتال و نحوه باز کردن حساب در آن ها
  • آموزش ابزارهای تحلیل بازار مانند تحلیل بنیادی و تکنیکال
  • آموزش استراتژی های ترید ارز دیجیتال
  • کارگاره عملی ترید ارز دیجیتال

ترید را در پلتفرم های امن معاملاتی انجام دهید

مهم ترین گام بعد از آموزش ترید ارز دیجیتال انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال است. با توجه به تحریم های اعمال شده علیه کشور ایران، بسیاری از پلتفرم های آنلاین خارجی مانند صرافی بایننس به کاربران ایرانی خدمات نمی دهند. برخی از افراد با روش های مختلفی مانند استفاده از وی پی ان در این صرافی ها حساب باز می کنند و معاملات خود را انجام می دهند. اما در صورتی که صرافی خارجی کاربر ایرانی را احراز هویت کند می تواند حساب کاربری او را مسدود و دارایی وی را بلوکه کند.

بهترین کار خرید از پلتفرم های ایرانی معتبر است. هیرادکس از سال 1396 با هدف ارائه خدمات امن به مشتریان خود راه اندازی شده است. مهم ترین هدف این مجموعه کمک به فراهم کردن بستری مطمئن برای کاربران ایرانی است. شما می توانید ترید ارز دیجیتال خود را با خیال راحت در این پلتفرم انجام دهید.

از طرف دیگر با توجه به اینکه مهم ترین هدف هیرادکس آموزش کریپتوکارنسی به زبان ساده است می توانید از آموزش های آکادمی هم بهره مند شوید و مقالات منتشر شده در بلاگ را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه کاربران هیرادِکس میتوانند با لینک اختصاصی دعوت خود، دوستانشان را به هیرادِکس دعوت کنند و بسته به سطح کاربری، بین 20 تا 40 درصد از تراکنش های دوستان خود را به طورمادالمعر درآمد کسب کنند.